• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Resereportage Marbella

differo

Cartier
En kompis har bott i marbella och min uppfattning har alltid varit att det en liten liten turistort, trodde aldrig att det fanns så mycket i klockvägen. En sidofråga: hur för man för att få rabatt hos ad? För alla oss som inte är vana att pruta?
 

Leben

Queen Elizabeth II
Forumpersonal
Owner of KS
Pledge Member
2-Faktor
En kompis har bott i marbella och min uppfattning har alltid varit att det en liten liten turistort, trodde aldrig att det fanns så mycket i klockvägen. En sidofråga: hur för man för att få rabatt hos ad? För alla oss som inte är vana att pruta?
Puerto Banus har alltid varit stekmecka men "allt runt omkring" har fullkomligen exploderat. I viss mån kopplat till 90-talet efter Berlinmurens fall när våra grannar i öst började semestra på "klassiska orter".
Rabatt hos AD? Man frågar vänligt. Inte svårare än så :)
 

differo

Cartier
Puerto Banus har alltid varit stekmecka men "allt runt omkring" har fullkomligen exploderat. I viss mån kopplat till 90-talet efter Berlinmurens fall när våra grannar i öst började semestra på "klassiska orter".
Rabatt hos AD? Man frågar vänligt. Inte svårare än så :)
Förlåt att jag är så bokstavlig, men hur? Jag är hyfsat obekväm då, säger man, kan man få rabatt?
 

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Du kan ju, om du bara vill Lebisch, grymt skönt reportage som innehåller aLLt Dude :cigar::cool:;)!
 
Senast ändrad:

Jonaz

Rolex
58B058E5-7FBB-4A4D-B594-C3E9539A36EF.jpeg
Trevligt!! Är själv i området kring Torrevieja och här finns knappt några klockbutiker. Hittade en i La Zenia men bar på matkassar så det blev inget besök...
 

Scipio

Patek
2-Faktor
En kompis har bott i marbella och min uppfattning har alltid varit att det en liten liten turistort, trodde aldrig att det fanns så mycket i klockvägen. En sidofråga: hur för man för att få rabatt hos ad? För alla oss som inte är vana att pruta?
Från början var det små fiskebyar. Ingen skulle nog benämna Marbella som en liten liten turistort nu.
 
Varit i Marbella ett 10-tal gånger de senaste 10 åren, då hustrun jobbat på ett rehabcentrum i Banus. Det är inte utan att man känner igen sig påmdina bilder. Senaste gången jag var där låg det en båt från Saudi där. När man går där kommer man att tänka på den engelska komparationen: rich, very rich och Stinking rich tack för ett fint reportage!
 

Scipio

Patek
2-Faktor
Vilket jobb du har lagt ner. Väldigt välgjort. Tack för det. En nära släktning köpte hus där i mitten av 1970-talet så jag sett Costa del sol växa. Jag vet inte om hajfisket finns kvar i Puerto Banus? 200 liters oljefat med blod och slamsor vräktes överbord, våra fiskespön med krokar i storleken av en trådgalge sattes fast i relingen i ditsvetsade rör. Jag tänkte, måtte det inte bli jag som får napp. Den högljudande engelska väderbitne kaptenen sprang runt och skrek, look look a Hammershark. Han stod på fördäck och sköt med sin harpun. Jag såg ingen haj och undrar fortfarande om allt var ett dramaturgiskt skådespel men dramatiskt var det. Vi fick iaf en liten haj på 2-3 meter som vi stolta höll upp käken på i hamnen mitt framför barerna. Turisterna tog kort på hajtänderna och själv åkte jag hem med en hajtand i silvertråd runt halsen. Ett annat minne, men det var lite senare på kvällen när araberna gått och lagt sig, kommer gayvärldens minsta Pridefestival bestående av yngre män i leopardmönstrade åtsittande sparkdräkter snurrandes på långa blinkande färgglada stavar. De hade mött sitt paradis. Jag har dock missat alla klockaffärer så det var kul att få en inblick. Tack!
 

Writer136

Panerai
Puerto banus är lite smått bizarrt med den jet set viben som ligger över hela stället.
Var där på just rehab för några år sen och spenderade en månad mellan puerto banus o marbella.. Kul repotage. Kollade knappt efter klockbutiker då intresset inte riktigt fanns när jag var nere.
 
Puerto banus är lite smått bizarrt med den jet set viben som ligger över hela stället.
Var där på just rehab för några år sen och spenderade en månad mellan puerto banus o marbella.. Kul repotage. Kollade knappt efter klockbutiker då intresset inte riktigt fanns när jag var nere.
Centro Forestal Sueco? Finns tyvärr inte kvar längre. Hustrun har jobbat där periodvis de sista 10 åren.
 
Topp