• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ref på Italiensk handlare

InFeFe

Cartier
2-Faktor
Om jag var du Peter skulle jag ändå köra på watchonwatch då de inte är omöjliga att förhandla om priset. Deras pris är även ett så kallat all inklusive pris. Virtouso och liknande har bara priset för själva klockan. Oftast tillkommer frakt och kortavgifter och då brukar man landa på samma pris.

Ett svenskt etablerat företag kan du även lita på. Om du kände dig nojig ang. leverans osv.

Enligt mina erfarenheter så tar det även 3-4 veckor att få klockorna från Italien därför ca 6 för uret och watchonwatch då de beställer från gråhandlarna där.
 
Om jag var du Peter skulle jag ändå köra på watchonwatch då de inte är omöjliga att förhandla om priset. Deras pris är även ett så kallat all inklusive pris. Virtouso och liknande har bara priset för själva klockan. Oftast tillkommer frakt och kortavgifter och då brukar man landa på samma pris.

Ett svenskt etablerat företag kan du även lita på. Om du kände dig nojig ang. leverans osv.

Enligt mina erfarenheter så tar det även 3-4 veckor att få klockorna från Italien därför ca 6 för uret och watchonwatch då de beställer från gråhandlarna där.

Bra tips där; skadar inte att pröva :)
 
Kan uppdatera tråden med att Uret inte ger någon prisrabatt på Omega Seamaster 300M då de redan pressat den så mycket de kan; Watchonwatch har inte svarat på någon av mina två mail och de är i företagsrekonstruktion när man söker på bolaget på internet (så en lätt varning där, kan gå bra men förhandsbetalning i sådana i situationer är känsligt).

Som nämnt tidigare i tråden så har det funnits osäkerheter med Italienska återförsäljare och det är intrycket jag fick från vissa även här (Bodoni verkar seriösa men de hade ingen klocka i lager förens i februari). Jag bytte istället land till Tyskland och även fast man får gå upp lite i pris så tjänar man in på att många av dessa har mycket bra track records samt att frakten blir billigare. Lade en beställning på en Omega 212.30.41.20.01.003 hos wortmann-uhren.com igår efter att de bekräftat att det var en lagervara. Betalade via EU-bankbetalning igår vid 15:00 och idag har de bekräftat betalningen och skickat iväg paketet och gett mig kolli-nr (dock ej spårbart före 20:00). Så nu håller man tummarna på att det landar ned ett paket nästa vecka innan man ska iväg över jul :)
 
Topp