Totte
Silver
Vi håller på att testa att korta banden. Då kommer vi landa på 110mm/60mm.Kommer ni göra kortare varianter av banden?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Vi håller på att testa att korta banden. Då kommer vi landa på 110mm/60mm.Kommer ni göra kortare varianter av banden?
Vi håller på att testa att korta banden. Då kommer vi landa på 110mm/60mm.
Har runt 15.5 - 16 runt handleden och är väl i det undre spannet för målgruppen men jag håller mig till band där den långa delen är max 105 och ännu hellre 100.
Däremot gör det inget om den kortare är 65 - 70, visst spännet blir inte 100 centrerat under handleden men hellre det än att det är dundermycket flärp som hänger även fast bandet marknadsförs som "kort"
Så vill ni ha ett band som passar fler i det kortare segmentet är min input att sätta mer av längden på den korta delen.
Om vi utgår från band som stansas ut med befinligt verktyg kan vi inte korta för mycket om det ska hålla 20mm bredd. Men får vi bra snurr på det, och eftetfrågan är hög så tar vi fram dedikerade verktyg för korta band.Har runt 15.5 - 16 runt handleden och är väl i det undre spannet för målgruppen men jag håller mig till band där den långa delen är max 105 och ännu hellre 100.
Däremot gör det inget om den kortare är 65 - 70, visst spännet blir inte 100 centrerat under handleden men hellre det än att det är dundermycket flärp som hänger även fast bandet marknadsförs som "kort"
Så vill ni ha ett band som passar fler i det kortare segmentet är min input att sätta mer av längden på den korta delen.
Vi kommer börja anpassa 20mm till 19mm genom att manuellt slipa 0,5mm på varje sida. Om man vill ha ett 19-band skriver man bara en kommentar vid order "Adjust19" så ordnar vi det utan extra kostnad.Coolt ide! hoppas ni kommer med mer laser-engraved motiv och 19mm har varit awesome.
Tack! Kom gärna med önskemål på motiv.Coolt ide! hoppas ni kommer med mer laser-engraved motiv och 19mm har varit awesome.
Då vill jag önska ett HKP9-strap under kategorin ”Air legends”. På hålsidan av bandet en HKP9 sedd uppifrån efter avlossande av TOW-robot (Rb 55). Tråden sitter kvar i lavetten och går att följa in på nästa del av armbandet (det med spännet) där roboten träffar sitt mål. En tidstypisk T-72:a eller T-80. Grön färg i rätt nyans. Ser kanske bättre ut i mitt huvud än vad det kan komma att göra i verkligheten, men önska kan man ju. 20 och 22mm vore önskvärt.Tack! Kom gärna med önskemål på motiv.
PMa en pennskiss. Vi kanske skulle ha en tävlig o ta fram en KS-favorit?Då vill jag önska ett HKP9-strap under kategorin ”Air legends”. På hålsidan av bandet en HKP9 sedd uppifrån efter avlossande av TOW-robot (Rb 55). Tråden sitter kvar i lavetten och går att följa in på nästa del av armbandet (det med spännet) där roboten träffar sitt mål. En tidstypisk T-72:a eller T-80. Grön färg i rätt nyans. Ser kanske bättre ut i mitt huvud än vad det kan komma att göra i verkligheten, men önska kan man ju. 20 och 22mm vore önskvärt.
![]()
Vi tittar på att börja med nitarÅh nej skriker mitt bankkonto!
Som Sinn-fantast så känner jag att det vore najs med lite flieger-inspirerade band.
Tack!!Produktionen i Svedal! Nu snackar vi, äntligen någon som startar nått här och inte bara kollar mot Kina.
Och det ni hittills visat upp av era straps tilltalar då absolut mig.
Stort lycka till.