• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Resetips Japan / Tokyo

Robbie

Basic
Tjena KS!

Jag och frun ska åka till Tokyo 8 dagar i höst.
Behöver vi stanna längre?

Ni som besökt Japan och Tokyo, ge oss gärna lite härliga tips på saker som vi inte får missa 😊

• Schyssta restauranger
  • Ställen att besöka
  • Klockaffärer
  • Shopping
  • Upplevelser mm…

Värt att besöka Osaka och Fuji?

Tack på förhand 😀

Hej!

Om ni inte har planer att besöka Japan fler gånger i framtiden så skulle jag försöka bocka av andra städer också. Varje stad och by har saker att erbjuda. Det som är kul med Japan.

Om tiden är 8 dagar kanske ni borde köra Tokyo 3 dagar till en början, sedan åka till Kyoto ett par dagar, på hemvägen stanna runt Fuji området eller typ shizuoka en dag och sedan avsluta i Tokyo om ni ska flyga hem eller vidare därifrån .

Inte så många svar här så jag får väl kliva in eftersom jag bott i Tokyo många år.
Ibland hör man utryck som, så är det i asien, då kryper det i kroppen på mig och tar man bara flyget till grannlandet Kina är det som att komma till en annan planet.
Det är större skillnad än mellan Pajala och Palermo.
Japan kan vara kul och intressant och jag tror ni kommer att tycka om resan.

Det finns massor med guider på nätet om sevärdheter och matställlen så sånt kommer jag inte att gå in på utan mer lite praktiska råd som kan göra saker enklare.
Japaner är extremt konflikträdda och lirar i en helt annan divison än oss och man får abolut inte argumentera, höja rösten eller bli arg för då kommer dom att känna sig väldigt illa till mods.
Så om nägot blir fel eller man inte förstår så ska man inte bli irriterad utan ta det väldigt lungt så kommer det att lösa sig.
Tokyo är stort och kan få Stockholm att kännas som glesbygd, Tokyo med förorter har nog närmare 30 miljoner så folkdensiteten är mycket högre.
Det gör att det blir lite trångt men ochså att allmänna komunikationerna är bra.
Börja med att köpa ett Suica blippkort och fyll med pengar, fungerar på alla bussar, tåg och tunnelbanor i hela Japan och man kan handla med det, betala taxi o.s.v.
Japan är fortfarande lite av ett kontantland och vissa affärer och restauranger tar inte kort så kontanter är bra att ha i plånboken och bäst kurs får man i Sverige innan man åker.
Man behöver inte vara orolig för att ha mycket pengar i plånboken för ficktjuvar finns inte och rån förekommer inte, faktiskt ett av dom bättre sakerna med Japan.
Det är väldigt säkert och t.e.x. alla taxibolag har samma taxa som gäller både för infödingar och utbölingar och dom luras inte heller på något annat sätt.
Jag är inte det minsta orolig att promenera själv var som helst i hela Tokyo vilken tid på dygnet som helst.
Har rullat hatt många gånger med Day-Date på handleden och plånboken full med kontanter utan problem.
Däremot skulle jag inte besöka lite slemmigare nöjeskvarter som Kabukicho ensam och kraftigt berusad.

På tunnelbanan och tåg finns det en hel del regler som besökare inte förstår och ibland även japaner men som är bra att följa när det är trångt.
Man sitter med böjda knän och spretar inte benen och använder bara en plats och har väskan i knäet.
Om man har ryggsäck har man den på magen annars är det lätt hänt, speciellt för resliga nordbor, att man trycker upp ryggsäcken i ansiktet på någon.
Att använda tunnelbanan mella 8 och 9 på morgonen med stora resväskor är en stor utmaning, när det är svårt att ta sig in och ur vagnarna utan väskor blir det kaos om man har stora resväskor.
Då är det bättre att ta tunnelbanan lite tidigare eller ta taxi till stationen där tåget går till flygplatsen.
Det finns massor med andra regler men det jag nämnt är det jag mest brukar irritera mig på.
En annan sak är att japaner använder parfym väldigt lite och något som jag uppskattar att dom inte tvingar på mig sin doft, att lukta ingenting eller lite svagt av tvål räcker gott här.

