• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Viktigt Release av Denkes bok om klockor på Erikson Urhandel 23/10-2018

nissenypon

Omega
2-Faktor
Namnam titta vad postis hade lämnat i brevlådan! Carreran inspekterar...
20181011_172746.jpg
 

krämbulle

Alltid sugen på inköp
2-Faktor
Idag fick man en överraskning i brevlådan!

Först och främst: nu har jag bara bläddrat som snabbast men jag är imponerad så här långt, både av innehåll och foto men även av layout och kvalitet på produktionen. Generellt brukar jag tycka att klockböcker är rätt tråkiga trots att de behandlar ett ämne jag tycker är väldigt intressant - bra jobbat @Denke - riktigt imponerad! Skall bli riktigt kul att läsa igenom! (Och tack för att du signat snyggt! ;) )

Och stort tack till @ERIKSON URHANDEL som ombesörjde försäljning och skeppning av boken!
 

frere

Audemars
2-Faktor
Läst från pärm till pärm, hann jag först? Gediget jobb @Denke! Rekommenderas i första hand för alla som gillar klockor men kanske ännu inte är helt förtappade. Trevligt och opretentiöst tilltal. Fina bilder, hela boken är snyggt gjord. Befriande få oligarkklockor. Perfekt att låna ut till den klocklöse kollegan som går och smygkollar i montrar på flygplatser.
 
Läst från pärm till pärm, hann jag först? Gediget jobb @Denke! Rekommenderas i första hand för alla som gillar klockor men kanske ännu inte är helt förtappade. Trevligt och opretentiöst tilltal. Fina bilder, hela boken är snyggt gjord. Befriande få oligarkklockor. Perfekt att låna ut till den klocklöse kollegan som går och smygkollar i montrar på flygplatser.

En sån kompis har jag. Låter som en utmärkt julklapp! Signerad o allt blir det finfint.
 

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Läst från pärm till pärm, hann jag först? Gediget jobb @Denke! Rekommenderas i första hand för alla som gillar klockor men kanske ännu inte är helt förtappade. Trevligt och opretentiöst tilltal. Fina bilder, hela boken är snyggt gjord. Befriande få oligarkklockor. Perfekt att låna ut till den klocklöse kollegan som går och smygkollar i montrar på flygplatser.

Tack! Spot on på vad vi ville åstadkomma med boken. En sorts basic introduktion/inspiration till nörderiet. Kul att du gillade den. :)
 

sherwan

Audemars
Friends Of KS
2-Faktor
Tack! Spot on på vad vi ville åstadkomma med boken. En sorts basic introduktion/inspiration till nörderiet. Kul att du gillade den. :)
Fan va bra! Helt ärligt så är det något man har önskat sig länge.
Trött på alla ”du som kan klockor” frågor ifrån nära och bekanta som aldrig leder någonstans förutom de enstaka parfymklockorna.




Ska börja ”Denka” folk:
0C91A041-116E-4D6B-9401-6FE5E46C73F7.jpeg

Kommer följa med mig överallt, en klockbibel att frälsa de ofrälsta med, en präst av KS kyrkan på mission.
 
Senast ändrad:

URlakad

Cartier
2-Faktor
Berättade för sambon om detta och min besvikelse över att jag inte hinner droppa förbi den 23e...
Snacka då om överraskad när man hittar denna i brevlådan med en hälsning från @Denke haha.

Tack till @ERIKSON URHANDEL och @Denke !
Även ett stort tack till min sjukt förstående sambo som fixade detta till mig. Bara orken att i ur och skur, dygnet runt, ställa upp och lyssna när jag håller låda om referenser, urtavlor, bandhorn, PR, TT, DD osvosvosvosv. Det är imponerande!
Tror nog det är en keeper ;)

Fridens liljor!

E1F317F8-D8ED-40B7-820C-40B5BBF76100.jpeg
 

sherwan

Audemars
Friends Of KS
2-Faktor
Idag händer det!!!
Audiens hos KS-påven!

Tänk, röd matta när man stiger in....
Orgelmusik spelas, små tjocka bebisänglar flyger ovanför/omkring Denke, guldstol med påvehatt.
Där står Rikard och beordrar en att gå ner på knä för att pussa guldringen.
yp7-feat.jpg


Efter välsignelsen hör du en viskning:
”Gå med klockgudarna min son!”
Årets höjdpunkt! ;)
 
Topp