• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Recension: Rolex Explorer II (216570)

Urberg

Breitling
Går själv i köpartankar. Funderar på om man ska vänta till 2019 släpps.
Troligen uppdateras den väl till att få verket 3285 som kom på nya GMT master II i år.
 

hardcore666

Breitling
skaffade min 2015 och har inte ångrat mig en sekund...har t.o.m. funderat ett flertal gånger på att även köpa den med vita urtavlan..
tyvärr funkade min miniräknare dom gångerna...och den sa att för min ekonomi så var det för mkt pengar för en likadan modell med
färgen på tavlan som enda skillnad... väntar jag till nästa år så blir det ju förmodligen lite större skillnader..
bild2.jpg
bild1.jpg

då kan jag säkert manipulera den där jävla miniräknaren..hehe
ha en bra dag alla
 

Palenkovich

Patek
2-Faktor
skaffade min 2015 och har inte ångrat mig en sekund...har t.o.m. funderat ett flertal gånger på att även köpa den med vita urtavlan..
tyvärr funkade min miniräknare dom gångerna...och den sa att för min ekonomi så var det för mkt pengar för en likadan modell med
färgen på tavlan som enda skillnad... väntar jag till nästa år så blir det ju förmodligen lite större skillnader..
bild2.jpg
bild1.jpg

då kan jag säkert manipulera den där jävla miniräknaren..hehe
ha en bra dag alla
Öhh.. Varför inte bara köpa till den vita tavlan och växla? Kostar nån tusenlapp att byta hos AD plus kostnaden för tavlan första tillfället..
 

hardcore666

Breitling
Öhh.. Varför inte bara köpa till den vita tavlan och växla? Kostar nån tusenlapp att byta hos AD plus kostnaden för tavlan första tillfället..
mkt bra fråga...har funderat en del på det själv...svaret jag kommit fram till är att det var ju faktiskt den svarta jag köpte..
minns inte vad den vita urtavlan kostar.. men som du säger så kostar inte arbetet mkt. hade blivit inköp av den vita tavlan...och sen hade nog
den svarta suttit på ganska snart igen. sen hade jag inte orkat springa till AD varannan vecka. och då hade den vita tavlan blivit liggandes.. jag tror inte jag fungerar likadant om jag har båda färgerna och kan välja vilken färg jag vill ha just den dagen
ett av livets svårare bekymmer har tydligen drabbat just mig...hahaha
 

Simpatico

Rolex
Hallo gott folk.
Slänger in mina funderingar med angående tavlor.
Jag kollade med AD för några år sedan och då skulle dom ha ca 4,5k för tavla plus visare. Tror det ingick byte då.
Då är den ADn inte den billigaste i Swe.
Är också inne på att köpa i mitt fall den svarta tavlan med tillhörande visare. För att i framtiden ha fördelen med att få en "ny" klocka för väldigt små pengar.
Samt att få nytändning och valmöjligheter.
 

hardcore666

Breitling
kan även lägga till att det var med den klockan mitt intresse för lite bättre klockor startade.. innan bar jag betydligt billigare klockor av alla dess
slag med mycket skiftande kvalitet..kan påpeka att av dom klockorna som fanns innan så fungerar ingen längre..hehe
batterierna slut kanske? bryr mig inte..
så lite sentimental med den förste är jag nog...kommer aldrig göra mig av med den..
 

Palenkovich

Patek
2-Faktor
mkt bra fråga...har funderat en del på det själv...svaret jag kommit fram till är att det var ju faktiskt den svarta jag köpte..
minns inte vad den vita urtavlan kostar.. men som du säger så kostar inte arbetet mkt. hade blivit inköp av den vita tavlan...och sen hade nog
den svarta suttit på ganska snart igen. sen hade jag inte orkat springa till AD varannan vecka. och då hade den vita tavlan blivit liggandes.. jag tror inte jag fungerar likadant om jag har båda färgerna och kan välja vilken färg jag vill ha just den dagen
ett av livets svårare bekymmer har tydligen drabbat just mig...hahaha
Hallo gott folk.
Slänger in mina funderingar med angående tavlor.
Jag kollade med AD för några år sedan och då skulle dom ha ca 4,5k för tavla plus visare. Tror det ingick byte då.
Då är den ADn inte den billigaste i Swe.
Är också inne på att köpa i mitt fall den svarta tavlan med tillhörande visare. För att i framtiden ha fördelen med att få en "ny" klocka för väldigt små pengar.
Samt att få nytändning och valmöjligheter.
Helt rätt att ha bägge tavlorna.
Själv bytte jag säsongsvis; vita tavlan sommarhalvåret och svarta vinterhalvåret..
 

