• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Privatperson köp av klocka

Jag minns den där annonsen väl, då den var så galet formulerad. Det är denna klocka vi talar om, utan tvekan.

Det verkar (eller jag är nästan helt säker) som att trådstartaren har lagt till första stycket om Rob Engström och sedan använt samma text som tidigare säljare, som han blåstes av.

1) Hur kan man köpa en klocka med så mysko beskrivning och tro på att det bara är något småfix?

2) Hur kan man vara så dum i huvudet att sedan använda samma text när man försöker sälja vidare, med kunskapen om allvarliga defekter?

Jag minns den där annonsen väl, då den var så galet formulerad. Det är denna klocka vi talar om, utan tvekan.

Det verkar (eller jag är nästan helt säker) som att trådstartaren har lagt till första stycket om Rob Engström och sedan använt samma text som tidigare säljare, som han blåstes av.

1) Hur kan man köpa en klocka med så mysko beskrivning och tro på att det bara är något småfix?

2) Hur kan man vara så dum i huvudet att sedan använda samma text när man försöker sälja vidare, med kunskapen om allvarliga defekter?
Lägg till en bild på körkortet i annonsen dessutom. Love it.

Skulle vara kul med en respons från TS…..
finns säkert en hel uppsjö med bortförklaringar som går att använda.

Skulle vara kul med en respons från TS…..
finns säkert en hel uppsjö med bortförklaringar som går att använda.
OP har dessvärre inte varit inloggad sedan tråden skapades
1628703298565.png

Den var ju uppe i Blocket och andra tokiga annonser i slutet av mars, en hel del kvar av orginaltexten.

https://klocksnack.se/threads/blocket-och-andra-tokiga-annonser.1680/post-3787610

Edit: var ju samma text som redan hänvisats till från auktionstips tråden, jag var sen på bollen där….

Senast ändrad:
Den var ju uppe i Blocket och andra tokiga annonser i slutet av mars, en hel del kvar av orginaltexten.

https://klocksnack.se/threads/blocket-och-andra-tokiga-annonser.1680/post-3787610

Edit: var ju samma text som redan hänvisats till från auktionstips tråden, jag var sen på bollen där….
”James Bond style dykare”…… :oops: :oops: :oops:
….. den enda JB jag kan tänka mig med den hemska skapelsen är George Lazenby. Men han hade väl den goda smaken att bära en Rolex Chronograph om jag inte missminner mig(?).

Nästan samma. Den som länkats till i auktionenstipstråden verkar vara TS annons och den där verkar vara från ägaren innan. Som tidigare nämnts så är det häpnadsväckande hur man kan känna sig lurad och sedan försöka skicka vidare vraket genom att återanvända samma vilseledande beskrivning.

Om @Maxxas98 uteblir kan jag varmt rekommendera den här tråden:
Eller den här:
Där grävs det ordentligt.

Tack för tipsen! Ska genast plöja igenom, kvällen är räddad! 😃

Enkelt min käre Watson

1. Man tror sig vara mycket smartare än säljaren och att det finns lätta pengar att tjäna

2. Man tror sig vara mycket smartare än en presumtiv köpare.

@Maxxas98 jag tycker det hela känns lite diffust så jag tänkte försöka bena ut det lite. Rätta mig gärna om jag fått något om bakfoten. Det är den här klockan det gäller? Den du frågar om i slutet av april?

Och det var med anledning av ett saftigt kostnadsförslag från en auktoriserad verkstad? Du visste i april att den var rostig i verket och att någon "hade suttit in delar felaktigt"?

Men sedan skriver du följande på Tradera i början av juli?
"Rengöring av mekanismen samt ny tysk kvalitetsolja"
"den är i behov av en ny balansfjäder, jag rekommenderar att göra klart den sista reparationen, balansfjädern behöver bytas, eventuellt är bytet av den det enda som ska göras, men jag reserverar mig för att det skulle kunna vara något mer kvar att göra än byte av balansfjädern."

Tänker du dig att du skulle få tillbaka pengar av den här "privat personen", som jag förmodar att du köpt klockan av?
förra ägaren.jpg

Eller gäller frågan snarare vad den som eventuellt köper klockan av dig har för rättigheter?

Du skulle kunna bära den som en påminnelse om att reflektera över etik, moral, och vad det innebär att bli vuxen och behöva ta konsekvenserna av sina egna beslut? Att kronan inte går att skruva ner gör inte så mycket eftersom verket redan är rostigt. Dessutom ser den ju flash ut även om den bara visar rätt tid två gånger om dagen: "Jag har fått många kommentarer om att det är en tjusig klocka!"
_20210810_055033.JPG
😂😂😂😂😂😂 jag har skrattat åt den annonsen tidigare och visst fan finns killen här och gråter ut över att han floppade och nu försöker lura köpare.

Tillbaka
Topp