• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

rapport från Florens

TiE

TiE Bomber
Pledge Member
2-Faktor
Florens är underbart, vill inte åka hem!!!
Frugan tvingade upp mig i toppen på domen...
463 trappsteg upp och lika många ner! Sedan fick det vara nog med torn!
image.jpg


Måste stilla hunger och törst:
image.jpg


Besöket i Paneraibutiken har jag redan hintat om och lagt upp bild på. De höll på och byggde om i lokalen bredvid så jag misstänker att butiken blir större.
I dag besökte jag den lokala U-boatbutiken på Ponte Vecchio-bron. Många spännande klockor, Italientillverkade i Lucca med ETA-verk. Killen i butiken var Dansk men hade bott i Italien i 10 år, mycket trevlig.
Först visade han några enklare i mellanstorlek
Runt 2500 Euro
image.jpg

image.jpg

Inga stållänkar, däremot gummi:
image.jpg


Så pratade vi lite om min Defy och han höjde lite på ögonbrynen när jag talade om vad jag gett för den. Helt plötsligt plockade han fram lite dyrare klockor, tex denna limiterade i bons
Går på ca 6700 euro:
image.jpg

Insåg efteråt att eftersom han var dansk glömde jag räkna om priset till Euro isf Skr, så det kan gå!!
Senare gick vi förbi Bulgari, även frugan måste få sitt lystmäte.
image.jpg


Men nu tror jag vi får ge oss annars lär något följa med hem!
 

MJ24

Patek
2-Faktor
Florens är underbart, vill inte åka hem!!!
Frugan tvingade upp mig i toppen på domen...
463 trappsteg upp och lika många ner! Sedan fick det vara nog med torn!
image.jpg


Måste stilla hunger och törst:
image.jpg


Besöket i Paneraibutiken har jag redan hintat om och lagt upp bild på. De höll på och byggde om i lokalen bredvid så jag misstänker att butiken blir större.
I dag besökte jag den lokala U-boatbutiken på Ponte Vecchio-bron. Många spännande klockor, Italientillverkade i Lucca med ETA-verk. Killen i butiken var Dansk men hade bott i Italien i 10 år, mycket trevlig.
Först visade han några enklare i mellanstorlek
Runt 2500 Euro
image.jpg

image.jpg

Inga stållänkar, däremot gummi:
image.jpg


Så pratade vi lite om min Defy och han höjde lite på ögonbrynen när jag talade om vad jag gett för den. Helt plötsligt plockade han fram lite dyrare klockor, tex denna limiterade i bons
Går på ca 6700 euro:
image.jpg

Insåg efteråt att eftersom han var dansk glömde jag räkna om priset till Euro isf Skr, så det kan gå!!
Senare gick vi förbi Bulgari, även frugan måste få sitt lystmäte.
image.jpg


Men nu tror jag vi får ge oss annars lär något följa med hem!


Tack för reportaget…Florens är riktigt vackert!
Men Panierai då…hur var priserna??
Missade butiken när jag var där för 2 år sen...:banghead:
 

TiE

TiE Bomber
Pledge Member
2-Faktor
Tack för reportaget…Florens är riktigt vackert!
Men Panierai då…hur var priserna??
Missade butiken när jag var där för 2 år sen...:banghead:
Den ligger vid plazza di San Giovanni där den nog alltid legat och där allting startade.
Var dock svår att hitta eftersom den klämdes bredvid byggnadsplank.
image.jpg

Provade denna GMT för 7700 euro. Mycket trevlig!
image.jpg
 

TiE

TiE Bomber
Pledge Member
2-Faktor
Smygtittade bakom byggskärmarna och hade helt rätt. Just nu är bara ett av fyra skyltfönster öppna. Inte undra på att det var svårt att hitta och kändes fjuttigt. Inget jag nämnde när jag var inne o butiken.
image.jpg
image.jpg

image.jpg


Dessutom hittade jag en vintagebutik. Tur för mig att den hade siestastängt! Annars hade jag frestats att kopiera leben
image.jpg
image.jpg
image.jpg
 

Pope

Cartier
Florens är underbart, vill inte åka hem!!!
Frugan tvingade upp mig i toppen på domen...
463 trappsteg upp och lika många ner! Sedan fick det vara nog med torn!
image.jpg


Måste stilla hunger och törst:
image.jpg


Besöket i Paneraibutiken har jag redan hintat om och lagt upp bild på. De höll på och byggde om i lokalen bredvid så jag misstänker att butiken blir större.
I dag besökte jag den lokala U-boatbutiken på Ponte Vecchio-bron. Många spännande klockor, Italientillverkade i Lucca med ETA-verk. Killen i butiken var Dansk men hade bott i Italien i 10 år, mycket trevlig.
Först visade han några enklare i mellanstorlek
Runt 2500 Euro
image.jpg

image.jpg

Inga stållänkar, däremot gummi:
image.jpg


Så pratade vi lite om min Defy och han höjde lite på ögonbrynen när jag talade om vad jag gett för den. Helt plötsligt plockade han fram lite dyrare klockor, tex denna limiterade i bons
Går på ca 6700 euro:
image.jpg

Insåg efteråt att eftersom han var dansk glömde jag räkna om priset till Euro isf Skr, så det kan gå!!
Senare gick vi förbi Bulgari, även frugan måste få sitt lystmäte.
image.jpg


Men nu tror jag vi får ge oss annars lär något följa med hem!

Cooooolt! Jag har ätit gott i Florens och klättrat domen.....(eller vad det i spelet där jag skulle ta kål på Borgia-släkten...blandar ihop).
Hur som, vacker stad, trevligt folk och jävligt god mat.

Ha dé
 
Topp