• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

SUBMARINER-Tråden

Finns det någon som har tips på snygga band som passar en 116613LB? Jag har redan kollat ut ett blått Rubber B band. Men jag skulle gärna även vilja hitta snygga kombinationer i läder/tyg-band också. Har inte lyckats hitta något lämpligt. Någon som har bra ideér? :D

Var och testade lite klockor idag. 16600 (3 olika) och 116710. Men gillar nog min egna 114060 bäst. Solida länkar, 300m vattentät (cool grej), glidelock och ingen datum bubbla..:cigar:
IMG_20180130_231305_864.jpg
IMG_20180130_231357_470.jpg
IMG_20180130_231208_375.jpg

Hej!
Jag är i fas att köpa en 116613LB, årsmodell 2015 - 2017.
Efter att ha gått igenom de senaste köp och sälj annonserna på klocksnack (ett kvartal bak) så uppskattar jag att prisintervallet har legat mellan 85 - 95, beroende på skick och årsmodell.
Alla potentiella jag hittar nu till salu verkar ligga i intervallet 95 - 105. (både av privatpersoner och handlare)
Den jag är mest intresserad av är en oanvänd, uttagen i slutet av 2017 för 100k. (säljes av gråhandlare inom EU).
Är detta ett acceptabelt pris eller skulle jag betala för mycket tycker ni?

Hej!
Jag är i fas att köpa en 116613LB, årsmodell 2015 - 2017.
Efter att ha gått igenom de senaste köp och sälj annonserna på klocksnack (ett kvartal bak) så uppskattar jag att prisintervallet har legat mellan 85 - 95, beroende på skick och årsmodell.
Alla potentiella jag hittar nu till salu verkar ligga i intervallet 95 - 105. (både av privatpersoner och handlare)
Den jag är mest intresserad av är en oanvänd, uttagen i slutet av 2017 för 100k. (säljes av gråhandlare inom EU).
Är detta ett acceptabelt pris eller skulle jag betala för mycket tycker ni?
Räckte det inte med 1 inlägg?

IMG_3394.jpg

Sorry, visste inte vilken tråd som passade bäst för att få tips, så jag chansade med båda. (är lite övertaggad på mitt inköp)

@Tobias Karlsson
Mitt råd är att du håller ut tills det kommer upp nån här på KS som vill sälja - förr eller senare så händer det. Ha inte för bråttom. Då borde du kunna få tag på en för typ 90k eller strax under.
Se också till att lägga ut en annons här på köpes.
Men - om du ändå har panik och gärna offrar 10 lax på att få en fortare så tycker jag du ska titta på den som @BasOmega länkar till här ovan.
Lycka till! Och jo jag vet - om man ställt in sig på nåt så vill man gärna nå ett avslut snabbt... Man blir ju paranoid och tror att den man kollar på ska försvinna och ser ofta till att slå till lite för snabbt. Fast då får man ju också hem klockan man går och suktar efter :)

Om du nu är övertaggad på ditt köp är väl priset underordnat att faktiskt ha klockan på handleden?
Haha så sant! Fast en del av mig vill köpa en Yacht-master 40 med blå tavla istället för en blå Sub. Så det är nog det ha-begäret som försöker stoppa mig från att köpa en Sub om priset inte är väldigt bra ;) Men efter lång beslutångest har jag ändå valt att gå på en Sub! :)

Finns det någon lite äldre submariner som ännu inte har blivit klassad som vintage, men har lite den charmen, som går att få för en hyggligt rimlig prislapp? Började kolla lite på plexi, typ 5512/5513, men det var ju lite väl dyrt för mig :)

Tillbaka
Topp