Nya kläder
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Tjena!
Någon mer än jag som lagt märke till att kl12 märket ser ut att ha ett svärd i sig. Någon som vet ifall det är det av ren slump eller om det verkligen är ett svärd?
Bilder: google.
Redigerade av mig.
Jag som var nöjd med min teori om upp och nedvänt kors, tack så mycketDet är medvetet, har konnotation till kvalité hos japanska svärd och poleringen av dessa.
Vi kör på din linje. Hail Satan!Jag som var nöjd med min teori om upp och nedvänt kors, tack så mycket
Jag som var nöjd med min teori om upp och nedvänt kors, tack så mycket
Padin trivs med Zimbe och SRP777.
Alla klädda i vaniljdoftande gummi från Bonetto.
Jag visste det. Satan bor i Täby och kör SAAB!
Smaksak men Bonettos är tunnare och framförallt mycket mjukare.Är bonetto bättre än dom vanliga Z22?
Mjukare och luktar vanilj. Lite kortare också och fler färger. Men originalet är ju alltid originalet.Är bonetto bättre än dom vanliga Z22?
Ser mysig ut på mesh!
Nu är den mera i min smak.....
Köp den om du gillar den. Om den blir eftertraktad eller inte spelar väl ingen roll. Ingen vet hur lång tid eller hur många som kommer att säljasHur ser framtiden ut för srpa21 padi?
Kommer det bli en eftertraktad klocka eller är det bara en fluga?
Hur många länder säljs dom i?
Hur många antal kommer att säljas och under hur lång tid?
Hade varit kul om någon insatt hade en prognos..Köp den om du gillar den. Om den blir eftertraktad eller inte spelar väl ingen roll. Ingen vet hur lång tid eller hur många som kommer att säljas
Det finns ingen utom seiko själva som vet hur länge den kommer produceras eller säljas. Verkar vara tillgänglig världen över. Kommer eventuellt bli eftertraktad men kommer inte vara svår att få tag i den då den producerats i för stora mängder.Hade varit kul om någon insatt hade en prognos..
Grymt snygga visare! Mer info tack...
Från en SRP 15, endast tim och minutvisarna....behöll sekundvisarenGrymt snygga visare! Mer info tack...
Eftersom att dom inte verkar finnas kvar någonstans i världen kan man ju sälja sin till nära nypris.Alltså jag är väldigt sugen på en PADI men det verkar inte finnas kvar att köpa någonstans i världen. Det finns ju några som säljer bl.a. här men att betala nypris till en privatperson känns lite sådär. Finns det någon rekommenderad affär som ev. har en? Har skrivit upp mig på kön hos KM Fältöversten men är inte säkert att de får in mer.
Alltså jag är väldigt sugen på en PADI men det verkar inte finnas kvar att köpa någonstans i världen. Det finns ju några som säljer bl.a. här men att betala nypris till en privatperson känns lite sådär. Finns det någon rekommenderad affär som ev. har en? Har skrivit upp mig på kön hos KM Fältöversten men är inte säkert att de får in mer.
Man kan ju resonera så men det finns något i att köpa själv från AD. Sedan ser jag några på ebay för 3500-3800 Kr + frakt helt nya. Dock så tar man då en liten risk och ev. strul med garantin antar jag. Från USA finns det också nu för 3200 men då kan man ju åka på tull+moms. Det ju också komma några till batcher från Seiko (de har ju inte sagt att de slutat tillverka dessa) och då skulle man kunna köpa dessa som ny igen. Det är dilemmat just nu.Eftersom att dom inte verkar finnas kvar någonstans i världen kan man ju sälja sin till nära nypris.
Men tycker nog inte 4300 är så mycket för en obetydligt använd om den redan är "svår" att få tag på.
https://klocksnack.se/threads/seiko-padi-srpa21-4300.60730/
KM Globen kommer få in en laddning i höst. Ring och hör om alla redan är "paxade".Alltså jag är väldigt sugen på en PADI men det verkar inte finnas kvar att köpa någonstans i världen. Det finns ju några som säljer bl.a. här men att betala nypris till en privatperson känns lite sådär. Finns det någon rekommenderad affär som ev. har en? Har skrivit upp mig på kön hos KM Fältöversten men är inte säkert att de får in mer.
Då finns dom ju tillgängliga via många kanaler EBay, USA, K&s, eller som @bykr89 säger så får ju Km Globen in i höst. Så kör på det som du tycker känns bäst! Grym klocka btw!Man kan ju resonera så men det finns något i att köpa själv från AD. Sedan ser jag några på ebay för 3500-3800 Kr + frakt helt nya. Dock så tar man då en liten risk och ev. strul med garantin antar jag. Från USA finns det också nu för 3200 men då kan man ju åka på tull+moms. Det ju också komma några till batcher från Seiko (de har ju inte sagt att de slutat tillverka dessa) och då skulle man kunna köpa dessa som ny igen. Det är dilemmat just nu.
Riktigt snyggt!h