• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Richard Mille - tråden för oss som förstår

Hexagon

KS Picasso
2-Faktor
84E01514-C25A-4353-9A34-166E5FA68241.jpeg
AE4F0913-E2C5-47AB-A042-92102A76FE19.jpeg

Logiskt, men ingenting jag tänkt på. Är ju att RM053s verk såklart sitter parallellt med tavlorna, som har sjukt skum lutning typ snett framåt och inte uppåt. Vilket innebär ett rätt skumt hålrum inne i klockans överdel. Tog en bild ur min bok, men vet inte hur väl det syns på foto. Ser iallafall superlustigt ut.
 

JLW

Blanda inte ihop mig med JLC!
2-Faktor
Undrar om det är lite som glas på rally-bilar. De har ju som en platsfilm i sig som gör att det inte blir splitter.
Vindrutan på alla bilar efter 50-talet är laminerade, rallybilar kör sido och bakruta i lexan för att lösa problemet och spara vikt. De flesta nya mellan-övreklass bilar har alla rutor laminerade för att sänka vägljud bla.!

Laminera så små bitar av safir måste vara riktigt knepigt och kostsamt. Heja RM!
 

Kugghjul

Panerai
Vindrutan på alla bilar efter 50-talet är laminerade, rallybilar kör sido och bakruta i lexan för att lösa problemet och spara vikt. De flesta nya mellan-övreklass bilar har alla rutor laminerade för att sänka vägljud bla.!

Laminera så små bitar av safir måste vara riktigt knepigt och kostsamt. Heja RM!
Vilka bilmodeller i mellanklassen är laminerade rutor standard på?
 

Kugghjul

Panerai
På rak arm, VW Passat - även nya familje och kombibilar som kommer i år från flera märken kommer ha det! Som tillval kallas det "akustikrutor".
Jag vet att det har funnits som tillval tidigare.

Standard på Passat nu? Jag googlade men hittade inget, samt kollade på deras hemsida, du får gärna länka om du har info om detta.
 

JLW

Blanda inte ihop mig med JLC!
2-Faktor
Jag vet att det har funnits som tillval tidigare.

Standard på Passat nu? Jag googlade men hittade inget, samt kollade på deras hemsida, du får gärna länka om du har info om detta.
Alla nya Passat B8 som säljs i Sverige har akustikrutor från första utrustningsnivån, som sagt. På B7 var det tillval. Litar du inte på en forummedlem? Första du läser på VWs hemsida är detta, kolla tillverkarens hemsida innan du googlar:hilarious:

05A2A839-8C42-4F3D-88D2-1D5852B596B2.png
 

JLW

Blanda inte ihop mig med JLC!
2-Faktor
Inte meningen att kladda ner tråden med svennebilar!

Dåligt med filmer från fabriken, här är ett klipp:
 
  • Like
Reactions: M.U

Kugghjul

Panerai
Alla nya Passat B8 som säljs i Sverige har akustikrutor från första utrustningsnivån, som sagt. På B7 var det tillval. Litar du inte på en forummedlem? Första du läser på VWs hemsida är detta, kolla tillverkarens hemsida innan du googlar:hilarious:

05A2A839-8C42-4F3D-88D2-1D5852B596B2.png
Jag sökte på laminerade, därför hittade jag det inte. Så innebär detta att samtliga rutor är laminerade? Inte bara framrutan (har alla bilar) samt sidorutorna framsätet? Även baksätet och samtliga rutor i bagaget?
 

Hexagon

KS Picasso
2-Faktor
Jahapp, vad tyckte ni om dagens släpp?
11-03. Jävligt coolt case med orange i. Knapparna är på gränsen, men äh. Petitesser. Slår såklart inte sihh-släppet.
29BB1B7A-A37F-4DF6-A8C2-C39D99E3FAE3.jpeg
 
Topp