Nossnevsluap
Basic
Har missat den här lilla Rado-tråden innan men har fastnat lite för märket sen jag först köpte den nya Captain Cook LE, så denna trillade in igår
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Hur fortsätter historien, nu blev jag nyfikenVar på ett event för några år sen tillsammans med @ERIKSON URHANDEL där vi fick slå sönder ett keramiskt armband från Rado med en hammare. Mkt intressant
Det minns jag inte riktigt, kul var det iaf!Hur fortsätter historien, nu blev jag nyfiken
Jag måste säga att jag trivs väldigt bra, var lite rädd att den skulle vara för stor då jag brukar försöka hålla mig kring 40mm men denna bärs mindre tycker jag. Gissar att den har ganska korta luggar. Sedan var jag ute efter en blå till sommaren men såhär i efterhand skulle jag nog inte välja bort den gröna urtavlan. Positivt överraskad över 80h gångreserv det hade jag missat. +3,8 s/d har jag mätt den till vilket får ses som bra med tanke på standardverk. Robust och väldigt fin byggkvalite som helhet.Hur trivs du med denna pjäs?
Har haft ögonen på den ett tag hos min lokala urmakare
Galet med tanke på hur mycket ett keramiskt armband till Rado kostar.Var på ett event för några år sen tillsammans med @ERIKSON URHANDEL där vi fick slå sönder ett keramiskt armband från Rado med en hammare. Mkt intressant
Vi tog en titt på Plasma versionenFluktar runt på den "nya" Kaptenen med keramiska boetter och grejer. Gillar den matta olivgröna som tusan. Någon som klämt/känt eller t.o.m äger en redan?
Hands-On - Rado Captain Cook High-Tech Ceramic Diver (Specs & Price)
Six 43mm ceramic models with new case add to the popular Captain Cook series. Meet the Rado Captain Cook High-Tech Ceramic Diver collection.monochrome-watches.com
Snygg artikel som vanligtVi tog en titt på Plasma versionen
Hands-on: Rado Captain Cook High-Tech Plasma Ceramic
Eqotime har tagit en titt på nya Rado Captain Cook High-Tech Plasma Ceramic, en dykare helt i keramik från Radoeqotime.com
Tack!Snygg artikel som vanligt
Två frågor om det går för sig, bandhornen verkar vara duktigt nedåtvinklade, skulle du säga att den bärs komfortablare (eller ej) än måtten kanske antyder?
Luskade fram att den har det irriterande måttet 21mm mellan hornen men men... smalnar länken av vid spännet?
Hur är tyngden på den där? Den ser massiv ut!Just att den här modellen har en tjock länk tycker jag passar bra till klockan, finns andra nyproduktioner av denna klassiska klocka i fakeguld, de har ofta länk i tunnare "pressad plåt", nyproduktionerna i fakeguld och med fakediamanter på urtavlan tänker jag mig är ytterst svårsålda i norra Europa.
Hur är tyngden på den där? Den ser massiv ut!
Det låter sjukt lockande. Skulle behöva hantera en sån här någon gång. Enda kvarvarande oron är om man tappar den så den spricker eller så, fast det kanske främst är rados keramik som har det problemet, inte tungstenen.Tungsten/Volfram skall ha mer än dubbelt så hög densitet som vanligt stål. och det känns, den är tung för att vara relativt liten.
Rado Grande Seconde DiamasterHittade denna på Paris flygplats idag. Någon som vet vad det är modell och ref nummer?
TackRado Grande Seconde Diamaster
R14129136