• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

RicVin’s FREDAGSTRÅD™️ 11/1 ”Detta får en att reflektera över livet...”

Malmoo

Omega
Då var det ännu en vecka avklarad, klockan tickar och livet går vidare för oss alla. Små barn blir stora barn, och allt sker över en natt.

Ta vara på tiden med era små!

Idag: Omega Seamaster 120m ”Jacques Mayol”
D3BE5024-CF44-498C-B471-663BA60BDECD.jpeg
 

Margarinkungen

Viking Line
Friends Of KS
2-Faktor
Trevlig helg @RicVin , troll, sökmotorer, piratkopior och vänner!! Glömde helt bort tiden när jag satt och letade efter Gävle på Googleearth... men det verkar vara som Google inte vill ha kvar Gävle på kartan!!
469509B5-0D31-4EFE-B79B-800132A37C9B.jpeg

Idag ska farbror gå och lägga sig tidigt och försöka göra ingenting! Kanske unna mig den där cigarren som jag tänkt röka sedan jag gick pä julledigt! Två halvfulla humidorer men ingen ro att tända rökdonen!!
 

Tigerrrr

Rolex
2-Faktor
Det som fått mig smått filosofiskt är en inbjudan som kom i veckan.
Ingen direkt överraskning då vi vetat om det ett slag men det känns ändå stort att yngsta sonen ska gifta sig!!!
Man kan ju undra om det är jag eller barnen som blivit gamla?..
B9EE98A6-E43F-4F92-9AD5-C3E20353A1EC.jpeg


Många tankar.. Talet till exempel.. Ska man berätta om sonens första fylla...andra tjejer...visa konstiga bilder från uppväxten..
Nä, tar det nog lugnt med det där talet. Det får svettas fram timmarna innan :)
Man tänker såklart lite på sitt eget bröllop. Vi gifte oss hemma i trädgården på min 40 års dag. Bara familjen visste att det var mer än en födelsedag på gång. Blev några förvånade miner...
Var tvungen att be prästen skynda på lite då vi inte ville ha med ljudet från Glassbilen på videon. Den var alltid punktlig den jäveln. Nuförtiden ser man den knappt här ute...
Nåja! Ska bli väldigt kul i alla fall. Frågan är vad man ska bära för klocka...
Ha en skön helg mina vänner!!!

Ja grattis till en ytterligare en milstolpe i livet. Kul anekdot det där med glassbilen:)
Idag blir det guldfredag igen och premiär för det nya alligatorbandet som glänser sådär onaturligt bra (?) som gärna helt nya högblanka Cartierband kan göra. Och så blir det GTG på lördag, det blir riktigt trevligt. Släng dig på tåget och häng på @RicVin!
 
Senast ändrad:
Topp