• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

RÖSTNING - BB58 Svart eller Blå?

Vilken färg på Black Bay 58 föredrar DU?

  • Svart

    Röster: 130 59.1%
  • Blå

    Röster: 90 40.9%

  • Totala väljare
    220

Limeee

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Tudor Black Bay 58 är en väldigt omtyckt klocka med långa väntelistor. I och med sommarens nyhet med en blå variant, finns det nu två färger att välja på.
Vilken färg gillar du mest på Black Bay 58?
E08A2441-7110-4F5E-AA30-56B31553ABFF.jpeg
CB2A65C7-7502-4E7F-B503-9AA48A34859C.jpeg
 

StarMan

KS Explorers Club
2-Faktor
Har haft båda och jag tycker båda är bra på olika sätt. Den svarta definitivt varmare och mer vintagekänsla men den blå är minst lika bra IRL, något sämre på bild.
 

Limeee

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Tycker den blåa blir platt och livlös i jämförelse med varma gilt tavlan
Svart. Blå är trevlig för stunden men jag är rädd att man tröttnar.
Håller helt med er båda, den svarta har definitivt mer liv i sig!
Har haft båda och jag tycker båda är bra på olika sätt. Den svarta definitivt varmare och mer vintagekänsla men den blå är minst lika bra IRL, något sämre på bild.
Kul med någon som haft båda och som dessutom gillade båda. Även om den svarta känns varmare så ser den blåa riktigt trevlig ut den med! Känns som att man blir nöjd oavsett färg faktiskt☺️
 

StarMan

KS Explorers Club
2-Faktor
Håller helt med er båda, den svarta har definitivt mer liv i sig!

Kul med någon som haft båda och som dessutom gillade båda. Även om den svarta känns varmare så ser den blåa riktigt trevlig ut den med! Känns som att man blir nöjd oavsett färg faktiskt☺️
De här bilderna förmedlar en mer rättvis känsla av den blåa än bilden ovan
IMG_20200921_185058_825.jpg
IMG_20200916_091323_652.jpg
 

Puryeah

Panerai
Röstade svart, är själv rätt svag för den varma känslan som gilt ger.

På en helblå Tudor hade jag nog personligen skojat till det med en Pelagos, även fast 58:an verkar helschysst den med. Men förstår om storleken och den höga ”toolighetsfaktorn” får många att snegla mot 58
 

Sadde

Omega
2-Faktor
Jag gillar den svarta lite mer. Dock blir man otrooooligt sugen på en blå när man såg @cjperry bilder på sin blå Tudor! Händer fortfarande att jag kollar dem bilderna i x antal minuter och flåsar likt en strandad blåval som tar sista andetagen. Till och med sambon som har 1/10 intresse av klockor dyrkar dem bilderna.
 

Limeee

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Jag gillar den svarta lite mer. Dock blir man otrooooligt sugen på en blå när man såg @cjperry bilder på sin blå Tudor! Händer fortfarande att jag kollar dem bilderna i x antal minuter och flåsar likt en strandad blåval som tar sista andetagen. Till och med sambon som har 1/10 intresse av klockor dyrkar dem bilderna.
Hahah ja han vet då hur man ska ta bilder på sin! Och om till och med sambon tycker att den är fin, då måste det ju bara bli ett köp!🤪
 

Eboz

Omega
Jag tycker att det är lika intressant att allt guldigt blir ju silver på nya klockan. Just det, plus den fantastiska blå färgen på nya, gör klockorna mycket mer olika än många påstår.
Så jag då måste erkänna att jag kan inte välja och väljer impopulärt att både är lika/olika bra. En tredje röstmöjlighet kanske.
 

Elaking

Omega
2-Faktor
Den blå hade nog funkat bättre till min garderob i övrigt med mycket grått, beige och brunt. Tycker Staafens tredje bild med den grå tröjan visar det bra, där den svarta hade kontrasterat lite för mycket. Röstar alltså blått i detta valet också!
 
Topp