• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

reservdelar seiko

marco90

Breitling
Hej jag undrade om man kan få tag på seikos 6602 mainspring eftersom min har gått sönder. testate att ta en från en annan seiko men verkar vara för bred.jag har hittat på e bay men verkar kosta 25£ ( kanske lite dyrt för en fjäder ).
 

Bilagor

  • 20211004_094706.jpg
    20211004_094706.jpg
    345.1 KB · Visningar: 6

rogart-63

Patek
Hej jag undrade om man kan få tag på seikos 6602 mainspring eftersom min har gått sönder. testate att ta en från en annan seiko men verkar vara för bred.jag har hittat på e bay men verkar kosta 25£ ( kanske lite dyrt för en fjäder ).
Har ett par 66A verk . Tror det funkar . Tog gånghake till en 6602 från 66A verket häromdagen. .
 

marco90

Breitling
Har ett par 66A verk . Tror det funkar . Tog gånghake till en 6602 från 66A verket häromdagen. .
jag är nybörjare och tänkte försöka få urverket att fungera hittade en bra video som visar hur man plockar ihop den. nu är det bara fjädern som är sönder tror du jag kan få köpa en av dig ?
läste någon stans att det är en 66a som ligger till basen för just 6602
 

rogart-63

Patek
jag är nybörjare och tänkte försöka få urverket att fungera hittade en bra video som visar hur man plockar ihop den. nu är det bara fjädern som är sönder tror du jag kan få köpa en av dig ?
läste någon stans att det är en 66a som ligger till basen för just 6602
Det går fint ., Skicka mig ett PM . 66 och 6602 är samma fjäder.
 

Jpg

Cartier
2-Faktor
Jag behöver ett nytt glas (och eventuellt montagehjälp) till min 6458-600b, det verkar smått omöjliga att hitta. 280W24GA00 är den som sitter som orginal, men jag tänker att det borde gå att montera nått annat som är 28 mm?
 

rogart-63

Patek
Jag behöver ett nytt glas (och eventuellt montagehjälp) till min 6458-600b, det verkar smått omöjliga att hitta. 280W24GA00 är den som sitter som orginal, men jag tänker att det borde gå att montera nått annat som är 28 mm?
Problemet är nog att glaset är fasat . Typ som seikos 6309 glas .
 

rogart-63

Patek
Precis, jag testade med ett glas till 7c43, samma mm, men utan fasad kant och alltså lite tunnare. Sprack i tusen bitar. Tyvärr lyckas jag knäcka originalet också... Förslag mottages tacksamt.
Tyvärr inget direkt. Synd att det andra glaset sprack . Hade kanske kunnat prata med Bry i england om han kunde göra några såna . Han har några som slipar glas till 6309/7548.
Om man hade haft en vinkel och en tjocklek att gå efter. Verkar vara rätt udda så kanske hade kunnat funnits en liten marknad för några stycken.
 

castiell

Breitling
Jag är ute efter ett nytt glas till min skx031. Är det någon som har ett till salu, gärna original hardlex, 30mm / 1,2mm. Eller vet vart man kan få tag på ett?
 

bigbengtsson

Breitling
Jag undrar vad alla sprintar heter som sitter/håller ihop länkarna i mitt stålarmband till min Seiko och vart man kan hitta sådana ? 🤔
Har googlat lite men får bara träffar på bandstift, men det är väl stiften man fäster armbandet till klockan.
Behöver jag säga att mitt klockintresse är nyvaknat och att jag är ny här på forumet. 🤥
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Jag undrar vad alla sprintar heter som sitter/håller ihop länkarna i mitt stålarmband till min Seiko och vart man kan hitta sådana ? 🤔
Har googlat lite men får bara träffar på bandstift, men det är väl stiften man fäster armbandet till klockan.
Behöver jag säga att mitt klockintresse är nyvaknat och att jag är ny här på forumet. 🤥
Det finns inget bra namn på de där. Länkstift kanske. Fråga en bra SEIKO-AD, exempelvis Klockmaster Globen så fixar de dem.
 

bigbengtsson

Breitling
Okej jag förstår. Tänkte det fanns någon nätsida man kunde sitta hemma och beställa ifrån, då jag har 8 mil till min närmaste klockbutik.
 

rogart-63

Patek
Går att slipa fasning på ett mineralglas har testat det tidigare.
Gjorde just detta som ett projekt under semestern förra året och slipa om ett Sternkreutz glas. Krävdes lite tillverkning av specialhållare m.m. Så kanske inte ekonomiskt försvarbart men helt klart möjligt.

9D6F32DF-AA38-4B28-903E-DDB8121049B0.jpeg

5489CA0F-EFCC-4DA5-8F73-2B3634AA3655.jpeg

36AD2F80-DC66-4787-9A70-E74D06E1D4C8.jpeg
EE99E0AB-2B2F-4BAC-818A-000414915F4D.jpeg
Finns såna glas i lager numera . Så är det nån som behöver glas till 6458-600B så har jag i lager .
 

tobtok

Omega
Finns såna glas i lager numera . Så är det nån som behöver glas till 6458-600B så har jag i lager .
Vart kan man köpa sådana glas? Passar dom även till 6458-6020? Jag är även på jakt efter ett glas till en King Quartz 4823-8110 som jag råkade pajja idag när jag försökte få bort den från bezeln för att slipa den.
 

rogart-63

Patek
Vart kan man köpa sådana glas? Passar dom även till 6458-6020? Jag är även på jakt efter ett glas till en King Quartz 4823-8110 som jag råkade pajja idag när jag försökte få bort den från bezeln för att slipa den.
Vet inte vad som skiljer glasen . Det är samma diameter på dom . Men kanske är det som på 7548 och 7c43 fast det är lite olika nuffror att dom passar.
Du kan gärna få prova ett glas. på 6020 om du vill
4823-8110 ska vara ett glas som heter 300WA4GA00. Går säkert hitta nånstans .
 

Jakobsan

Breitling
Jag köpte nyligen en begnagnad Seiko Dolce Tank, modell 7741-5130

Otroligt nöjd med klockan men jag fick tyvärr inte orginal länk med i köpet samt att "pluppen" på kronan fattas. Vil höra om någon här har tips på vart man kan vända sig för att hitta reservdelar?

Stort tack på förhand!

IMG_1287.jpg
 
Topp