Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Har ett par 66A verk . Tror det funkar . Tog gånghake till en 6602 från 66A verket häromdagen. .Hej jag undrade om man kan få tag på seikos 6602 mainspring eftersom min har gått sönder. testate att ta en från en annan seiko men verkar vara för bred.jag har hittat på e bay men verkar kosta 25£ ( kanske lite dyrt för en fjäder ).
jag är nybörjare och tänkte försöka få urverket att fungera hittade en bra video som visar hur man plockar ihop den. nu är det bara fjädern som är sönder tror du jag kan få köpa en av dig ?Har ett par 66A verk . Tror det funkar . Tog gånghake till en 6602 från 66A verket häromdagen. .
Det går fint ., Skicka mig ett PM . 66 och 6602 är samma fjäder.jag är nybörjare och tänkte försöka få urverket att fungera hittade en bra video som visar hur man plockar ihop den. nu är det bara fjädern som är sönder tror du jag kan få köpa en av dig ?
läste någon stans att det är en 66a som ligger till basen för just 6602
hejsan jag har skickat ett pm till dig . fick reservdelen av dig men du har inte skickat ditt nummerDet går fint ., Skicka mig ett PM . 66 och 6602 är samma fjäder.
Problemet är nog att glaset är fasat . Typ som seikos 6309 glas .Jag behöver ett nytt glas (och eventuellt montagehjälp) till min 6458-600b, det verkar smått omöjliga att hitta. 280W24GA00 är den som sitter som orginal, men jag tänker att det borde gå att montera nått annat som är 28 mm?
Precis, jag testade med ett glas till 7c43, samma mm, men utan fasad kant och alltså lite tunnare. Sprack i tusen bitar. Tyvärr lyckas jag knäcka originalet också... Förslag mottages tacksamt.Problemet är nog att glaset är fasat . Typ som seikos 6309 glas .
Tyvärr inget direkt. Synd att det andra glaset sprack . Hade kanske kunnat prata med Bry i england om han kunde göra några såna . Han har några som slipar glas till 6309/7548.Precis, jag testade med ett glas till 7c43, samma mm, men utan fasad kant och alltså lite tunnare. Sprack i tusen bitar. Tyvärr lyckas jag knäcka originalet också... Förslag mottages tacksamt.
Kostar cirka $200 för en batch. Men hur många en batch innehåller.
Jag tolkar det som att det är lite oklart hur många man får för $200 dollar, men att det är görbart? Jag är fortsatt intresserad.Kostar cirka $200 för en batch. Men hur många en batch innehåller.
Vi tar det på PM .Jag tolkar det som att det är lite oklart hur många man får för $200 dollar, men att det är görbart? Jag är fortsatt intresserad.
Sök på 300PX5HN03, tror det är det du ska ha!Jag är ute efter ett nytt glas till min skx031. Är det någon som har ett till salu, gärna original hardlex, 30mm / 1,2mm. Eller vet vart man kan få tag på ett?
Som jag har letat! Tusen tackSök på 300PX5HN03, tror det är det du ska ha!
Det finns inget bra namn på de där. Länkstift kanske. Fråga en bra SEIKO-AD, exempelvis Klockmaster Globen så fixar de dem.Jag undrar vad alla sprintar heter som sitter/håller ihop länkarna i mitt stålarmband till min Seiko och vart man kan hitta sådana ?
Har googlat lite men får bara träffar på bandstift, men det är väl stiften man fäster armbandet till klockan.
Behöver jag säga att mitt klockintresse är nyvaknat och att jag är ny här på forumet.![]()
Går att slipa fasning på ett mineralglas har testat det tidigare.Problemet är nog att glaset är fasat . Typ som seikos 6309 glas .
Finns såna glas i lager numera . Så är det nån som behöver glas till 6458-600B så har jag i lager .Går att slipa fasning på ett mineralglas har testat det tidigare.
Gjorde just detta som ett projekt under semestern förra året och slipa om ett Sternkreutz glas. Krävdes lite tillverkning av specialhållare m.m. Så kanske inte ekonomiskt försvarbart men helt klart möjligt.
![]()
![]()
![]()
![]()
Vart kan man köpa sådana glas? Passar dom även till 6458-6020? Jag är även på jakt efter ett glas till en King Quartz 4823-8110 som jag råkade pajja idag när jag försökte få bort den från bezeln för att slipa den.Finns såna glas i lager numera . Så är det nån som behöver glas till 6458-600B så har jag i lager .
Vet inte vad som skiljer glasen . Det är samma diameter på dom . Men kanske är det som på 7548 och 7c43 fast det är lite olika nuffror att dom passar.Vart kan man köpa sådana glas? Passar dom även till 6458-6020? Jag är även på jakt efter ett glas till en King Quartz 4823-8110 som jag råkade pajja idag när jag försökte få bort den från bezeln för att slipa den.