• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Restips solsemester - Medelhav

Magnlar

Rolex
2-Faktor
Har sökt lite på forumet utan att hitta det jag söker.. Startar därför en ny tråd.
Tänker dra på en sista minuten resa med familjen till något trevligt ställe vid medelhavet i 1 vecka. Målsättningen är bara att bada, sola, äta gott, och gärna en-två sevärdhetsutflykter också. Alla tips är välkomna!

Dock är orter med långa sandstränder proppfullt med turister inte så lockande.
Föredrar mindre och lugnare orter.

Tacksamma för tips
 

Ako

Rolex
2-Faktor
Var i makarska i Kroatien , gillade verkligen det , lugnt häng, Rent vatten o inte så mycket turister .
 

Hoarz

Cartier
2-Faktor
Priserna är väldigt bra i Kroatian. Iaf i Split och på Hvar. Kan inte se att det skulle vara dyrare i Makarska. Överlägset bästa resemålet jag varit på i Europa.
 

Ako

Rolex
2-Faktor
Var även på sicilien för ett par år sedan med familjen , det var även det superfint , bra häng o trevligt folk .
 

almeyero

Panerai
Som flera redan sagt så är Kroatien grymt. Utgå från Split och glid runt på öarna runt omkring, framförallt Brac och Hvar är fantastiska.
 

JohnDoe

Rolex
Var i taormina för 15 år sedan, är väl därifrån bamses författare fick iden till farmors hus på bergstoppen. Var dock riktigt varmt....o ingen ac
 

JohnDoe

Rolex
Tycker själv att ac är ett krav för att sova skönt, jobbigt med 28++ på natten. Klassiska resmål som solkusten, mallis, kanarieöarna har i mitt tycke oftast de bekvämligheter jag vill ha. Har inte testat kroatien, turkiet men vet många som varit nöjda där. Haft väldigt varierande erfarenheter från grekland och italien. Frankrike har varit dyrt....
 

Rock_N_Ron

Audemars
2-Faktor
Säger som vanligt; Norra Italien är ALLTID rätt! Inte billigt, men bäst! :cool:
Drar själv några dagar Campione d'Italia vid till Lugano-sjön om 2 veckor för lite lugn & mys med frun.

Tyvärr inga riktigt heta tips på strandställen, dock, men längs Cinque Terre ligger massor av fina småbyar/städer.
 

Heritage

Omega
Kroatien absolut! Var för en månad sedan i Opatija (flyg till Rijeka). Bra mat, mycket god och billig öl. Trevligt folk och vackert område. Finns en del att göra också bla båttur till Venedig. Provat Turkiet också vid flera tillfällen. Senast förra året. Kan bli sanslöst varmt där vid denna tiden. Prova Kroatien som sagt. 2-3 timmars flyg bara dessutom.
 

Ponlarsson

Panerai
Varit på ön Rab i Kroatien. Kan rekommenderas, visst var det turister där, men inte så farligt. Dock bör man ha en bil, vilket väl säkerligen går att hyra. Vi bilade ner i egen bil.
 

Rajding

Omega
Kroatien no doubt, otroligt vackert och oförskämt bra priser. Rekommenderar ön Brac :)

Slår ett slag för staden Bol på ön Brac också. Mysig liten stad och klockrena stränder. Har bl.a den kända stranden Zlatni Rat. Kanske lite turistvarning på just den stranden under högsäsong, men finns många ställen att bada på. Flyg till Split och ta en hyrbil från flygplatsen (finns bilfärjor till ön) så kan ni utforska ön på egen hand.

Edit: Förra årets julkalender var inspelad på ön Brac.
 

figaro

Cartier
2-Faktor
Stämmer överens med Kroatienkören, riktigt fint.

Annars gillar jag Italien och framförallt brukar jag spendera mycket tid på Malta på somrarna.
På Malta badar du på klippor och tar bilen till de fina stränderna. Kroatien har stenstränder, sandstränder och klippbad. Italien likaså:)

Kroatien och Malta är billigt medan Italien är dyrare.
 

almeyero

Panerai
Slår ett slag för staden Bol på ön Brac också. Mysig liten stad och klockrena stränder. Har bl.a den kända stranden Zlatni Rat. Kanske lite turistvarning på just den stranden under högsäsong, men finns många ställen att bada på. Flyg till Split och ta en hyrbil från flygplatsen (finns bilfärjor till ön) så kan ni utforska ön på egen hand.

Edit: Förra årets julkalender var inspelad på ön Brac.

Zlatni Rat är ett måste, riktigt fint!

zlatni-rat-super-slika_8548.jpg
 
Topp