• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Rätt eller fel?

Man vet aldrig vad som kan hända och personligen känns det säkrare att ha den på armen än i en väska.
Håller med. Har träffat helt okända typer på stan för att låta dem titta på klockor. Har vid sådana tillfällen haft klockan på armen, eller i fickan. Har någon synpunkter på det så är det väl bara att skita i att köpa den. Folk med bacillskräck borde nog köpa nytt från handlare, precis som folk som inte gillar ljudet av en v-twin borde bo på vischan. Ganska enkelt egentligen.

Känns lite som det kvittar! Framförallt eftersom jag numera endast köper begagnat vintagemögel, som kan ha varit med om ett och annat. Sen brukar jag köra en ordentlig rengöring, så fort som möjligt, vilket är en del av en mysig ritual, som fastslår att den nu blivit min :)

/ TF theargonaut "You are not a beautiful and unique snowflake..."

Håller med. Har träffat helt okända typer på stan för att låta dem titta på klockor. Har vid sådana tillfällen haft klockan på armen, eller i fickan. Har någon synpunkter på det så är det väl bara att skita i att köpa den. Folk med bacillskräck borde nog köpa nytt från handlare, precis som folk som inte gillar ljudet av en v-twin borde bo på vischan. Ganska enkelt egentligen.
TACK för att du skrev precis det jag försökte säga.

I boxen skall klockan ligga vid köp. Funderar man bara över ex storlek, och bara skall titta lite halvspontant. Då är det helt ok att säljaren/ägaren kommer med den på handen.

Shitvadanalduärsläppsargenförfan, spelar det någon roll?

Hurfantänkerdu, ärduheltsluteller?

Den här diskussionen tycker jag håller ungefär samma klass som "kan jag tvätta händerna med den här klockan"-trådar.

Detta handlar om artighet. Vissa personer hälsar sittandes eller med handskar på, medan andra inte gör det av respekt. Artighet är självklart subjektivt, men jag skulle aldrig komma med en klocka på handleden vid försäljning, precis som att jag inte skulle hälsa med handskar på. Det känns snuskigt på något sätt. Ungefär som när man träffar någon man är buksvåger med. Bara för att man vet om att man har haft något båda två, så behöver man inte skylta med det av respekt för den andra.

Hur skulle det bli när man har sålt klockan, ska man gå hem utan klocka på handleden? :nailbiting:
Ska jag sälja en klocka så använder jag den inte.

Som vid all försäljning av varor handlar det om att visa upp klockan i ett så attraktivt och presentabelt skick som möjligt tycker jag. När jag har bestämt mig för att sälja en klocka vill jag bli av med klockan så fort som möjligt till bästa möjliga pris. Jag tror aldrig att en svettig och smutsig klocka på armen kommer vara mer lättsåld än en rengjord klocka som ligger i sin box.

Tillbaka
Topp