• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Recension: SEIKO SBDC039 Transocean

Pastorius

Omega
Trevlig recension och en i stort sett intressant klocka. Dock saknar jag
daydate som på min nuvarande srp 777. Den är fortfarande svårslagen.
Vidare är jag inte förtjust datumplaceringen. Det känns bara så fel med
placering vid halvfem, men det är förstås en smaksak.

/P
 

Jockinho

Patek
2-Faktor
Tycker de nya visarna är riktigt goa, integrerade länken snygg (vilket är tacksamt på integrerat :). Det enda minuset för egen del är att jag inte är så förtjust när hela Bezeln är i Pvd/dlc etc. men det är bara personligt.

Tack för en som vanligt läsvärd recension :)
 

Oddball

Breitling
Tack för recensionen och "tack" för att du öppnar upp mina ögon för ännu en Seiko! :D

Inte fastnat för hela vridringar i annan färg än klockan men här var det verkligen lyckat!
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Trevlig recension och en i stort sett intressant klocka. Dock saknar jag
daydate som på min nuvarande srp 777. Den är fortfarande svårslagen.
Vidare är jag inte förtjust datumplaceringen. Det känns bara så fel med
placering vid halvfem, men det är förstås en smaksak.

/P
Svart datumskiva är ju dock väldigt diskret IRL, det är verkligen inte så att datumet sticker ut IRL. På kommande kronografversionen sitter datumet på samma ställe men är "rätt" vinklat, det är ju i och flr sig ännu snyggare.

Bra recension!
Den är mycket, mycket snygg! Men fan 45mm...
Skärp dig, sitter som en 42mm-klocka med kronan kl 3. :)
 

Tripeiro.

Rolex
2-Faktor
Svart datumskiva är ju dock väldigt diskret IRL, det är verkligen inte så att datumet sticker ut IRL. På kommande kronografversionen sitter datumet på samma ställe men är "rätt" vinklat, det är ju i och flr sig ännu snyggare.


Skärp dig, sitter som en 42mm-klocka med kronan kl 3. :)
Du är fighter, jag är inte. Jag får lägga stenar i fickorna när det blåser ute! :D
Skämt åsido, du kan ha rätt, lätt att stirra sig blind på millimeter och ignorera resten av klockans utformning!
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Du är fighter, jag är inte. Jag får lägga stenar i fickorna när det blåser ute! :D
Skämt åsido, du kan ha rätt, lätt att stirra sig blind på millimeter och ignorera resten av klockans utformning!
Förstår såklart att mått kan skrämmas lite men en stor klocka kan ju sitta väldigt bra och en liten klocka kan sitta väldigt dåligt. Har man typ 16cm handled däremot så är bog detta inte den perfekta klockan. :)
 

Pastorius

Omega
Ser fram emot en recension av SBEC003. Prospexserien håller hög kvalitet så det finns risk för
att jag går från OWG till TWG :D.

/P

:seiko:
 

corbendallasx

Friends of KS
Förstår såklart att mått kan skrämmas lite men en stor klocka kan ju sitta väldigt bra och en liten klocka kan sitta väldigt dåligt. Har man typ 16cm handled däremot så är bog detta inte den perfekta klockan. :)
Med 0.5cm tillgodo då så borde den alltså passa ;) Om man jämför med Sumo? Jag kan bära Sumo utan konstigheter.
Tack för en bra recension, som vanligt. Dina recensioner är inte bra för min plånbok!
Många bra släpp från Seiko nu.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Med 0.5cm tillgodo då så borde den alltså passa ;) Om man jämför med Sumo? Jag kan bära Sumo utan konstigheter.
Tack för en bra recension, som vanligt. Dina recensioner är inte bra för min plånbok!
Många bra släpp från Seiko nu.
Det var längesedan jag hade en sumo men jag tycker Transocean sitter bättre tack vare att länken är bättre. :)
 

Olaola

Panerai
Tack för en riktigt trevlig recension och fina bilder! :) Absolut en klocka som väcker köp begär! Är dock lite fundersam över storleken:angel:
 
Topp