• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Problem med urmakare?

Endusima

Cartier
2-Faktor
Hej, hur hade ni hanterat följande situation?

Lämnade in en kronograf (valjoux 72) på fullservice den 7/3 förra året. Tog två månader men fick lämna in den igen dagen efter då visarna inte nollställde ordentligt samt det var gott om damm å skit under glaset. Nu har det gått mer än ett år utan att klockan är klar. Brukar ringa varannan månad ungefär och det är samma sak varje gång "vi väntar på delar".

Tröttnade på detta förra veckan och sa att jag vill ha tillbaka klockan och pengarna tillbaka, då får jag svaret "då får du tillbaka den i delar för klockan är ner monterad".

Vad är rimligt liksom? Om dom nu väntar på delar i ett år varför skulle dom hitta delarna om två år? Dom sätter ju mig i skiten när dom säger att den är nermonterad.
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Hej, hur hade ni hanterat följande situation?

Lämnade in en kronograf (valjoux 72) på fullservice den 7/3 förra året. Tog två månader men fick lämna in den igen dagen efter då visarna inte nollställde ordentligt samt det var gott om damm å skit under glaset. Nu har det gått mer än ett år utan att klockan är klar. Brukar ringa varannan månad ungefär och det är samma sak varje gång "vi väntar på delar".

Tröttnade på detta förra veckan och sa att jag vill ha tillbaka klockan och pengarna tillbaka, då får jag svaret "då får du tillbaka den i delar för klockan är ner monterad".

Vad är rimligt liksom? Om dom nu väntar på delar i ett år varför skulle dom hitta delarna om två år? Dom sätter ju mig i skiten när dom säger att den är nermonterad.
Låter helt orimligt, kräv att de monterar ihop och betalar tillbaka. Hade även passat på att fråga vad det är för sjuk del de inte kan hitta.
 

Endusima

Cartier
2-Faktor
Låter helt orimligt, kräv att de monterar ihop och betalar tillbaka. Hade även passat på att fråga vad det är för sjuk del de inte kan hitta.
Ja jag frågade han var inte helt säker men babblade nåt om att "kanske urverket är ovanligt". Det är det ju dock inte vilket jag påpekade men fick inte mycket mer än så.
 

antikmartin

Cartier
2-Faktor
Hittade flera annonser på EBay med V72 delar bla denna som sålde nya delar :


Om du kollar med urmakaren vad som behövs ( engelska benämningen ) och jämför med listan kan du kanske köpa dem själv från Schweiz ( tullavgifter och frakt tillkommer ) alt hitta ett donator verk om det skulle vara många dyra delar och sedan kan valfri urmakare plocka i hop den .
 

Endusima

Cartier
2-Faktor
Hittade flera annonser på EBay med V72 delar bla denna som sålde nya delar :


Om du kollar med urmakaren vad som behövs ( engelska benämningen ) och jämför med listan kan du kanske köpa dem själv från Schweiz ( tullavgifter och frakt tillkommer ) alt hitta ett donator verk om det skulle vara många dyra delar och sedan kan valfri urmakare plocka i hop den .
Ja alltså jag köper inte en sekund deras ursäkt om att dom inte hittar delar.
 

antikmartin

Cartier
2-Faktor
många urmakare söker nog bara hos sina vanliga leverantörer och har de inte delarna så
” går de bet” … men alternativ brukar alltid finnas någonstans på nätet
 

JoakimS

Panerai
Paneristi
2-Faktor
många urmakare söker nog bara hos sina vanliga leverantörer och har de inte delarna så
” går de bet” … men alternativ brukar alltid finnas någonstans på nätet
Är problemet att du betalat ett fastpris och att dom inte får ihop affären då delarna var dyrare än dom väntat sig eller vad är det du betalat för? Brukar man inte betala efter utfört arbete snarare än innan?

EDIT:
Glöm det läste ditt inlägg igen och förstod att du hämtat ut den men att problem uppstod igen strax efteråt.. märkligt beteende helt klart.
 
Topp