Håller med föregående talare att har man bara liten tid på sig är Kyoto mycket mer intressant än Osaka.
Kul ochså att åka Shinkansen och man ser lite av andra dela av Japan genom fönstret.

Att åka upp i bergen och bo på ett onsen hotell kan vara en upplevelse, bara slappa, blötlägga sig och äta gott ett dygn kan vara skönt.
Kostar en slant men då ingår oftast en fin japansk middag och frukost samt flera olika bad man kan prova på.

I Nakano i Tokyo finns det ett köpcenter som har massor med klockaffärer, gråhandlare och diverse begagnat och även en hel del affärer som säljer annat konstigt, manga dockor och annat skumt.
Kul ställe.

Är man mest intresserad av äldre japanska klockor som jag är dom två bästa affärerna CTI i Ginza och Mizutani i Ueno.

Gillar man loppisar finns den största på helgerna vid travbanan, Okeibajomae, som ligger mellan Haneda flygplatsen och Hamamatsucho i Tokyo längs Monorail.
Öppet dom flesta lördagar och söndagar. https://en.japantravel.com/tokyo/oi-keibajo-flea-market/54105

Senast ändrad:
Inte så många svar här så jag får väl kliva in eftersom jag bott i Tokyo många år.
Ibland hör man utryck som, så är det i asien, då kryper det i kroppen på mig och tar man bara flyget till grannlandet Kina är det som att komma till en annan planet.
Det är större skillnad än mellan Pajala och Palermo.
Japan kan vara kul och intressant och jag tror ni kommer att tycka om resan.

Det finns massor med guider på nätet om sevärdheter och matställlen så sånt kommer jag inte att gå in på utan mer lite praktiska råd som kan göra saker enklare.
Japaner är extremt konflikträdda och lirar i en helt annan divison än oss och man får abolut inte argumentera, höja rösten eller bli arg för då kommer dom att känna sig väldigt illa till mods.
Så om nägot blir fel eller man inte förstår så ska man inte bli irriterad utan ta det väldigt lungt så kommer det att lösa sig.
Tokyo är stort och kan få Stockholm att kännas som glesbygd, Tokyo med förorter har nog närmare 30 miljoner så folkdensiteten är mycket högre.
Det gör att det blir lite trångt men ochså att allmänna komunikationerna är bra.
Börja med att köpa ett Suica blippkort och fyll med pengar, fungerar på alla bussar, tåg och tunnelbanor i hela Japan och man kan handla med det, betala taxi o.s.v.
Japan är fortfarande lite av ett kontantland och vissa affärer och restauranger tar inte kort så kontanter är bra att ha i plånboken och bäst kurs får man i Sverige innan man åker.
Man behöver inte vara orolig för att ha mycket pengar i plånboken för ficktjuvar finns inte och rån förekommer inte, faktiskt ett av dom bättre sakerna med Japan.
Det är väldigt säkert och t.e.x. alla taxibolag har samma taxa som gäller både för infödingar och utbölingar och dom luras inte heller på något annat sätt.
Jag är inte det minsta orolig att promenera själv var som helst i hela Tokyo vilken tid på dygnet som helst.
Har rullat hatt många gånger med Day-Date på handleden och plånboken full med kontanter utan problem.
Däremot skulle jag inte besöka lite slemmigare nöjeskvarter som Kabukicho ensam och kraftigt berusad.

