• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Provar en Oyster perpetual och..

Lånar tråden, hur svårt är det att själv blankpolera mittendelarna av länken till en OP så att den motsvarar länken som kommer med Datejust?
 

Miami

Rolex
2-Faktor
Går det / är det svindyrt att byta tavla på den modellen? Annars kan du ju köpa en blå att byta med sen :)
 
Den blå - 369 - har något smalare visare med mindre lume, även någon skillnad i verket tror jag.

Har ej provat de nya färgerna än, men instämmer angående storleken.
 

Mike

Cartier
Jag gillar modellen, men skulle utan tvekan köra den blå.

tycker väldigt mycket om modellen. Nu fanns bara en plommonfärgad urtavla inne, hade tänkt en blå med siffror för 3, 6 och 9. Vad tycker ni förresten om den plommonfärgade? Too much..

Tänk att formatet 36mm kan kännas såå rätt.
 

Pistol_Pete

Panerai
tycker väldigt mycket om modellen. Nu fanns bara en plommonfärgad urtavla inne, hade tänkt en blå med siffror för 3, 6 och 9. Vad tycker ni förresten om den plommonfärgade? Too much..

Tänk att formatet 36mm kan kännas såå rätt.

Tycker att du ska köra på det som känns rätt för dig.

Min blå säger hej!
IMG_1164.jpg
 

Kairo

Panerai
Tycker det är coolt med lite annorlunda färger på urtavlan. Dock kändes den lite tjejig. Kolla på en med blå urtavla!
 

paradis

Audemars
tycker väldigt mycket om modellen. Nu fanns bara en plommonfärgad urtavla inne, hade tänkt en blå med siffror för 3, 6 och 9. Vad tycker ni förresten om den plommonfärgade? Too much..

Tänk att formatet 36mm kan kännas såå rätt.


Tycker tavlan är mycket vacker ock färgen ovanlig. Det finns många blåa med tavlor , jätte vacker den också. Absolut inte " too much " Tycker den är ,lite extra :)
 

Odishon

Friends of KS
Blev tokkär i red grape och samlade ihop deg. Men måste säga att jag får spara lite till för den nya 39mm i grått/metall är snyggare IMHO. Och red grape... Tänk om jag kunde bara bestämma mig. Om apple kommer med bra rapport i veckan blir det ett besök i stan och köpa en 39.. Metall. Eller grape.. Tyvärr inte båda
 

Konsul

Cartier
Blev tokkär i red grape och samlade ihop deg. Men måste säga att jag får spara lite till för den nya 39mm i grått/metall är snyggare IMHO. Och red grape... Tänk om jag kunde bara bestämma mig. Om apple kommer med bra rapport i veckan blir det ett besök i stan och köpa en 39.. Metall. Eller grape.. Tyvärr inte båda
Jag har just köpt den med blå urtavla eftersom jag ville ha en klart diskret klocka när jag jobbar (iförd kostym). Klockan är strålande bortsett från en omständighet, den är för strålande! Glaset synes mig inte ha behandlats med antireflexeffekt alls, vilket leder till att möten, sedan länge inbokade, till yttermera visso, måste starta när solen lämnat oss för andra breddgrader...

När jag såg 39:an ringde jag Bombay Hospital and Medical Research Center och sålde min sedan länga av överdriven alkoholkonsumtion förtvinade lever. Stålarna räcker precis till 39:an. Hänger någon på kommande vecka till forumsponsorn?
 

ottwon

Omega
Också spanat på denna... Riktigt schysst till rimlig peng. Tycker den grå är riktigt fin, inte sett den lila i verkligheten men den är cool på bild iallafall. Lite roligare val än grå eller blå på gott och ont :p
 

Konsul

Cartier
Med den kommentaren utgår jag ifrån att du inte genomgått ett sådant prov eller svarvat en uppdragsaxel alls.
Bra trådbump förresten! :)
Som stridsvagnssoldat och sedermera officer i pansartrupperna (nuförtiden docent i juridik ) har jag svarvat inte bara mekaniska delar utan även unga kvinnor. Jag delar din uppfattning att det är en viss, förvisso svårdefinierad, diskrepans häremellan. Skillnaderna torde dock inte överskyla likheterna. Uppdragsaxlarna missade jag, ty då var jag på obligatorisk bekantskap med handgranat modell 56! Det rör sig nog om samma mekanik i grunden, tror jag.
 

Konsul

Cartier
1. Skriv korrekt meningsuppbyggad.
2. Skriv korrekt.
3. Vart vill du komma?
4. Tavlan är snygg.
5. Det heter STORLEK, inte FORMAT...
På det här forumet är vi människor alla jämlika. Det är helt ointressant om du är friherre eller något så osmakligt som ofrälse. Det är inte tid att läxa upp människor med språkproblem, vilket kan ha olika förklaringar. Här stöttar vi varandra och beundrar andras klockköp och att andra har det bra!
 
Topp