• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

REM Scandinavian Watch Straps

Mina damer och herrar, ärade klocksnackare … Det är med stor glädje jag ( @Totte ) och @McGyver äntligen kan presenter vår klockbands-bäbis; REM. Kortfattat, REM Straps är läderband för klocknördar, av klocknördar.

Visionen
Visionen är att göra någonting mer med klockbanden. Att låta olika klockors historia rinna ut över bandet. Det finns så många spännande samband mellan olika företeelser, händelser och ögonblick med starka kopplingar till armbandsur. Så många historier att berätta.

Produktionen
Alla våra band är ”made to order” och all produktion sker i Sverige. Vi använder bara remläder från Tärnsjö Garveri. Banden bearbetas sedan i Nissafors och Olofström innan de graveras och sys i Lund.

Moon DNA
REM Straps Moon DNA är bandet för alla Speedy-lovers. I färgen vi använder för att kolorera citatet och fotavtrycket har vi blandat med nermalda fragment från fyra månmeteoriter. Så du bär månen på din handled, bokstavligen.
Moon_DNA_1920px.jpg

Gun Berral
Ventilerat och graverat band som flörtar med vår kära brittiska agent. Sitter som en smäck på den nya Seamaster’n.
Gun_barrel_1920px.jpg

Nippon Legends
För att fira Seikos 140 fantastiska år har vi tagit fram tre hyllningsband. Min personliga favorit är Kanagawa.
Nippon_1920px.jpg

Plain Swedish
Vi har även ograverade band. Här kan du välja mellan 27 olika färger på stygnen. Så matchningsmöjligheterna är oändliga.
Plain_Swedish_1920px.jpg

Tack för er tid och tack KS!

https://remstraps.com

Kul, gillar iden! Vad jag inte gillar är att ni utgår från dessa mode-"vintage"-band som vissa med mig tröttnat på. Håller de ihop utan sömmen vid bandhornen? Det hade varit mycket bättre i min värld. Tänker också direkt att jag hade velat ha band till lite mer dressade ur. Tänker mig då att man har ett lite lugnare mönster som täcker hela bandet. Tror även att någon färdig mall med utrymme för folks initialer hade kunnat vara något som lockar en viss kundgrupp.

Det vore bra om man kunde få upp bilder på de olika färgerna när man väljer tråd på "plain swedish"
Jag skulle också uppskatta om det framgick hur tjocka banden är.

Edit.
22mm band vore trevligt också... gärna avsmalnande till 18 vid spännet

Kul, gillar iden! Vad jag inte gillar är att ni utgår från dessa mode-"vintage"-band som vissa med mig tröttnat på. Håller de ihop utan sömmen vid bandhornen? Det hade varit mycket bättre i min värld. Tänker också direkt att jag hade velat ha band till lite mer dressade ur. Tänker mig då att man har ett lite lugnare mönster som täcker hela bandet. Tror även att någon färdig mall med utrymme för folks initialer hade kunnat vara något som lockar en viss kundgrupp.
Bra inspel! Hålen för sömmarna tas samtidigt som vi stansar bandet. Men att ha fler stygntyper och eventuellt nitar finns i framtidsplanerna. Vi kommer även att lansera REM Bespoke länge fram. Där skulle man kunna baka in initialer. Tack för feedback!

Det vore bra om man kunde få upp bilder på de olika färgerna när man väljer tråd på "plain swedish"
Jag skulle också uppskatta om det framgick hur tjocka banden är.

Edit.
22mm band vore trevligt också... gärna avsmalnande till 18 vid spännet
Om du klickar fram bildserien så finns en stygn-guide. Vi kanske ska byta plats så den syn bland tumnaglarna direkt? 18mm och 22mm kommer så fort vi har fått snurr på 20mm :) Om det smalnar till 18 eller 20 vet ja inte än. Tack för synpunkterna!

Om du klickar fram bildserien så finns en stygn-guide. Vi kanske ska byta plats så den syn bland tumnaglarna direkt? 18mm och 22mm kommer så fort vi har fått snurr på 20mm :) Om det smalnar till 18 eller 20 vet ja inte än. Tack för synpunkterna!

Snyggt, tack!
Kan vara vettigt att flytta fram den bilden, jag missade den.

Snyggt val med Tärnsjö, borgar för bra grejer.

20mm Natural känns spännande, väntar med beställning tills man kan se hur den ser ut med olika stygnkonfigurationer.

Grymt jobbat!

Snyggt val med Tärnsjö, borgar för bra grejer.

20mm Natural känns spännande, väntar med beställning tills man kan se hur den ser ut med olika stygnkonfigurationer.

Grymt jobbat!
Vi kommer fylla på mer bilder efter hand. Men det blir över 160 olika kombinationer så vi kommer nog aldrig ha bilder på alla kombos.
Är det någon speciell färg på stygn du skulle vilja se så kan vi kanske ta fram dom banden.

Oj! Gillar väldigt mycket.

Och att det är ni två som gör det är ju bara bonus - bra design och erkänd kvalitet i resultaten.
Länge sedan jag träffade er, vi får dra en kaffe en dag snart. ☺️

Väldigt najs! Roliga idéer, vissa ganska smala nischer men ändå valt med omsorg sett till att det finns en del Vette ägare osv..

Verkligen kul, önskar er all lycka till!

Tillbaka
Topp