• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Radhustripplar..?

DrDre

Patek
Vet inte varifrån begreppet kommer eller vem som myntat det, men det kanske kommer från "radhus casanova" som man ju kan höra ibland?
 

UNO

Panerai
2013-års ord ?

Min tolkning är rätt negativ faktiskt, lite som radhusrebell vilket var gångbart uttryck i min krets i början på 90-talet.
Mao en vars självbild inte stämmer med de faktiska omständigheterna, någon som tror sig vara rebell ännu fast boendet i radhuset bevisar motsatsen H-D till trots.

Klockor, draja men inte så mycket glamour objektivt sätt.

Nä ett ord som jag kommer att vara försiktig med för att inte såra någon eller har jag fel ?
 

Davvan

Pamela Gidley
Pledge Member
2-Faktor
2013-års ord ?

Min tolkning är rätt negativ faktiskt, lite som radhusrebell vilket var gångbart uttryck i min krets i början på 90-talet.
Mao en vars självbild inte stämmer med de faktiska omständigheterna, någon som tror sig vara rebell ännu fast boendet i radhuset bevisar motsatsen H-D till trots.

Klockor, draja men inte så mycket glamour objektivt sätt.

Nä ett ord som jag kommer att vara försiktig med för att inte såra någon eller har jag fel ?


Vi svenskar tar varje tillfälle i akt att känna oss kränka....om vi kan. Vi måste nog se det med glimten i ögat. Vi nirdar gillar ju speciellt att vurma för våra egna teser......så jag skulle inte känna mig hämmad för att använda uttrycket! Halva landet bor i radhus.....inget fel med det........tar folk illa upp.........då kanske det är kef på både självbild och humornivån........dags att tune:a ner kränkometern :)
 

Sond

Patek
2013-års ord ?

Min tolkning är rätt negativ faktiskt, lite som radhusrebell vilket var gångbart uttryck i min krets i början på 90-talet.
Mao en vars självbild inte stämmer med de faktiska omständigheterna, någon som tror sig vara rebell ännu fast boendet i radhuset bevisar motsatsen H-D till trots.

Klockor, draja men inte så mycket glamour objektivt sätt.

Nä ett ord som jag kommer att vara försiktig med för att inte såra någon eller har jag fel ?

Det är ju det som är så roligt. Det finns en lång rad radhusord. Tex raduhusbiff=blodpudding eller radhuscasanova=antingen en man i "området" som flörtar eller en "billig" typ som lägger an på kvinnor. Själva radhusorden spelar väl två roller, dels som en beskrivning av ingenmanslandet mellan villa och lägenhet och dels som självironi?

Radhustrippel är därför extra roligt. Ett nytt sätt att beskriva tre klassiska klockor. Med humor, lite utmanande och inte det minsta sant. Men inte sant menar jag att det inte går att påstå att just denna kombo av klockor är mellanmjölk/radhus. Vi är väl inte ens många på KS som plockar ihop den trippeln? Många kan ha "finare" tripplar men få har just denna. Samtidigt så är det inte en helt otänkbar trippel att skaffa sig. Säger jag som har en en..;). Med denna trippel sitter man på tre mycket klassiska klockor som man lätt klarar sig på. Så resonemanget går runt och runt..:)

Nää, ta det inte så allvarligt. Självironi, lättsamhet och humor är viktiga ingredienser i livet..:)
 

Fabian

Patek
2-Faktor
Kanske blandar ihop det nu, men var det du som downsizade till ploprof och sub när du skulle börja plugga?

Isf vore [aktuell studentstadsdel]-dubletten ett bra namn, typ flogstadubletten. Alla vet ju att dubletten är ett lite dyrare boende än korridorsrummet. :)

Stämmer bra det och jag gillar ditt tänk!
 

Ernesto

Patek
2-Faktor
Studenttrippeln à la 60-tal:

z1IJQ3O.jpg


Rolex Oysterdate Precision 6694, manuell
Omega Seamaster Calendar, hammarautomat
Omega DeVille, manuell
 

NiklasArvid

Mon Mothma
2-Faktor
Jag bor i radhus och jag har en radhustrio!

Lite sting finns det ju i benämningen, för det är ju tre ganska mellanmjölkiga val som tillsammans bildar en komplett, och iofs mycket respektabel, garderob, rolex-sportis till kanarieöarna, reverson på nyår o speedyn lite när som helst...
:)
 

Criss Cross

Playing with fire
2-Faktor
Jag bor i radhus och jag har en radhustrio!

Lite sting finns det ju i benämningen, för det är ju tre ganska mellanmjölkiga val som tillsammans bildar en komplett, och iofs mycket respektabel, garderob, rolex-sportis till kanarieöarna, reverson på nyår o speedyn lite när som helst...
:)

En trio värdig ett Brommaradhus. Dom startar väl på ca 7 miljoner. 80 kvm boyta...
 

Criss Cross

Playing with fire
2-Faktor
Ska man slå till månne..... Ligger runt 6 slängar.....men ligger 30 meter från Brommagränsen så postorten blir Sumpan..... lirar det.....?

http://www.margretero.se/2b/?id=36&&image=396

Säkert fina. Inte så mycket tomt kanske. Viktigt dock att ligga på rätt sida kommungränsen när barnen ska in på "rätt" skola. Min pappa bodde i Duvbo. Supermysigt, men dom flyttade innan halvsyrran skulle börja högstadiet. Snobbigt kanske...
 
Topp