Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Går inte att fynda längre. 2017 var jag i Tokyo och shoppade nära till halva priset i Ueno, Nakano och the usual suspects. 2024 och 2025 var jag i Tokyo och konstaterade att det är samma priser/dyrare än Sverige. Sen är ju utbudet stort, så shoppa kan man ju ändå göra. Vilket jag gjorde. Men några fynd blir det inte.Tips på vart man kan "fynda" Rolex till bra pris i Tokyo/Kyoto/Osaka, nu när YEN är låg också?
Tack för utförligt och bra svar!Fynda rolex i Japan är nog inte riktigt görbart längre
Räkna inte med att kunna plocka upp något hos en AD eftersom dom kräver kunfkännedom,japanskadress och typ inbokade möten för att dom ska få veta vad du är intresserad av
Hittade bra mycket bättre priser på nya rollar när jag var I hk och peking på samma resa än i tokyo där ad's faktiskt hade saker i lager.
Allt är rätt dyrt
En del fantasipriser i butikerna tyvärr
Finns MÄNGDER med nytt överallt att få tag på och massor av begagnade men priserna är inte wow
Visst kan du nog komma relativt nära listpriserna hos gårhandlarna men när jag var där i höstas så låg man lite över list efter tax-free
men ska man göra "klipp" så är det nog omega som gäller..
Där ligger tex jackroad i nakano lite över 50-60% av listpriset här hemma i sverige
Jag tror att omega snart lär kunna strypa tillgången för gråisarna i tokyo med tanke på att där är färre och färre ad's för omega ute i världen så vill man shoppa billiga omegor ska man göra det nu!
Gråisarna på nakano får de flesta av sina omegor från tex Kuwait och andra länder där omkring just nu
tex så tycker jag inte grand seiko är speciellt billigt där över iheller men en hel del seiko modeller är super billiga!
Kan även tillägga att om du har lite stålar över i slutet på resan så brukar seiko vara super billigt på flygplatsen när du åker hem!
Kan även slå ett slag för outletbyarna runt om i Japan
Seikos butiker på dessa kan ha en hel del bra saker till super priser
ibland även utgångna modeller som legat i flera år till super priser
Ok! Jag är ute efter Buy and Keep, så vi får väl se vad som kan hända efter ett par Sake helt enkelt!Går inte att fynda längre. 2017 var jag i Tokyo och shoppade nära till halva priset i Ueno, Nakano och the usual suspects. 2024 och 2025 var jag i Tokyo och konstaterade att det är samma priser/dyrare än Sverige. Sen är ju utbudet stort, så shoppa kan man ju ändå göra. Vilket jag gjorde. Men några fynd blir det inte.
Kolla jackroads hemsida så kan du börja se prisernaOk! Jag är ute efter Buy and Keep, så vi får väl se vad som kan hända efter ett par Sake helt enkelt!![]()
Såg du någon AP Cobra under din vistelse?Varit här några dagar nu och kollat runt en hel del (mest AP/PP men även en del Rolex) och summeringen är att man får bra värde för pengarna men knappast några klipp. Med det menar jag att mycket är i väldigt bra skick.
![]()
En tråd för 3 månader sedanHur är det med att köpa taxfree idag? Får man det tillbaka vid flygplatsen? (Hört att det inte längre dras av i butik)
Vilken bra bildVarit här några dagar nu och kollat runt en hel del (mest AP/PP men även en del Rolex) och summeringen är att man får bra värde för pengarna men knappast några klipp. Med det menar jag att mycket är i väldigt bra skick.
![]()