På tunnelbanan och tåg finns det en hel del regler som besökare inte förstår och ibland även japaner men som är bra att följa när det är trångt.
Man sitter med böjda knän och spretar inte benen och använder bara en plats och har väskan i knäet.
Om man har ryggsäck har man den på magen annars är det lätt hänt, speciellt för resliga nordbor, att man trycker upp ryggsäcken i ansiktet på någon.
Att använda tunnelbanan mella 8 och 9 på morgonen med stora resväskor är en stor utmaning, när det är svårt att ta sig in och ur vagnarna utan väskor blir det kaos om man har stora resväskor.
Då är det bättre att ta tunnelbanan lite tidigare eller ta taxi till stationen där tåget går till flygplatsen.
Det finns massor med andra regler men det jag nämnt är det jag mest brukar irritera mig på.
En annan sak är att japaner använder parfym väldigt lite och något som jag uppskattar att dom inte tvingar på mig sin doft, att lukta ingenting eller lite svagt av tvål räcker gott här.

Håller med föregående talare att har man bara liten tid på sig är Kyoto mycket mer intressant än Osaka.
Kul ochså att åka Shinkansen och man ser lite av andra dela av Japan genom fönstret.

Att åka upp i bergen och bo på ett onsen hotell kan vara en upplevelse, bara slappa, blötlägga sig och äta gott ett dygn kan vara skönt.
Kostar en slant men då ingår oftast en fin japansk middag och frukost samt flera olika bad man kan prova på.

I Nakano i Tokyo finns det ett köpcenter som har massor med klockaffärer, gråhandlare och diverse begagnat och även en hel del affärer som säljer annat konstigt, manga dockor och annat skumt.
Kul ställe.

Är man mest intresserad av äldre japanska klockor som jag är dom två bästa affärerna CTI i Ginza och Mizutani i Ueno.

Gillar man loppisar finns den största på helgerna vid travbanan, Okeibajomae, som ligger mellan Haneda flygplatsen och Hamamatsucho i Tokyo längs Monorail.
Öppet dom flesta lördagar och söndagar. https://en.japantravel.com/tokyo/oi-keibajo-flea-market/54105
Wow! Tack för svar. Jag menade faktiskt Kyoto men det blev Osaka istället när jag skrev… Med andra ord blir det nog Tokyo några dagar samt att besöka Kyoto också.
Tack för alla bra, praktiska råd! Uppskattas 😊👍🏼

Tjena KS!

Ni som besökt Japan och Tokyo, ge oss gärna lite härliga tips på saker som vi inte får missa 😊

• Schyssta restauranger
  • Ställen att besöka
  • Klockaffärer
  • Shopping
  • Upplevelser mm…

Tack på förhand 😀
Jag ska inte ens försöka komma i närheten av @kuma-kun som faktiskt bor i Tokyo då det gäller tips. Men...
Jag och frun var där 2019, tror det var i 10 dagar? Räckte det? Inte på långa vägar. Jag var inställd på att se just Tokyo, så det fanns inga planer på att åka någon annan stans. Nu var vi visserligen där då Golden week låg några dagar in i vistelsen, så det var extra mycket folk och evenemang på stan, men Tokyo är stort, och det finns mycket att se och göra. Vi bodde på Odaiba, vilket är en "liten" ö i inloppet till city. Detta gjorde att vi var tvungna att först åka over bron (ca 20 minuter) för att komma in till centrum. Nästan konstigt att säga centrum om Tokyo, stan tar liksom inte slut...
Jag gillar att gå mycket då jag besöker städer, och Tokyo fungerar mycket bra ur den aspekten då det känns ganska platt. Med stora avstånd kan man planera att resa till en plats med kollektivtrafiken och sedan gå mellan olika knutpunkter. Ett besök i Tokyo Tower eller Skytree för utsikten är absolut en behållning. Tipset om Suica-kort och kontanter skulle vara mitt stalltips också, inte alla ställen tar Visa. Kortet kan införskaffas i automater redan på flygplatsen och kan fyllas på vid nästan alla tunnelbanestationer.
Om du har möjlighet, och beroende på om ni vill åka ifrån Tokyo, eller hur väl ni vill lära känna stan, så skulle jag säga att 10 dagar försvinner fort...
*https://www.teamlab.art/e/tokyo/ är värt ett besök

Senast ändrad:
Har varit i Japan tre ggr. Sammanlagt 9 veckor. Senast i mars förra året. Nakano Broadway var absolut kul. Jag gillade att bo vid Ueno (mot de lugna kvarteren). Bra förbindelser på gröna linjen och park, museum, restauranger och annat nära.

