• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Resa med kidsen - var bör vi styra färden?

Ska ta en titt på det här också. Är definitivt ok i prisläget. Kan svänga förbi Singapore o köpa en 50kdinka för respengarna då... Skulle dock egoistiskt sett hoppa denna då jag betat av området. Variationen är dock kanon!
Skit i Bali då och dra till nån annan ö :) annars har du Malaysia bland annat.. mycket variation där också!

En aspekt jag tycker du ska tänka på när du reser med barnen, kolla vart det finns vettig sjukvård. Thailand tex har bra stora sjukhus, Grekland var som ett mycket olustigt skämt. Hade inte velat att någon jag bryr mig om blir sjuk nära Kos.

Stabil, helt rätt, Hawaii är perfekt med ungar också. Hyra bil och må gott, allt finns där. Annars är ju Florida helt perfekt, finns superroliga nöjesparker (för både barn och vuxna - Harry Potter World var fantastiskt för mig som är 42 förra året), billigt att hyra ett helt hus, billigt att hyra bil, direktflyg med Norwegian beroende på var du bor för småpengar.

Bali är suveränt billigt, tror jag också skulle passa för barnfamilj, men lite tråkigt, hela Asien är rätt tråkigt när man gjort det några gånger som trådskaparen verkar ha gjort.

Skulle också gärna ta Sydafrika. Någon gång ska jag göra den resan, känns lite vuxenresa för mig dock? Vingårdar och god mat, hajsafari?

Kul att fundera!

Den yngsta är oprövat kort med flyg men vi ska testa nästa sommar i 4h. Jag är chill med det. iPad är din bästa vän! 4h o 30h är skilda saker men man får härda ut lite för man är på väg till något fantastiskt. På hemvägen är jag packad och överlämnar kidsen till stolsgrannen ;)

Då är det ju inte helt oprövat iaf. Meddela vilket plan det blir vid hemgång så man vet att man ska se till att inte boka samma alternativt tömma baren innan de kommer till dig. ;)

Skulle slå ett slag för Florida, finns makalöst mycket att göra både för stora och små. Behöver inte bli särskilt dyrt heller och vill man krydda kan man ta en kryssning då många utgår från Miami.

Safety first.

Åker på nyårsafton och är borta en månad. Blev koh Chang o Mae Phim Thailand vilket är österut nära gränsen mot kambodja. Billigare hus vid startdestination o sen planera in spontana miniresor med hotellnätter om/när det känns bra. 60k i budget. Bra mat. Bra poolhäng. Tryggt för svennebanan. Hittade direktflyg Bangkok som kändes bra.

Ungarna lär sig thailändska och surfar efter ormar nu och ser fram emot badandet.

Florida är inte fel!
1-2 v på the Keys kan man lätt ta utan att det blir tråkigt. Att ta båten över till Bahamas och stanna några dagar kostar inte en förmögenhet. Sedan en vecka eller så på Gulf-sidan och självklart några dagar med parkbesök kring Orlando. Blir nog inga pengar kvar till klockköp efteråt dock.......

Har du tittat något på Karibien? Finns en hel drös med öar där jag är rätt säker på att man kan AirBnBa något dugligt boende för en vettig peng.
Har själv bara varit på Guadeloupe och där råder EU-priser då det är ett franskt territorium, men de andra öarna/länderna är betydligt billigare. Klimatet och omgivningarna är ju helt fantastiska, så länge ingen orkan dyker upp....

:(

Frun riktigt dålig. Hennes balanssystem är ur funktion. Kristallsjukan (aldrig hört förut). Kan ta veckor/månader innan det är bra.

Svinjobbigt att hon är så risig att hon inte kan stå upp. Jobbigt o vara "ensamstående" med 2 kids + tant i säng, heltidsjobb som def blir 75% på en grisblink. ...o resan är i fara.

Det ordnar sig alltid men sugit nu.

:(

Frun riktigt dålig. Hennes balanssystem är ur funktion. Kristallsjukan (aldrig hört förut). Kan ta veckor/månader innan det är bra.

Svinjobbigt att hon är så risig att hon inte kan stå upp. Jobbigt o vara "ensamstående" med 2 kids + tant i säng, heltidsjobb som def blir 75% på en grisblink. ...o resan är i fara.

Det ordnar sig alltid men sugit nu.
Har de lyckats få tillbaka den så kan det läka rätt snabbt! På vissa av sjukhusen i Sthlm fixar det problemet rätt snabbt på öron/näsa/hals-avdelningen. Sedan gäller vila och stillhet ett tag så den "läker fast" på plats....

Bumpar/lånar tråden och undrar såklart hur det gick för @zeke_varg till slut.
Själv planerar vi att resa i februari ( frun fyller 30) med vår tvååring.

Vi vill ha sol och bad men tyvärr är sonen just nu bara still när han sover. Ipad är bara kul i typ 3 minuter och sen ska det röjas ( han är jättesnäll men bara väldigt social och aktiv).

Vi har tittat lite på Kap Verde pga tidsskillnad och flygtid, är det någon som har erfarenhet därifrån? Eller något annat tips?

Vi vill ha sol och bad men tyvärr är sonen just nu bara still när han sover. Ipad är bara kul i typ 3 minuter och sen ska det röjas ( han är jättesnäll men bara väldigt social och aktiv).

Vi har tittat lite på Kap Verde pga tidsskillnad och flygtid, är det någon som har erfarenhet därifrån? Eller något annat tips?

Har aldrig varit på Kap verde men bekanta vittnar om mycket blåsigt klimat.

Bra tråd!
Kanarieöarna dissades tidigt men slår ändå ett slag för öns "ultradyra" costae meloneras t ex baobab. Budget ca en v 55k. Grymt bra hotell, lagom lång flygresa, trevlig strandpromenad.
Svårt från sverige att vara påhittig om man är känslig för långa flyg. Baobab är ett ställe man gärna återvänder till som familj!

Tjo!

Resan blev av. Lite småmeck men satt på planet på nyårsafton.

Bangkok dag 1. Boende Direkt vid flygplats.

Hyrde hus i mae Phim via blocket. 3000kr/v o bra sängar. Taxi hämtade oss med barnstolar. Skulle vara där i 18 dar men nån ungjävel bajsade i poolen så den blev avstängd 5dar. Lämnade tidigare för koh Chang. Äldsta barnet lärde sig simma dock på 10dar. Går fort när barn vevar runt i poolen hela dagen..

Koh Chang. Soft ställe. Ungarna gillade poolen/poolerna bäst. Bra o god mat överallt. Grym service. Oftast.

3 dar innan hemfärd äldsta barnet ont i örat. Öroninflammation. No flight to sweden.

Jag o äldsta barnet kvar i Bangkok en v extra. Fru o yngsta hem enligt plan. Lite meck men det mesta löste sig.

Tur i oturen fick vi chilla... omvände också mitt hat till Bangkok under v. En jävla massa medicin o sjukhushusbesök men hann med en del iaf.

Nästa trip blir alperna enligt frun. Hon tyckte det var jobbigt med hundar o risken för giftiga djur.. jag o kidsen vill dit igen. :)

Bumpar den här så jag får tillfälle att slänga in en kul bild. Rekommenderar New York. Var kanon. Alla 7eleven har micro att värma barnmaten :)

54F1AE3C-ECAF-4D24-AF83-171A77679D31.png

Tillbaka
Topp