• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Recension: Grand Seiko Hi-Beat GMT SBGJ001

Donniedoer

Omega
2-Faktor
För det första - sjukt bra bilder :)

Spanade oxå på den här i ett par år innan jag slog till i somras. Är fortfarande helt överväldigad av känsla och finish. Har intalat mig att detta blir en keeper...vi får väl se ;)

Tack för en bra recension!
 

BigTime

Breitling
Vackert ur. Den blå GMT-timvisaren ger accent åt den fenomenala snowflake-urtavlan. Precis som anrika Zenith El Primero är det en hi-beat. Dock föredrar jag, GS emellan, snowflake med spring drive och gångreserv.
 
Tack för en bra recension och riktigt snygga bilder. Gillar de ytterligare vinklarna på handhornen och tavlan. Har hört mycket gott om GS och verkar vara väldigt mycket klocka för pengarna, synd att saluförs hos så få handlare
 

Chuck

Patek
2-Faktor
Detta hade jag missat helt grym klcoka vilken jäkla tavla man blir ju tårögd!
Är länken likadan som på instegs 9F:arna?
 

BarbaBaba

Patek
2-Faktor
Läste igen, för att tavlan är så jävla snygg att titta på ;) Jag uppfattar att du med kronan antingen kan skruva upp klockan, ställa timvisaren eller ställa alla visare (läge 1,2,3). Men hur ändrar du datum samt GMT visaren?
 

Molle

Kambei
Moderator
2-Faktor
Läste igen, för att tavlan är så jävla snygg att titta på ;) Jag uppfattar att du med kronan antingen kan skruva upp klockan, ställa timvisaren eller ställa alla visare (läge 1,2,3). Men hur ändrar du datum samt GMT visaren?
Läge 1: uppvridning
Läge 2: Inställning av vanliga timvisaren i steg om 1h (när du går över 00:00 ändras också datumet i detta läget, dvs 2 varv på timvisaren = 1 dygn. Det går att flytta timvisaren både framåt och bakåt.
Läge 3: Inställning av tim, minut samt 24h visaren. När du vill ställa klockan gör du det i detta läget.
 

Biskopen

Cartier
2-Faktor
Tack för en fin recension! Grymt fina bilder på en fin klocka, det kan delvis vara denna recensionen som fick mig att kära ner mig i Grand Seiko. Köpte mig en egen SBGJ i julas och är fortfarande nykär!
Sa jag att det var grymma bilder?! :D
 
Topp