• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Reflektioner från mitt första Rolexköp

Jag har väldigt svårt att förstå denna inställning. De tabbade sig ju, det minsta man kan förvänta sig är att de löser problemet.

Absolut, det som de gjorde bra var HUR de löste problemet. Deras inställning var så genuint ursäktande och tonen i all kommunikation var superproffsig och trevlig. Att Mathias erbjöd mig att låna en klocka, tycker jag visade att de gav det där lilla extra. Jag kan tänka mig att en sämre säljare hade försökt uppmuntra mig att gå med på en polering mot nån give away eller lite extra rabatt... men här bestämde de utan diskussion att klockan skulle bytas ut.
 
Absolut, det som de gjorde bra var HUR de löste problemet. Deras inställning var så genuint ursäktande och tonen i all kommunikation var superproffsig och trevlig. Att Mathias erbjöd mig att låna en klocka, tycker jag visade att de gav det där lilla extra. Jag kan tänka mig att en sämre säljare hade försökt uppmuntra mig att gå med på en polering mot nån give away eller lite extra rabatt... men här bestämde de utan diskussion att klockan skulle bytas ut.
Jag läste det, bra att du är nöjd.
 
Det finns absolut ett mervärde, dock garanterar ju tex mywatch att man får en klocka som är oanvänd/ej visningsex/oprovad direkt från fabrik via en AD - i mitt fall hade ju det eliminerat första problemet med att nån Jeppe repat armbandet.

Jag har väldigt svårt att förstå denna inställning. De tabbade sig ju, det minsta man kan förvänta sig är att de löser problemet.
Förtydligande: en av fördelarna är att man kan gå till en butik och föra ett resonemang med dem. Det är inte lika enkelt att göra det om man köpt via nätet från en gråhandlare (eller på nätet öht), då skall det postas fram och tillbaka. Jag vill även tro att man i en fysisk butik har ett större intresse att lösa saker, man är inte bara ett kundnummer.

Givetvis skall situationen inte uppstå då man köper nytt.
 
Jag gillar bildkompositionen. Det är, antar jag, ingen slump att din blå tröja matchar tavlan och att de gröna index går in i växtens färger bakom. Mycket vackert! Grattis till en vacker klocka! När det gäller själva affären så får man väl anse att det är bra att du och säljaren trivs med varandra. Kanske ligger inte alla kort på bordet, men som jag tolkar det har du fått en begagnad klocka (låneklocka?) när du betalat för en ny och det känns inte ok hur man än försöker släta över det i efterhand.
 
Ja det är verkligen någonting speciellt när man plockar hem sin första Rolex (om det nu är en sådan man vill ha.) Mathias på Nymans Västerås är kanonbra, vilket din story bekräftar. Jäkligt snygg klocka, grattis!
 
Grattis till den första! Synd att det var lite fram och tillbaka vid köpet men skönt att allt är löst nu och att du är nöjd :)
 
Grattis! Grymt bra allround klocka!

Min säger hej! ;)

Snapseed.jpg
 
Grattis till en fin klocka! Otur med reporna men härligt att Nymans Västerås och Mathias löste det snyggt så att du blev nöjd :)
 
Tillbaka
Topp