• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Restips solsemester - Medelhav

Josef B

Bestraffaren
Mallorca. Återkommer dit varje år minst 4-7 dagar, jag måste bara :)
Bor oftast i Palma. Men då pratar vi om ganska turistigt! Där försöker jag väga upp genom att välja dyrt och bra :) Bor bara på Gran Melia Victoria
 

Noami

Cartier
Mallorca. Återkommer dit varje år minst 4-7 dagar, jag måste bara :)
Bor oftast i Palma. Men då pratar vi om ganska turistigt! Där försöker jag väga upp genom att välja dyrt och bra :) Bor bara på Gran Melia Victoria
Har du lust att bjuda på några tips på vad man kan hitta på där nere? Ska dit om några dagar. Hyrt hus i Can Picafort (norra delen), men tillgång till bil finns.

Edit: värt att tillägga är att vi är 6 yngre grabbar (dock inte ute efter något dödsfestande).
 

Frosse

Cartier
Slår ett slag för staden Bol på ön Brac också. Mysig liten stad och klockrena stränder. Har bl.a den kända stranden Zlatni Rat. Kanske lite turistvarning på just den stranden under högsäsong, men finns många ställen att bada på. Flyg till Split och ta en hyrbil från flygplatsen (finns bilfärjor till ön) så kan ni utforska ön på egen hand.

Edit: Förra årets julkalender var inspelad på ön Brac.
Slår ett slag för att Inte åka till Bol, vilken besvikelse, tusen miljoner turister och den kända stranden är Full av människor. Nej, inget jag kan rekommendera. Åk i stället till Postira på andra sidan ön, världens mysigaste fiskeby med mycket färre turister. Där finns även en familjeägd gård där dom spelade in delar av julkalendern. Har besökt den och ätit middag där. Fantastisk mat och mottagande.
 

Criss Cross

Playing with fire
2-Faktor
Mallorca är en favorit. Dock mycket turister. En trevlig grekisk ö som är lite lugnare är Samos. Kroatien är schysst men inte så barnvänligt med deras taggiga badklippor.
 

Linkan

Rolex
Skulle säga Palma Mallorca, vackert, bila runt lite på ön, äta lunch i puerto portals! Verkligen att rekommendera :)
 

Magnlar

Rolex
2-Faktor
@Ako @almeyero @Frosse
Har ni varit på nationalparken Krka som ligger nån timma från Madaskar. Verkar jättevackert där.
Är det ett ställe som är värt att åka till, menar om det blir otroligt mycket med turister?
 

Ako

Rolex
2-Faktor
@Ako @almeyero @Frosse
Har ni varit på nationalparken Krka som ligger nån timma från Madaskar. Verkar jättevackert där.
Är det ett ställe som är värt att åka till, menar om det blir otroligt mycket med turister?

Nej, jag höll mig längst kusten.
Vi hyrde moppe o körde längst kusten till split och även söderut i riktning Dubrovnik , superfint o många trevliga byar att stanna o fika i .
 

vicjoh

Omega
@Josef B: Hur centralt ligger Gran Melia Victoria sett till själva centrum inne i Palma?
Kikar hotell på Palma just nu och vill gärna ha det rätt centralt..

Victor
 

Josef B

Bestraffaren
Några bra Palmatips?
Fan, i nuläget har jag inte det :( . Jag åker bara dit och softar, tar allt som det kommer.
Men när det gäller shopping så se till att besöka Cortes Ingles sommarrea. Är själv ingen shoppingfantast, utan jag är tråkig och köper oftast samma kläder, men förra sommaren var det sjukt billigt att jag gick bananas! 40-50% på nästan allt! Jag kom dit sista veckan på rean, då hade de 20% på reapriset. Och mycket kläder kvar. OCH var man turist så fick man ett turistkort som gav ytterligare 10% :). Jag åkte från Mallis med en extra fylld resväska :(
 

chris.f

Cartier
2-Faktor
Besökte Grekland förra sommaren Kefalonien trevlig ö hyr bil och åk till alla fina stränder och som sagt sjukt billigt om du jämför med Italien där jag varit en del.
En trerätters middag ink vin hamnade runt 250-300kr per person vilket är mer än halva priset jämfört med i Italien.
 

Fryken

Kamrern
2-Faktor
Har precis anlänt Sofia efter att ha bilat genom hela Balkans västkust och sen in via Grekland, Makedonien och nu alltså Bulgarien. Kroatien har jag varit i tidigare och då Zadar och Split. Nu var vi en sväng på Krk vilket var riktigt trist men sen åkte vi till Trogir som var riktigt trevligt, det kändes som ett mindre Split. Vi var även en natt i Bol som också var bra men Zlatni Rat är verkligen överskattat. Det bästa med Kroatien är att man kan stanna och bada i princip var som helst och att då tvinga sig till den mest kända stranden i landet känns lite onödigt. Flyg till Split, hyr bil och åk runt längs kusten är mitt tips. Det finns boende precis överallt.

Vill även slå ett slag för Montenegro som jag nu besökte för första gången. Bodde två nätter i Budva som väl är den mest besökta staden längs kusten. Riktigt bra var det. Inte alla lika svennigt som Kroatien utan det kändes lite lyxigare på något sätt. Hyr bil och åk runt till de otaliga stränderna som finns runt Kotorbukten. Sjukt vackert överallt och även här kan ni parkera när ni känner för det, ta ett dopp och åka vidare. Fick riktigt bra feeling för Montenegro och Budva kändes lite som Balkans riviera.

Var även en sväng i Albanien. Först i Golem som måste ha Balkans största strand. Riktigt dålig ort och som Albanien i övrigt rejält skräpigt och ouppstyrt. Åkte sedan vidare till Sarandë som överraskade positivt. Rätt mycket risigare än Montenegro men ändå helt ok, speciellt för att vara Albanien.

Slutsatsen är att Kroatien är ett säkert kort men om du vill testa något lite osvennigare så ska du åka till Montenegro.
 

Jimpa

Panerai
Måste slå ett slag för Istrien, Norra Kroatien (tillhörde Italien för inte längesedan) och med hamnstaden Pula som startpunkt med amfiteater mitt i centrum och med en hyrbil så kan man åka till underbara städer som Rovinj & Motovun, stannar man lite längre som jag brukar göra så är även Venedig eller Verona inte allt för långt bort :)
 

M021

Rolex
2-Faktor
Nyss hemkommen från Capri, vilket jävla paradis, ganska dyrt men finns en del att göra, ta båtturer sola bada, shoppa klockor ;)
 

Jaguaren

Omega
Rhodos och byn Kolymbia med Fritidsresor på deras Blue Village hotell.
Vi kom hit igår och man får verkligen valuta för alla pengar man lagt ut. Visserligen är det All inklusive som vi aldrig brukar ta annars men maten är kanon
och det finns även två andra restauranger på området som man får äta på en gång per vecka.

Havet ligger 100 m bort och vattenlandet på grannhotellet ingår i priset.
Ha det Blått !
 
Topp