Päronkapitalist
Basic
Helt sjuk provision kaplan tar egentligen. Jämför med en fastighetsförmedlare som tar runt 2-4 % (visst det är högre belopp men blir ändå lägre provision räknat i kronor jämfört med pn-klockorna.)
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Helt sjuk provision kaplan tar egentligen. Jämför med en fastighetsförmedlare som tar runt 2-4 % (visst det är högre belopp men blir ändå lägre provision räknat i kronor jämfört med pn-klockorna.)
Stellan gick väl billigt eller??
Snarare minus 15%. Kaplans tar betalt av både säljare och köpare. 15% i säljprovision och 20% i köpprovision.
Har du aldrig varit på auktion? 20% är standard, brukar ligga runt 15-25%Helt sjuk provision kaplan tar egentligen. Jämför med en fastighetsförmedlare som tar runt 2-4 % (visst det är högre belopp men blir ändå lägre provision räknat i kronor jämfört med pn-klockorna.)
nu är detta lite som att jämföra äpplen med päron, men kom igen, är det verkligen så stor skillnad på dessa två från kaplans och denna?!
http://www.hqmilton.com/index.php/site/product/1970_rolex_daytona_6263_with_black_dial/
Har du aldrig varit på auktion? 20% är standard, brukar ligga runt 15-25%
Har aldrig varit på auktion, men är mest bara frågande om vad som motiverar det höga priset. Om kaplan både tar köpprovision på 20% och säljprovision på 15% så blir det en inbetalning på hela 35k om en klocka klubbas för 100k.
Har aldrig varit på auktion, men är mest bara frågande om vad som motiverar det höga priset. Om kaplan både tar köpprovision på 20% och säljprovision på 15% så blir det en inbetalning på hela 35k om en klocka klubbas för 100k.
Berätta?Yes, men idag fick de betala för en Patekservice.
Berätta?![]()
De på kaplans är ju olika ref på.....
Har du aldrig varit på auktion? 20% är standard, brukar ligga runt 15-25%
Var det ingen på forumet som handlade idag?![]()
Den hade jag missat helt! Tycker jag bruka ha riktigt bra kolla på forumet. Grattis Per, den kräver jag fler bilder påHar du inte koll på forumet? Någon knep en riktigt fin Tudor, finns i dagens ur. Mina span blev för dyra.
Känns ändå prisvärt för en av världens skönaste beaters..värdet sitter i tavlan som är helt förstörd nertill. finns en annan tråd om just den klockan.
Är det därför du är arg?Har du inte koll på forumet? Någon knep en riktigt fin Tudor, finns i dagens ur. Mina span blev för dyra.
Känns ändå prisvärt för en av världens skönaste beaters..
Är det därför du är arg?
Aha, då tar jag tillbaka.Den var även defekt med en sprucken rotor.
Är röda texten värd 40 000 extra på Rolex 1680? Ja, tydligen är den det. Underbart intresse vi har!![]()
Oavsett så kan man tycka att avgiften är skyhögHar du aldrig varit på auktion? 20% är standard, brukar ligga runt 15-25%
Den här blev dyr men den var i bättre skick än jag trott, om man nu gillar kraftig patina och det verkar inte vara något hopplock, originalglas, urtavlan e hel o fin, en del smuts som varsamt kommer att tas bort. Letat "big triangle" -beater ett tag nu så den här kändes kul.
![]()
Super sweet, Grattis!Grattis, skitsnygg och ascool!
Den här blev dyr men den var i bättre skick än jag trott, om man nu gillar kraftig patina och det verkar inte vara något hopplock, originalglas, urtavlan e hel o fin, en del smuts som varsamt kommer att tas bort. Letat "big triangle" -beater ett tag nu så den här kändes kul.
![]()