Jag tycker väldigt mycket om de södra delarna mot inlands havet och ner till Hiroshima. Kanske lite tight på 8 dagar, men det går definitivt. Kyoto är såklart fint. Annars tycker jag det är gött att komma ut ur Tokyo. Det är väldigt annorlunda i en liten onsenort uppe i bergen eller ute på någon ö/mindre stad. Glöm inte möjligheten att köpa 7dagars tågkort också som gäller på alla shinkansen, lokaltrafik i Tokyo osv.

Allt är kul och lite annorlunda i Japan, så man behöver ju inte direkt leta upplevelser. Jag tycker det mesta i konstväg/musik också har varit bra. Till sist vill jag slå ett slag för att gå på sumobrottning om ni råkar vara där när det är en turnering. Jag tyckte det var sjukt kul att se live, men så brukade jag också sitta och glo på det med min bror på 90-talet. 😀

Ha det så kul!

Är i tokyo nu!

Ett bra tips om man vill ha suica eller pasmo kort är att man ska ta det på flygplatsen

Man har slutat ge ut dom vanliga och nu finns där bara "turistkort" som gäller i 28 dagar från utfärdande

Krav att visa upp pass vid köp av korten!

Jag letade och letade i 2 dagar efter ett ställe inne i tokyo som sålde korten och hittade tillslut en turistinformation på shibuya station som var dom enda som sålde 28-dagars pasmo inne i tokyo

Det har ju kommit massa bra tips och jag har bara varit i Tokyo en gång för flera år sedan. Något som var ovant för mig är att butiker/ restauranger ligger på höjden, dvs inte bara på 1 o 2 våningen utan kanske lite ”random” högre upp med helt andra saker på ”mellanvåningarna”, här kan nog proffsen utveckla. Sen är det lite spännande när alla ”nödsituationsvarningar” i mobilen bara är på japanska. Dök upp ett jordbävnings/tsunami larm en dag. Lite stressigt att inte veta vad som står och ingen kan engelska så man kan fråga. Hade inte köpt någon roaming så kunde inte googla. Kanske finns bättre tjänster nu. Cash är väldigt bra. Återigen ingen kan ett ord engelska och all info är på japanska. Skytree är helt klart värt ett besök. Åk högst upp.

Det har ju kommit massa bra tips och jag har bara varit i Tokyo en gång för flera år sedan. Något som var ovant för mig är att butiker/ restauranger ligger på höjden, dvs inte bara på 1 o 2 våningen utan kanske lite ”random” högre upp med helt andra saker på ”mellanvåningarna”, här kan nog proffsen utveckla. Sen är det lite spännande när alla ”nödsituationsvarningar” i mobilen bara är på japanska. Dök upp ett jordbävnings/tsunami larm en dag. Lite stressigt att inte veta vad som står och ingen kan engelska så man kan fråga. Hade inte köpt någon roaming så kunde inte googla. Kanske finns bättre tjänster nu. Cash är väldigt bra. Återigen ingen kan ett ord engelska och all info är på japanska. Skytree är helt klart värt ett besök. Åk högst upp.
Har man tre och obegränsad surf så ingår tre världen och då får man 60 gig surf per månad i alla länder runt omkring i världen gratis

Plus att man kan ringa hur man vill hem till Sverige helt gratis!
Det har räddat mig rätt många gånger när man är ute och reser utanför eu

Tjena KS!

• Schyssta restauranger
  • Ställen att besöka
  • Klockaffärer
  • Shopping
  • Upplevelser mm…

Tack på förhand 😀

Verkar ev åka på en jobbresa till Japan (troligtvis Tokyo) inom kort (med ev ngra dagar fritid), så undrar om ni kommit längre i planeringen och hittat några "måsten" att se/besöka/äta/bo att dela med er av?

Och till er andra oxå var är roligast (eller bäst) att bo i Tokyo, typ vilket område?

