• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Realistiskt pris för 116613LB, 2015 - 2017?

Jofaaa

Basic
Hej!
Jag är i fas att köpa en 116613LB, årsmodell 2015 - 2017.

Efter att ha gått igenom de senaste köp och sälj annonserna på klocksnack (ett kvartal bak) så uppskattar jag att prisintervallet har legat mellan 85 - 95, beroende på skick och årsmodell.

Alla potentiella jag hittar nu till salu verkar ligga i intervallet 95 - 105. (både av privatpersoner och handlare)

Den jag är mest intresserad av är en oanvänd, uttagen i slutet av 2017 för 100k. (säljes av gråhandlare inom EU).

Är detta ett acceptabelt pris eller skulle jag betala för mycket tycker ni?

Hej!
Jag är i fas att köpa en 116613LB, årsmodell 2015 - 2017.

Efter att ha gått igenom de senaste köp och sälj annonserna på klocksnack (ett kvartal bak) så uppskattar jag att prisintervallet har legat mellan 85 - 95, beroende på skick och årsmodell.

Alla potentiella jag hittar nu till salu verkar ligga i intervallet 95 - 105. (både av privatpersoner och handlare)

Den jag är mest intresserad av är en oanvänd, uttagen i slutet av 2017 för 100k. (säljes av gråhandlare inom EU).

Är detta ett acceptabelt pris eller skulle jag betala för mycket tycker ni?

Tjäna @Tobias Karlsson!

Skulle jag säga är ett helt OK pris, visserligen säljs den av en gråhandlare inom EU! Fördelen med att köpa inom EU, är ju att du inte behöver deklarera klockan med moms och tullavgifter! Råder delade meningar om gråhandlare här på forumet, men så länge det följer med Rolex 5 åriga garanti med klockan så är det väl bara och handla. Listpris på denna i Sverige ligger väl på ca: 120k.

Kan du tänka dig begagnat som visserligen är fullset så går dom att hitta från 88k, men då är dom från 2009 ca.

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp