• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Prisvärda klockor inom ramar 10-20 tkr

80talisten

I wish a could afford a real gold Rolex!
Överväg absolut :) Det är bara att kolla runt på forumet så kommer du se att Seiko är ett uppskattat och populärt märke. Finns ju i alla prisklasser.
I 9 fall av 10 drar ofta Seiko det längre strået i både budget och premiumsegmentet. Jag har både Rolex och Grand Seiko, och Grand Seikon har det bättre urverket av de två. Vilken som är snyggast är ju subjektivt. Men jag använder nog båda i stort sett lika mycket.
 

Moorflax

Patek
2-Faktor
MM300 eller Ranger såklart!

C__Data_Users_DefApps_AppData_INTERNETEXPLORER_Temp_Saved Images_wp-20150902-16-33-58-pro.jpg
 

80talisten

I wish a could afford a real gold Rolex!
Gör dig själv en tjänst och köp valfri dyrare Marinemaster Seiko, alternativt någon GS som ryms inom budget! Finns sjukt många snygga Seikos. Är du riktigt tuff köper du en quartz-GS. Det blir inte mer underskattat. :)
Vem bryr sig egentligen vad gemene man ska tycka, ofta känner dessa inte till mera märken än Rolex och kanske på sin höjd Omega som kvalitetsklockor. Sen kan ju Rolex uppfattas som väldigt provocerande för många, iallafall här i lilla Eskilstuna. Därför uppskattar jag den "anonymitet" GS ger.
 
Senast ändrad:
För 10-20 tusen borde du kunna hitta mkt snyggt. Tex

Breitling aerospace
image.png


Leta lite men inte omöjligt
image.png


Eller varför inte instegsklockan med stort I, alla måste ha ägt en seamaster prof 300
image.png


Annars hade jag kanske sonderat terrängen runt Ball watches, har inte ägt någon själv men hört gott om dem och de är snygga på bild.
Hade varit skoj att prova något annat än breitling som andra klocka, annars är dem grymma mycket klocka för pengarna!
För övrigt är seamastern något som jag kollat mycket på, dock inget som jag skulle beställa över internet...
 
Jag tycker också att Sinn har flera snygga klockor i det aktuella prissegmentet.

@Axelpetre är det något särskilt du är ute efter? Det blir lite enklare att ge konkreta tips om man vet hur klockan ska användas eller vilket typ av klocka som önskas.
Finns så mycket gotte att välja mellan.. Kanske allternativt någon grym med läder denna gången, men kan alltid vara trevligt att byta länk!
 

eriksson850

Carpe Diem certifierad medlem
2-Faktor
Jag personligen kommer nog aldrig någonsin investera en klocka från Cartier! Något som är intressant är dock den fyrkantiga urtavlan, väldigt coolt!
Är du säker? Cartier är ju flashigt och sleeper på samma gång. Världens första herrur Santos (den på bilden) och bra priser på begagnatmarknaden. Det kan inte bli bättre! :)

Läs den här tråden, så kanske du ändrar uppfattning.

https://klocksnack.se/threads/en-klockhistoria-och-paketöppning.43247/#post-1029433
 
  • Like
Reactions: par

Dojo80

Breitling
Eller en Astron som drivs av solljus och avviker 1 sekund på 100.000 år... :) Borde gå att köpa för under 20K om man inte väljer titan..
 

Bilagor

  • image.jpg
    image.jpg
    67.2 KB · Visningar: 56
Topp