Verkar ev åka på en jobbresa till Japan (troligtvis Tokyo) inom kort (med ev ngra dagar fritid), så undrar om ni kommit längre i planeringen och hittat några "måsten" att se/besöka/äta/bo att dela med er av?

Och till er andra oxå var är roligast (eller bäst) att bo i Tokyo, typ vilket område?
Under mina 3 resor jag varit där har jag bott alla gångerna mellan ginza och akihabara

Har hittat rätt billiga och bra hotell där

Sen gillar jag att ha promenadavstånd till akihabara och så tar det ca 30 min att gå ner till ginza

En annan fördel är att bor man nära asakusa line så har man direkt tåg till både haneda och narita vilket är rätt skönt när man kommer med väskan

Ska dit i september med igen och då blir det boende i samma område

Märkt att det är rätt dyrt och oftast uppbokat när det kommer till rum med två sängar men jag lyckades hitta ett hotell jag bott på innan till ett rätt okej pris(villa Fontaine, mitsukoshimae nihombashi)
10200 för 12 nätter vilket känns okej!

Visst hade det varit trevligt att bo nära shinjuku eller shibuya men detta är rätt okej

Men vill man gå ut och festa sent på kvällarna så borde man bo närmare tex shibuya eftersom tågen slutar att gå rätt tidigt

Tjena!

Trevligt! Vi har inte kommit mycket längre än att vi bokat hotell i Shibuya, det blev Hotel Century Southern Tower. Vi åker inte förens i november men jag har märkt att hotellen blir ganska mycket dyrare desto närmre vi kommer utresa. Hade tipsat dig om att kika på boende redan nu.

Vi är i 30 års åldern och utan barn så vi vill vara mitt inne i pulsen och även där mycket av ” turistattraktionerna” finns då det är första gången vi besöker Japan. Vi känner att detta passar just oss..

Vi kommer vara iväg totalt 8 dagar, 6 dagar i Tokyo och 2 dagar i Kyoto. Där blev det hotel Musse Kyoto Shijo Kawaramachi Meitetsu. Detta ligger med gångavstånd till Gion som vi vill spendera mycket tid i samt även många av deras tempel.

Väcker lite liv i tråden igen. Planerar att åka över till Tokyo och Kyoto vid årsskiftet.
Har hoppat djupt ned i youtube-land och spenderat stora delar av semestertiden på att kika på olika videos. Men vore schysst att få en känsla i jmf med utbud och priser kontra sverige. 😀

Delvis funderar jag lite på hur priserna på klockor ligger nu. Delvis GS, Seiko, Kuoe Kyoto men även lite neo-vintage Rolex? Har kikat lite på Jack Road's sida där det verkar variera en del.
Kommer ju även ta ett par dagar i Kyoto, är det någon här som har erfarenhet av att handla där? Hur ser utbud och priser ut där i jämförelse med Tokyo? Några tips?

Väcker lite liv i tråden igen. Planerar att åka över till Tokyo och Kyoto vid årsskiftet.
Har hoppat djupt ned i youtube-land och spenderat stora delar av semestertiden på att kika på olika videos. Men vore schysst att få en känsla i jmf med utbud och priser kontra sverige. 😀

Delvis funderar jag lite på hur priserna på klockor ligger nu. Delvis GS, Seiko, Kuoe Kyoto men även lite neo-vintage Rolex? Har kikat lite på Jack Road's sida där det verkar variera en del.
Kommer ju även ta ett par dagar i Kyoto, är det någon här som har erfarenhet av att handla där? Hur ser utbud och priser ut där i jämförelse med Tokyo? Några tips?
Nakano broadway är ju nr1
Har aldrig varit i Kyoto så kan inte uttala mig om det men tokyo är grymt när det kommer till klockor

Men rolex är inte jätte billigt I Japan
Japanerna älskar rolex

Gällande tex jackroad om man ska göra klipp så år det nog omega främst som är nr1 sen kan man alltid hitta tex zentih rätt billigt med

Träffat på så många som går in med inställningen att dom kan göra klipp på tex rolex i Japan och har ju oftast alltid blivit rätt besvikna

Gällande utbud så finns där nog inget ställe i världen som kan slå tokyo!

