• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ref på Italiensk handlare

Zacke

Vacheron
2-Faktor
Det kanske blir för knixigt att få ihop detta. Men om någon har beställt från Bodoni får ni gärna lämna omdöme i tråden.
Tack på förhand!
 

Kakob

Cartier
Är också väldigt nära att skicka efter en klocka från bodoni, haft lite snabb mailkontakt med de, och även läst någon brittisk (tror jag?) referenstråd. Det hade dock varit skönt att få ytterligare försäkran här på KS! :)
 

Zacke

Vacheron
2-Faktor
Är också väldigt nära att skicka efter en klocka från bodoni, haft lite snabb mailkontakt med de, och även läst någon brittisk (tror jag?) referenstråd. Det hade dock varit skönt att få ytterligare försäkran här på KS! :)


Jag är i samma situation som dig och håller givetvis med dig om att det hade varit bra med ett uttalande från en KSare
 

Zacke

Vacheron
2-Faktor
http://forum.tz-uk.com/showthread.php?257547-Orologeria-Bodoni-Torino-any-dealings här är den engelska tråden, tror säkert jag hittade den också på KS från början. Verkar rätt safe, och de har ju som sagt sjukt bra priser.

Nu kollade jag inte ifall någon länkat till samma tråd längre upp, sorry isåfall

Verkar legit, men tar lite tid att få klockan dock, Iof inget konstigt i det om det är en ny klocka.
 

Rivalen

Rolex
Har inte läst hela tråden. Har en kompis som fick hem två nya Rolex från Bodoni i veckan. Först handpenning vid order mot hp-faktura. Sedan vänta (dom skall väl köpa in klockorna?). Ny faktura med slutsumma med hp avdragen. Sedan leverans med Ferrari - nånting. Ena ytterboxen var kladdad siffror på och emballeringen hade inte tålt transporten, så samma ytterbox var tilltryckt lite i ena hörnet.

Allt annat helt i sin ordning. Det är allt jag vet. Lycka till om ni prövar.
 

Compiss

Patek
2-Faktor
Var i kontakt med dem, kan bekräfta att de vill ha ca 25% i HP. Därefter letar de fram klockan som kan ta tre-fyra veckor. Då de hittat den betalar man resterande del och så skickar de den.

Verkar seriösa vid mailkontakt.
 

Henrik A

Omega
Var i kontakt med dem, kan bekräfta att de vill ha ca 25% i HP.
Intressant. 10% i handpenning skulle jag få betala, det var en klocka för runt 2500€.

Hur gick planerna med gruppbeställningen?
Sorry, jag har missat din fråga. Det var 2-3 personer som var intresserade och jag mailade en förfrågan till Bodoni men trots flera påminnelser fick jag aldrig något svar vilket bara kan tolkas som ointresse. Då tappade även jag intresset (för Bodoni).
 

Henrik A

Omega
Då har han förmodligen ändrat sina villkor (det är ett par månader sedan jag frågade).

Jag skulle inte betala 25% i handpenning, för hög risk.
Mycket kan hända på 30 dagar och vi har ju ingen aning om Bodonis finansiella situation.
 

Kakob

Cartier
Ingen fara! Att döma av de senaste inläggen verkar de ju ändå inte vara helt bekvämt att handla från dem...
 

Kakob

Cartier
Då har han förmodligen ändrat sina villkor (det är ett par månader sedan jag frågade).

Jag skulle inte betala 25% i handpenning, för hög risk.
Mycket kan hända på 30 dagar och vi har ju ingen aning om Bodonis finansiella situation.
Sant, en hel del smet kan med lite otur sluta som oprioriterad fordran...hemska tanke, då hade man känt sig jävligt dum som inte var ordentlig och knallade ner till AD :grumpy:
 

Comper

Breitling
Jag köpte min TMC från Samuel S.a.s di Palazzi Daniela & C. eller Majid.it som de heter på nätet. Professionella och snabba. Så snabba att de skickade klockan från Italien med Moberg Sr. till Rob Engström innan betalningen gått igenom :) Kommer definitivt våga köpa nästa, dyrare klocka därifrån.


