• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

RicVin’s BCF Auktion för FREDAGSTRÅDstart sommaren 2020!!! AVSLUTAD!! Resultat 10000:-!

RicVin

Dirty Grandpa
Forumpersonal
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Då var det avgjort. Nedan hittar ni de friska fläktar som kommer förgylla sommarens FREDAGSTRÅDar samt deras vinnande bud på respektive datum.
3/7 2000:- @Fixxxer
10/7 2000:- @NiklasF
17/7 1500:- @LESA
24/7 1500:- @A.Edfalk
31/7 1500:- @MaBr
Så årets resultat är alltså 8500:- till BCF vilket är strålande! Inte nog med det. Förutom de vinnande buden så har @Affe @Clark Kent och @JohLun pyntat in 500:- var för att ytterligare boosta resultatet. Hatten av för det mina vänner!!! Så totalt 10000:- i reda pengar!
Sen slängde även @Karlsson in en Casio som morot till högsta budet. Oklart just nu vem som får klockan.

Känns som att jag kan ta semester med gott samvete. Även om den började skit. Natten till igår var det några klåfingriga personer som snodde våra vil/solstolar på altanen bakom huset. Ska åka och köpa en Rottweiler idag...

Ha en strålande sommar allihop!!

Tänkte köra ett nytt försök att dra in en slant till Barncancerfonden genom att auktionera ut starten av FREDAGSTRÅDEN under min semester.
Är ju som ni vet en lat jävel i vanliga fall och vägrar gå upp innan den okristliga tiden 08:27 under semestern.. Har under de senaste åren försökt att få in en liten slant till vår insamling till BCF som Ni kanske minns? Första året blev det 13 200:- och andra året inbringade 10000:- jämnt om jag inte minns fel.
2019 slog rekord med hela 14 500:- STRÅLANDE JOBBAT!!
Stort tack till alla Er som deltagit de tidigare åren.
Men nu kör vi igen tycker jag. Kan man hoppas på nytt rekord?
Man kan inte heller i år villkora sina bud med att undertecknad ska starta tråden som vanligt. Det fungerade första året och drog in stora slantar.
Men jag kommer helt enkelt inte att kunna posta som vanligt. Så vikarier är ett måste.
Man kan lägga bud på ett eller flera av datumen,de fredagar som gäller är..
3/7 2000:- Fixxxer
10/7 2000:- NiklasF
17/7 1500:- LESA
24/7 1500:- A.Edfalk
31/7 1500:- MaBr
Auktionen startar nu och bud anges här i tråden med belopp och det datum man vill buda på. Observera att jag tar det som en personlig förolämpning om man inte budar eller höjer ett bud med minst ett jämnt 100:tal..
Då jag i det närmaste glömt bort att det snart är semester i dessa ”jobba hemma tider” så är det ju lite brådis Så auktionen avslutas om mindre än 1 vecka, närmare bestämt Onsdagen den 1/7 23:59.
Observera att ALLA datum har samma slutdatum för bud. Därefter lägger jag in vinnande bud och nick bredvid respektive datum här i trådstarten och de som lagt buden betalar in summan till vår insamling till BCF och postar bilden på insättningen här i tråden.
Kommer försöka att dagligen lägga in de ledande buden på respektive datum så ni ser vad som händer.

Som tidigare så ska samlingsbud på alla datum överstiga det samlade värdet på de bud vi fått på de individuella datumen för att vinna. Det är väl fair?....

Lite förhållningsregler. Så ni vet vad ni ger er in på...
FREDAGSTRÅDEN ska startas innan 08:27. Mycket viktigt. Annars blir det anarki. Å jag får 100 SMS och PM..;-)
De som lägger bud och särskilt de som vinner förbinder sig att sköta denna uppgift i FREDAGSTRÅDENS anda.
Alltså ska inte någon FREDAGSTRÅDshatare lägga vinnande bud och sen strunta i att starta ngn tråd... Då lär jag agera, Kraftfullt!!! Betänk att jag fått vissa befogenheter sedan sist... :)
Så kom igen nu. Se till att uppfylla din dröm!!!
Första.... Andra.........

Senast ändrad:
Lite förhållningsregler. Så ni vet vad ni ger er in på...
FREDAGSTRÅDEN ska startas innan 08:27. Mycket viktigt. Annars blir det anarki. Å jag får 100 SMS och PM..;-)
De som lägger bud och särskilt de som vinner förbinder sig att sköta denna uppgift i FREDAGSTRÅDENS anda.
Alltså ska inte någon FREDAGSTRÅDshatare lägga vinnande bud och sen strunta i att starta ngn tråd... Då lär jag agera, Kraftfullt!!! Betänk att jag fått vissa befogenheter sedan sist... :)
Haha, vad fan! Jag som tänkte lägga ett bud och sen strunta i att skapa tråden bara för att se reaktionerna. :D

Jag öppnar väl med en femhunka för 31/7 så har jag lite tid på mig att fundera över om det är värt att chansa ändå. :nailbiting:

1 XoYKqw513QRLiH9Q4rTwtw.jpeg

Kom igen gott folk!! Ny dag,nya bud!!
Kör hårt!!!

Tillbaka
Topp