• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Resereportage - Fabriksbesök hos Arnold & Son samt paketöppning. Giveaways! Live!

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
skön osnobbighet (på gränsen till respektlöst...) att ha en sketen Seiko på armen på en pilgrimsresa till Schweiz leben, eller var det ett måste-krav från yonsson för deltagande? ;)
Nä, självvalt. :)


Världens bästa klockmuseum?
image.jpg

Recycling.
image.jpg

image.jpg
 

Donkii

Boushh
2-Faktor
Fan nu blev man sugen på att dra en resa nånstans.. Miljöombyte och lite sol skulle göra susen :D
 

Kettil

Vacheron
2-Faktor
Kom in sent i den här underhållande tråden men orkar inte visa uppskattning hela vägen så det får bli ett enda stort:
GILLA!!!
Ha det fortsatt fint :)
 

krämbulle

Alltid sugen på inköp
2-Faktor
Jäklar vad stort leben !

Och jäklar vad kul att någon tassar utanför den upptramapade stigen och hämtar hem roliga märken till forumet! Grymt! Vet vad jag hoppas på ska hämtas hem iaf.!

...och jäklar vad tråkigt att Graham huserar tillsammans med A&S. Handgranatsklocka...har aldrig fattat grejjen...
 

Sond

Patek
Klockvänner!
Då var det återigen dags att packa resväskan till Schweiz!

Denna gång blir det en tur till Arnold & Sons fabrik i La Chaux de fonds. Ska även hämta mitt nyinköp där :)

Förmodligen stöter jag på någon forumprofil på vägen.

(Det där med giveaways är lite oklart men blev ju en klatschig rubrik)

Välkommen att följa med på en klockresa till en av klockvärldens mest anrika producenter.

image.jpg

Just nu på en buss mot Arlanda.

Herregud, hur ska jag hinna hänga med här..? Och till en av mina favorittillverkare också... Kör på, ni kommer få en underbar resa. Och vi också..:)
 
Topp