• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

RicVin’s FREDAGSTRÅD™️ 1/10 ”Vilken minibar har man span på idag då??”

RicVin

Dirty Grandpa
Forumpersonal
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Nope! Tro det eller ej men idag vaknade jag hemmavid. Så mycket för den traditionen. Var iofs i Köpenhamn i veckan men ngn minibar finns inte på Scandic Webers längre…
Men Nyhamn låg kvar trots pandemins härjningar..
79FF775B-1A71-4514-8CCC-01A56F27513A.jpeg

Så visst fick jag mig både en Dansk öl och smörrebröd i veckan!!
Men idag kör vi Svenskt!! Både på armen och i strupen.
E43D1639-5915-433A-9B80-F7F8831901D7.jpeg

Fast virren får vänta till kvällen. Har inte alltid varit så såld på Mackmyra.. De har varit mer ”intressanta” än goda.
Men denna lät vansinnigt god när jag läste om den. Hör bara här… ”Grunden är destilleriets hantverksmältade rökrecept, som sedan lagrats på olorosofat, ex-bourbon och nya amerikanska ekfat. Och som en avslutande hälsning till det nordiska: Svenska ekfat som mättats med hjortronvin.”
Helvete!! Ni hör ju!!! Hoppas den lever upp till den härliga beskrivningen:)
Nån som har testat?
Det går givetvis lika bra att njuta fredagskvällen med något alkoholfritt alternativ. Oavsett vilket så hoppas jag ni får en härlig kväll och att helgen fortsätter på samma bana!! Ut och njut av hösten!!
64D7404D-D0C9-41B7-8676-E489FE4D8B48.jpeg

Om ni inte blåser bort förstås…;-)

Ta hand om er därute!!

Appropå virre!! Detta måste vara den bästa bild som finns för att illustrera fredagsfeeling eller vad säger ni?
5B390AE6-1A62-4E3C-A785-90BF76A57219.jpeg

Senast ändrad:
Godmorgon
Äntligen dags igen! Fredagarna är en brytdag, kliva upp vid fem för att sitta här och tycka uppdatera för att hinna in på första sidan! Idag är den bra fredag!

DBC72D4F-6E9A-4B4E-A254-E4E88C59E70C.jpeg
passar som vanligt på att hälsa trevlig helg! Till min vårdare @RicVin och dr @Denke vänner, troll, sökmotorer och till och med lilla smurfarna! Båda två! Trevlig helg!!

Senast ändrad:
Idag så blir det halvdag, ska bege mig till Nymans Ur och hämta en liten klocka jag har liggandes där, men det blir i morgon lördag det. Kommer dock att åka redan i eftermiddag för att träffa några polare ikväll! Vill önska @RicVin och alla andra Klocksnackare en skön fredag och en jätte trevlig helg!

BD900955-0C86-452A-A7C9-20F63C913FFC.jpeg

Senast ändrad:
IMG_1566.jpeg

Godmorgon @RicVin och övriga klocksnackare. På tal om höst. Hösten 1908 med början i Oktober månad så lanserades en bil i USA och det var inte vilken bil som helst.För 850 dollar fick du en T-Ford. Drygt 15 miljoner blev sålda under de 19 år som tillverkningen pågick varav ca 55000 hamnade i Sverige.
Nu är det dax att ta helg så ta hand om Era nära och kära och vila upp Er. Ha,re bäst//🦊

Senast ändrad:
Go'morron!
Här är inga resor inplanerade, dock ikväll, ett besök i större lokal för att äntligen få begapa ett evenemang som varit uppskjutet sedan mars 2020.
Där innan, nytt besök hos distriktssköterskan för omläggning. Smärtsamt men nödvändigt. Men också lite tröstlöst.
En whiskey till sena kvällen blir det nog också här. Jag insåg just att jag passerat 4000 KS-inlägg. Kanske värt nån extra centiliter firande.
Glad fredag och trevlig helg KS:are.

PSX_20211001_072853.jpg
PSX_20210530_224658.jpg

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp