• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Recension: Rolex Explorer II (216570)

216570

Breitling
Väldigt bra recension!! Läste den flera ggr innan jag köpte min i höstas(hade iof redan bestämt mig :) ).
Bifogar 2 bilder, den ena är tagen med mobil under vatten så kvaliten är inte den bästa.
DSC_0848_2.jpg
DSC_0848_3.jpg
 

Jarran

Omega
2-Faktor
Perfekt klocka, och fortfarande efter två år så tycker jag den vita tavlan är så "apple-fräsch".
Klockvärldens iPod för er som är gamla nog att vet vad det är :watching:
 
En liten skön bump såhär på fredagen.

Jag har känt att 216570 med sina 42 mm varit alldeles för stor för mig men jag kan inte släppa den. Var tidigare inne på att jag skulle gå på den mindre 16570 men avsaknaden av den stora orangea gmt-visaren gör att jag helt enkelt inte kan förmå mig att köpa den.

Får nog besöka en AD för att prova 216570 på nytt. Kanske känns den bättre denna gång?!

Eplorer_unboxing_part_deux-6_zps2972ca95.jpg

(bild lånad från webben)
 

Kattvakt

Panerai
2-Faktor
En mycket trevlig klocka. När jag en dag får råd att skaffa Rolle (vilket torde inträffa typ år 4859 med min nuvarande ekonomiska situation), så ligger Explorer-tvåan mycket bra till.
 

Björk

Breitling
Vill tacka för en fantastisk bra tråd.
Står nu idag inför uppgiften att hämta ut min första "Rolle".
Efter lusläsning av just denna tråd så faller valet på en Explorer 216570 (vit), tror att ni som förstår min känsla just nu fattar :)
Återkommer med lite bilder osv framöver, tack för nu!
 

Hajk

Breitling
Har letat klocka sedan augusti men ännu inte hittat någon. Har passerat flera modeller alltifrån datejust, gmtblnr, subc men börjar nu känna suget mot 216570 w vilket denna tråd bekräftar ännu mer. Undrar om inte Explorer med denna modell börjar ta sig bort från att ligga sist i popularitetsligan avseende sportrollar från Rolex . Känner inte när jag provat gmt, subc att de ger något men med denna på armen blir man genast lite glad, kan vara att den poppar mer än övriga men på ett jordnära och inte blingit sätt.

Tack för bra recension i tråden
 
Topp