Nakano broadway är ju nr1
Har aldrig varit i Kyoto så kan inte uttala mig om det men tokyo är grymt när det kommer till klockor

Men rolex är inte jätte billigt I Japan
Japanerna älskar rolex

Gällande tex jackroad om man ska göra klipp så år det nog omega främst som är nr1 sen kan man alltid hitta tex zentih rätt billigt med

Träffat på så många som går in med inställningen att dom kan göra klipp på tex rolex i Japan och har ju oftast alltid blivit rätt besvikna

Gällande utbud så finns där nog inget ställe i världen som kan slå tokyo!
Tack, får lite känslan att det är som i Malaysia och Singapore. Främst sugen på GS och lite mikro. Hur ser priserna ut för GS ijmf med Sverige?

Tack, får lite känslan att det är som i Malaysia och Singapore. Främst sugen på GS och lite mikro. Hur ser priserna ut för GS ijmf med Sverige?
Utbudet är ju mycket större men priserna är ju inte super kanske

Minus 10% i taxfree och låg yen så troligtvis blir priset bättre än hemma om du nu inte åker fast i tullen haha

Ett bra tips är att kolla seikos outletbutiker men dom ligger dock utanför tokyo i outletmalls

där kan man göra rätt bra klipp!

Wako butiken i ginza brukar ha en del specialare som endast säljs i den butiken och en sådan är ju lite trevlig att ha jämfört med något som går att köpa överallt

Väcker liv i tråden!
Ska åka till Japan för offpiståkning i januari 2025 men har tre dagar i Tokyo och en kompis som är helt ointresserad av klockor så behöver komma rätt direkt!
Är ute efter preowned inte vintage men kanske en Omega PO med orange bezel eller någon Panerai submersible som exempel, har ni som vet, kunskap om var man kan ta sig?
Gärna namn på affärer eller områden!
Finns det risk för att man blir lurad, kopior etc?
Har annars fått en del bra tips av att läsa tråden så tack för det🙏🏻
Mvh Sage

Senast ändrad:
Väcker liv i tråden!
Ska åka till Japan för offpiståkning i januari 2025 men har tre dagar i Tokyo och en kompis som är helt ointresserad av klockor så behöver komma rätt direkt!
Är ute efter preowned inte vintage men kanske en Omega PO med orange bezel eller någon Panerai submersible som exempel, har ni som vet, kunskap om var man kan ta sig?
Gärna namn på affärer eller områden!
Finns det risk för att man blir lurad, kopior etc?
Har annars fått en del bra tips av att läsa tråden så tack för det🙏🏻
Mvh Sage
Läs igenom tråden så kommer dina frågor att klarna.

Eftersom alla praktiska saker med Suica, kontanter och hur man bör bete sig bland japaner och så redan tagits upp (snyggt sammanfattat @kuma-kun 👏🏻👏🏻)
får du bara en lista med ställen och saker jag uppskattade under mina två resor.
Jag åkte -14 och -17 så vissa ställen kanske inte ens finns kvar 😅

• Bott i Shinjuku nära stationen båda gånger
  • Ghibli, Yushukan och Edo-tokyo museum
  • womb, soundmuseum vision och Ageha (nattklubbar)
  • New York Grill i Park Hyatt, restaurangen från lost in translation (går att boka online på engelska, testa Kobebiffen!)
  • Pizzeria e Trattoria Da Isa (pizza i världsklass)
  • passa på o köpa en kökskniv i Asakusa
  • Le Garage i Roppongi
  • Restaurang Lilla Dalarna
  • Gå på sumobrottning om det är tävling
  • promenera mellan stadsdelar, lätt att missa mycket när man bara åker tåg.
  • upplev Pachinko (ta med öronproppar)
  • ät massvis med Tonkatsu, testa takoyaki och okonomiyaki
  • drick en Kirin Ichiban frozen beertop!