hardcore666

Breitling
Hallo gott folk.
Slänger in mina funderingar med angående tavlor.
Jag kollade med AD för några år sedan och då skulle dom ha ca 4,5k för tavla plus visare. Tror det ingick byte då.
Då är den ADn inte den billigaste i Swe.
Är också inne på att köpa i mitt fall den svarta tavlan med tillhörande visare. För att i framtiden ha fördelen med att få en "ny" klocka för väldigt små pengar.
Samt att få nytändning och valmöjligheter.
tror priserna är ganska lika här i Mellansverige...så har man en stadig ADHD och svårt att bestämma sig för vilken färg på tavlan man vill ha just den
veckan.. så kan kostnaderna skena iväg rätt snabbt.. jag köpte en till klocka som ligger i en lägre prisklass.. så kompromissade jag med mig själv tills
det är dags för nästa Rolex.. förhoppningsvis är den dagen här ganska snart
men håller med fullt ut om att det är ekonomiskt att byta urtavla för dom pengarna och få känslan av lite nytt och fräscht..om man gör det ett par gånger högst =)
 

hardcore666

Breitling
Helt rätt att ha bägge tavlorna.
Själv bytte jag säsongsvis; vita tavlan sommarhalvåret och svarta vinterhalvåret..
blir faktiskt lite avundsjuk på er som fixar att "bara" byta tavla en gång per säsong.. funkar inte för mig dock..blir ett för dyrt experiment i vilket fall då
jag redan vet hur jag funkar... bättre köpa billig öl och invänta nästa klocka..helst en som bara finns i en färg..hehe
 

hardcore666

Breitling
nu var det nära att jag förstörde min "klockplan" som jag väntat ganska länge på att kunna genomföra.. helt plötsligt kändes det som en självklarhet att
jag köper en vit också så länge...tur att dom låg för högt i pris på chrono24.. annars hade jag gjort ännu en riktigt jävla dum impulsgrej..(impulsen la sig)
så jag vägrar leta vidare ifall jag hittar en till bättre pris..
är riktigt nära att ha pengarna som behövs för mitt nästa klockköp...hade inte varit till min ekonomiska fördel att köpa en vit explorer2 för nästan 60papp...plus frakt och dessutom från privat säljare i England... ibland måste man lägga band på sig.. inte alltid så jävla lätt.. skyller på turen den här gången iom att inte ens frugan är hemma och hade kunnat försökt få mig på andra tankar..hehe
 

msa00

Omega
Var inne hos Nymans för att känna på Explorer med vit urtavla, fanns varken svart eller vit. Väntelista! Provade 39 mm Explorer. Kändes lite liten, men snygg. Milgaussen kändes skön på och fräck, men frugan undrade varför den buteljgröna kanten fanns kvar! Så inget köp denna gång. Finns ju en del äldre 40 mm och även relativt nya 42 mm på C24, men valutakursen är ju riktigt kass. Avvaktar lite
 

Compiss

Patek
2-Faktor
Var inne hos Nymans för att känna på Explorer med vit urtavla, fanns varken svart eller vit. Väntelista! Provade 39 mm Explorer. Kändes lite liten, men snygg. Milgaussen kändes skön på och fräck, men frugan undrade varför den buteljgröna kanten fanns kvar! Så inget köp denna gång. Finns ju en del äldre 40 mm och även relativt nya 42 mm på C24, men valutakursen är ju riktigt kass. Avvaktar lite
gör inte misstaget att köpa exp1, helt annan klocka är rätt trist i jämförelse. 216570 finns inne med jämna mellanrum hos AD i sthlm om inte nu AD väljer att ha dem i kassaskåpet och hävda att det är väntetid på dem också....
 

Zorin

KS Explorers Club
2-Faktor
gör inte misstaget att köpa exp1, helt annan klocka är rätt trist i jämförelse. 216570 finns inne med jämna mellanrum hos AD i sthlm om inte nu AD väljer att ha dem i kassaskåpet och hävda att det är väntetid på dem också....
Ja håller med dig att det är en helt annan klocka men ”trist” håller jag inte med dig om. Båda har sin charm och 216570 styrkor enligt mig är att den är sportig, känns lite mindre än 42mm, har 24h visare (som även är användbar när man reser i andra tidszoner) och datum.
Jag äger både 216570 Explorer II och 214270 Explorer I MKII och maken till kompletterande klockor har jag aldrig ägt tidigare och senaste tiden har faktiskt 214270 fått mest handledstid så ”misstag” skulle jag inte kalla det köpet. (den känns faktisk mer som kameleont som funkar i de flesta sammanhang)

Båda modellerna har sin charm så choose wisely om man nu inte kan köpa båda (vilket jag varmt rekommenderar att man gör om man har möjlighet)
 
Senast ändrad:
Topp