• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Problem med urmakare?

Endusima

Panerai
2-Faktor
Nu säger han att klockan egentligen är färdig men nån jättetunn fjäder som hade med någonting med reset-funktionen gått sönder. Det var nya beställt från både Tyskland och Schweiz, han ville ha ytterligare 3 veckor... Suck
 

Merlin

Vacheron
2-Faktor
Nu säger han att klockan egentligen är färdig men nån jättetunn fjäder som hade med någonting med reset-funktionen gått sönder. Det var nya beställt från både Tyskland och Schweiz, han ville ha ytterligare 3 veckor... Suck
Infon på deras sida verkar skeva mot verkligheten.

"Vi är 5 st Urmakare som jobbar på plats i vår verkstad, alltså skickar vi inte iväg klockor till andra verkstäder med långa väntetider utan, vi utför arbetet.​

Haga antika tiders Urmakeri är en av dom sista riktiga urmakarna som är kvar i Göteborg."​

 

Endusima

Panerai
2-Faktor
Infon på deras sida verkar skeva mot verkligheten.

"Vi är 5 st Urmakare som jobbar på plats i vår verkstad, alltså skickar vi inte iväg klockor till andra verkstäder med långa väntetider utan, vi utför arbetet.​

Haga antika tiders Urmakeri är en av dom sista riktiga urmakarna som är kvar i Göteborg."​

Ja nä dom har erkänt rakt av att det blev skickat vidare, han jag pratade med sa "jag kan inte kronografer".
 

marconimotet

Vacheron
2-Faktor
Så vad de säger är att de behöver ytterligare tre veckor på sig innan klockan kan komma tillbaka från personen som de skickat klockan till? Isf, har du varit i kontakt med personen som de påstår har klockan?
 

Endusima

Panerai
2-Faktor
Så vad de säger är att de behöver ytterligare tre veckor på sig innan klockan kan komma tillbaka från personen som de skickat klockan till? Isf, har du varit i kontakt med personen som de påstår har klockan?
Haha ja jo förstår att det är lite rörigt men så här har det artat sig:

Den mannen jag pratar med nu är inte samma person som jag pratat med på Haga Antika Tider, detta är alltså den "externa" urmakaren dom skickat klockan till. Jag antar att dom blivit stressade av att jag hotat med polisanmälan och bett honom att prata med mig.

För 3 veckor sen ringde han mig och sa att klockan skulle vara klar om ca 1 vecka. Nu efter att återigen hotat med polisanmälan har han kontaktat mig igen. Han berättar att klockan borde varit klar för två veckor sen men att han råkat ha sönder nån tunn ömtålig fjäder. Det var tydligen beställt ny fjäder från Tyskland och denna skulle komma kommande vecka eller nästa.
Kan man inte laga en kronograf är man fan ingen riktig urmakare, skamligt! 👎🏻

Eftersom karln som i telefon erkänner att han inte kan kronografer var samma gubbe jag lämnade in klockan till så hade han väl kunnat säga det så hade jag kunnat gå till nån annan...
 

marconimotet

Vacheron
2-Faktor
Haha ja jo förstår att det är lite rörigt men så här har det artat sig:

Den mannen jag pratar med nu är inte samma person som jag pratat med på Haga Antika Tider, detta är alltså den "externa" urmakaren dom skickat klockan till. Jag antar att dom blivit stressade av att jag hotat med polisanmälan och bett honom att prata med mig.

För 3 veckor sen ringde han mig och sa att klockan skulle vara klar om ca 1 vecka. Nu efter att återigen hotat med polisanmälan har han kontaktat mig igen. Han berättar att klockan borde varit klar för två veckor sen men att han råkat ha sönder nån tunn ömtålig fjäder. Det var tydligen beställt ny fjäder från Tyskland och denna skulle komma kommande vecka eller nästa.


Eftersom karln som i telefon erkänner att han inte kan kronografer var samma gubbe jag lämnade in klockan till så hade han väl kunnat säga det så hade jag kunnat gå till nån annan...
Då förstår jag. Då har du ju i alla fall personens kontaktuppgifter vid ev. anmälan.
 

Endusima

Panerai
2-Faktor
Jaja vi får väl se 🫡
1000004851.jpg
 

Anders Forsberg

Vacheron
2-Faktor
Jag är gammaldags ASF. Men i detta läget, och om jag varit honom, hade jag kanske valt att skippa en leende emoji…
Lider med dig, men hoppas att det faktiskt löser sig snart.
 

Hugger69

Patek
2-Faktor
Det här måste vara en sk batteri-urmakare, ingen riktig urmakare skulle ens komma på tanken att bete sig så här! 😱🤷🏼‍♂️
 
Topp