• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Resereportage Marbella

K.M.W

Breitling
Tack för gediget reportage, några ställen hade jag faktiskt inte koll på så tackar o bockar ödmjukast.
 

niclasb

Omega
Skulle vara kul o se hur läget i klockbutikerna är i Marbella idag! Någon som varit där på senaste o kollat?
Är du kvar kan jag rekommendera att du rör dig i krokarna kring Gamla stan i Marbella där finns en uppsjö av ställen med vintage Rolex etc (inkl pantbanker). Letar du efter nytt har du också Ideal Puerto Banus där du tex inte behöver stå kö för en BB58. :)
 

Starboy1

Omega
Är du kvar kan jag rekommendera att du rör dig i krokarna kring Gamla stan i Marbella där finns en uppsjö av ställen med vintage Rolex etc (inkl pantbanker). Letar du efter nytt har du också Ideal Puerto Banus där du tex inte behöver stå kö för en BB58.
Är du kvar kan jag rekommendera att du rör dig i krokarna kring Gamla stan i Marbella där finns en uppsjö av ställen med vintage Rolex etc (inkl pantbanker). Letar du efter nytt har du också Ideal Puerto Banus där du tex inte behöver stå kö för en BB58. :)
Har redan fått möjlighet att köpa bb58 i Sverige men tack för tipset! Är kvar så blir en promenad förbi där !
 
Trevligt reportage! Jag bor i Marbella så det var en trevlig igenkänningsfaktor. Det största som har hänt sedan reportaget är att Ideal har byggt en helt separat Rolexbutik bredvid sin vanliga butik på frontline i Banus. Den öppnade tidigare i år och ser riktigt fin ut. Annars är det som vanligt med den vanliga cirkusen med klockor, bilar, kläder, smycken och "fixade" kroppsdelar :) mm. Rätt kul tycker jag iom att man kan välja när man vill uppleva det eller bara leva ett "vanligt" Marbellaliv:)
 

Leben

Queen Elizabeth II
Forumpersonal
Owner of KS
Pledge Member
2-Faktor
En till uppdatering:
Tourbillon verkar tyvärr inte klarat corona-åren och stängt igen
 

jamesfranco

Audemars
Friends Of KS
Trevligt reportage! Jag bor i Marbella så det var en trevlig igenkänningsfaktor. Det största som har hänt sedan reportaget är att Ideal har byggt en helt separat Rolexbutik bredvid sin vanliga butik på frontline i Banus. Den öppnade tidigare i år och ser riktigt fin ut. Annars är det som vanligt med den vanliga cirkusen med klockor, bilar, kläder, smycken och "fixade" kroppsdelar :) mm. Rätt kul tycker jag iom att man kan välja när man vill uppleva det eller bara leva ett "vanligt" Marbellaliv:)
Det var ingen dålig rolexbutik de hade öppnat! Var förbi för ett par dagar sen.
 
Banus time hade en plastad PP när jag sist var där, var ganska tveksam om det var factory plastad dock en sådan klocka går för $700k+ på auktion. Men fina klockor hade dom för fönstershoppare.
 

Pjoter

Panerai
2-Faktor
BA159EAB-75D0-443E-A52C-D499F49A8AD7.jpeg
ED2DDFC0-220F-4E75-B4C2-969715F6AC8C.jpeg
AE059773-2C00-466F-ABEA-C9E9BE20538E.jpeg
8AA4D33C-0B70-4644-9B89-DD7332DE396C.jpeg
7B506C1F-1B8F-4086-A23F-C19BA5C82A3B.jpeg
3332A8F6-4953-4756-9F17-9AAB4389349E.jpeg
77564AF3-8FA0-495C-9B8F-66F7651E18F2.jpeg
FADD345F-DFA7-4AA5-A5A0-F35674EB96A9.jpeg
Med tanke på bilarna så förstår man att man får gå i pension utomlands. Riktiga nice bilar o dinkor.
 
Banus time hade en plastad PP när jag sist var där, var ganska tveksam om det var factory plastad dock en sådan klocka går för $700k+ på auktion. Men fina klockor hade dom för fönstershoppare.
Vad jag förstår så har han (Banus Time) ganska högt anseende och har ofta en hel del rätt speciella klockor inne? Även hört att han har stort kontaktnät och kan få tag på det mesta..
 
Vad jag förstår så har han (Banus Time) ganska högt anseende och har ofta en hel del rätt speciella klockor inne? Även hört att han har stort kontaktnät och kan få tag på det mesta..

PP skiter i vem fan du är egentligen, dom brukar aldrig göra "favors" för folk eller har favoriter. En factory plastad PP går inte att få tag på om dom inte missar att ta bort plastet innan skickning, men ifall det är en äkta plastad PP naut så går dom för $700k+ herrejävlar.


Här är ett exempel,

Sold: EUR 416,000​


Herregud den kostar $35k retail lol.
 
Topp