Sent from my iPad using Tapatalk
 
Hej!
Drar igång denna tråd igen, Jag är riktigt sugen på att köpa en Svart Omega Seamaster 300 m Chronometer (http://www.orologeriabodoni.com/scheda.asp?id=29014).

Den är bra mycket billigare än uret eller watchonwatch. Dock när jag mailade dem så kan de leverera först i februari på grund av högt ordertryck. Men när jag pratade med uret.se så sa de att de kan leverera först om +6 veckor också under julen så detta kanske är något av standard nu?

Jag är lite orolig just med Moms/Tull men även de (liksom vissa forum) bekräftar att de hanterar VAT i Italien och till följd av reglerna inom EU så behöver vi inte betala något mer när det kommer in i Sverige. De svarade på mitt mail dagen efter och lät mycket proffsiga;
"Good Morning Sir,
We thank you for contacting us.
The watch is temporarily run out. The next will be available in February. In case you are interested in booking of purchase, we will proceed to send you the invoice to pay an advance booking of € 500,00. The balance will be paid at the time of in-store availability.
We also inform the VAT is included, you cannot pay any extra costs.
Waiting for reply, best regards"

Leveransen är något dyr som sagt (110 EUR) och möjligt att man kanske kan förhandla ned något om man beställer flera klockor samtidigt, någon annan som funderar att köpa? Jag bor i Stockholm/Kungsholmen

I övrigt, någon som beställt och fått sin klocka, återkoppla gärna :)
 

Rivalen

Rolex
Ang Bodoni så berättade jag om ett inköp som gick bra bortsett från skadade ytterboxar. Detta är inte tillrättat av Bodoni ännu. Det är segare nu med mailsvaren. Men det var lite segt innan lev också så det kan hända att det tar lite tid att få fram boxarna - vi får se. Jag skall rapportera slutresultatet här. Det innebär ju inte att den som väljer att göra affär med dem råkar ut för några problem. Jag bara berättar apropå tidigare inlägg.

Som privatperson skall du inte betala moms vid handel inom EU.

Lycka till
 
Ang Bodoni så berättade jag om ett inköp som gick bra bortsett från skadade ytterboxar. Detta är inte tillrättat av Bodoni ännu. Det är segare nu med mailsvaren. Men det var lite segt innan lev också så det kan hända att det tar lite tid att få fram boxarna - vi får se. Jag skall rapportera slutresultatet här. Det innebär ju inte att den som väljer att göra affär med dem råkar ut för några problem. Jag bara berättar apropå tidigare inlägg.

Som privatperson skall du inte betala moms vid handel inom EU.

Lycka till

Det låter betryggande ändå (ytterboxen åsido så är leveransen viktigaste sen hoppas jag att du får en ny box).

Lite synd med februari-leverans bara, fann en annan leverantör Virtouso via Chrono24
https://www.chrono24.se/omega/seama...ster--mod66.htm&models=66&manufacturerIds=187

Är riktigt sugen på att köpa därifrån men kollade upp deras VAT-nummer och det är registrerat som ogiltigt via EU-kommisionens hemsida. Jag återkopplade till handlaren om detta och han sa att hans redovisningskonsult missat att registrera numret internationellt och att detta skulle komma upp inom några dagar. "Villha"-delen av mig vill att jag ska beställa den så den landar hem innan jul, men kommer nog ha svårt att förlåta mig själv om jag står där med 25% extra moms på grund av ogiltigt VAT-nummer från säljaren.
Hur mycket man kan lita på Chrono24's "stämplar"?: Trusted seller since 2011, Premium, återförsäljarrekommendationer, lokal affär"? Försökt att hitta omdömen om butiken i andra forum men inte funnit något alls.
 
Topp