Finns hur mycket som helst kanske fyller på om jag kommer på mer 😅

Ska åka över under slutat av året. Någon här som varit över nu under hösten och kan ge lite aktuella klocktips. Är förutom sugen på GS rätt nyfiken på Seiko museet in Ginza och lite olika micromärken.

Men övriga tips är också intressanta 🙂

Ska åka över under slutat av året. Någon här som varit över nu under hösten och kan ge lite aktuella klocktips. Är förutom sugen på GS rätt nyfiken på Seiko museet in Ginza och lite olika micromärken.

Men övriga tips är också intressanta 🙂
Har varit över 2 gånger nu iår och senast nu i slutet på september

Är rätt besviken på seikos museum

Har besökt det gamla i utkanten förut och det var väl egentligen lika tråkigt

Visst har man en bra utställning och så men nya lokalen lämnar lite att önska

Ett helvete att besöka om där är mycket folk för stället är uppdelat på flera våningar och dör finns ingen trappa så alla måste dela på 1 hiss

Tyvärr rent för lite sportklockor enligt min mening.
Hade även gärna sett mer om vanliga släpp och mer vanliga urverk

Fast ska inte klaga för det är ju ändå gratis!

Kolla upp Quarks rolex museum med!

Rätt sjukt ställe där dom ställer ut galna saker

Har varit över 2 gånger nu iår och senast nu i slutet på september

Är rätt besviken på seikos museum

Har besökt det gamla i utkanten förut och det var väl egentligen lika tråkigt

Visst har man en bra utställning och så men nya lokalen lämnar lite att önska

Ett helvete att besöka om där är mycket folk för stället är uppdelat på flera våningar och dör finns ingen trappa så alla måste dela på 1 hiss

Tyvärr rent för lite sportklockor enligt min mening.
Hade även gärna sett mer om vanliga släpp och mer vanliga urverk

Fast ska inte klaga för det är ju ändå gratis!

Kolla upp Quarks rolex museum med!

Rätt sjukt ställe där dom ställer ut galna saker
Kul ska kolla in 🙂

Tack för alla kanontips!
Är i Japan just nu och här kommer en liten teaser till er alla som planerar att åka hit. Gör det - Ni kommer inte bli besvikna :) Både jag och frun älskar det och är absolut inte sista gången vi besöker Japan, fantastisk upplevelse 🇯🇵

IMG_7508.jpeg
IMG_8006.jpeg
IMG_7916.jpeg
IMG_7871.jpeg
IMG_7846.jpeg
IMG_7769.jpeg
IMG_7541.jpeg
IMG_7589.jpeg
IMG_7953.jpeg
IMG_7975.jpeg
IMG_8012.jpeg

Är i Tokyo just nu, fokus har väl inte varit klockor men hittade igår några märkesbutiker typ Patek, Rolex, Omega, Tudor, Breitling kommer inte ihåg gata men i Ginzaområdet , dom hade inte mina modeller jag ville klämma på. Skulle gärna vilja hitta en schysst G-shock butik är det någon som vet? Fattar att det är svårt att komma ihåg mm men gärna så specifikt som möjligt gatunamn mm. Tacksam för svar, då jag vill besvära mitt resesällskap så lite som möjligt med klockrelaterade spörsmål?

Mvh Sage

Är i Tokyo just nu, fokus har väl inte varit klockor men hittade igår några märkesbutiker typ Patek, Rolex, Omega, Tudor, Breitling kommer inte ihåg gata men i Ginzaområdet , dom hade inte mina modeller jag ville klämma på. Skulle gärna vilja hitta en schysst G-shock butik är det någon som vet? Fattar att det är svårt att komma ihåg mm men gärna så specifikt som möjligt gatunamn mm. Tacksam för svar, då jag vill besvära mitt resesällskap så lite som möjligt med klockrelaterade spörsmål?

Mvh Sage
Hur var skidåkningen, vart var du? Har själv varit runt i stora delar av Hakuba och Niseko under flertalet resor. Måste nog tillbaks snart igen känner jag.

Tillbaka
Topp