• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

RicVin’s FREDAGSTRÅD™️ 11/8 ”Tillbaka till verkligheten..”

Trevlig fredag alla från cockpit
PXL_20230811_085319083.jpg

IMG_3360.jpeg

Bäste herr @RicVin .Välkommen åter till din tråd och grattis till 3:e barnbarnet. Klockan har ju passerat 15:00.Jag har gjort mitt klipp idag så nu blir det allt bubbel i glaset åt Frun å mig. Ha´re bra å trevlig helg // 🧐
Lyllo dig!! Det enda klipp jag gjort idag är några pavor rödtjut på bolaget. Inte dags att öppna än dock.
Först sk det bli gino’clock men än bara kaffe…
C104615C-3C38-41EC-8585-16574290F9F0-478-00000566F99E5FA3.jpeg

Morning!
Sitter och väntar på röntgen för vår son. Andra dagen vi spenderar på sjukhus, hoppas allt går bra så vi kan gå på Way out West senare idag, frun och jag, som planerat.
Grabben har en shunt inopererad i hjärnan efter att han föddes med vattenskalle. Det är 11,5 år sen och har funkat hur bra som helst men nu verkar det börja strula…
Tacksamt ändå att de gör vad de kan för att få ordning på allt!
IMG_4480.jpeg
Håller tummarna 🙏

Först och främst hoppas jag att alla klarat sig från Hasses härjningar!!..

Härligt att vara tillbaka i sadeln igen. Både här och på jobbet!!
Eller?…🤪
Stort tack till alla vikarier. Ni har skött er galant!
Även om första veckan varit helt OK så tycker jag att vi flyger snabbt som ögat genom denna fredag med en Pilot Chrono på armen!!!
IMG_8810.jpeg

Här är det dags att träffa barnbarn nummer tre som landade i veckan ❤️
Givetvis är kameran redo!!!

Men, vi måste först reda ut en sak…
Förra veckan dök det ju upp lite frågetecken ang starttiden på FREDAGSTRÅDEN.
Nu blev jag ju lite osäker själv varför det blev just 8:27… Hade faktiskt för mig att det varit det hela tiden.
8:37 har jag inget minne av.
Tiden kom till då jag… Jo det var ett nästan diktatoriskt beslut, att tråden bara fick startas av mig. Jag försökte först hålla det fritt för att alla skulle kunna starta. Lite som ”dagens klocka” var på den gamla goda tiden. Då startades ju dagens klocka VARJE dag. Den som kände sig manad kunde dra igång den sen hakade alla på. Det ändrades till mitt stora förtret så jag började med lite civil olydnad. Jag startade egna dagens klocktrådar då och då. Oftast flyttades alla inlägg in i den enda dagens klocktråd som var godkänd. Men då och då fick min tråd leva kvar. Tillslut så upptäckte jag att den tråd som startades på fredagen lämnades kvar. Stor succé givetvis. I början startades tråden av olika medlemmar. Men rätt snart valde det ur totalt. Trådar startades strax efter midnatt osv. Så kunde vi INTE ha det. Då hade vi säkert fått privilegiet indraget. Så jag satte upp lite regler. Som också gick åt helvete.. Då blev det helt enkelt en diktatur. Det blev just RicVin’s FREDAGSTRÅD… på den vägen är det. Tiden 8:27 kom till på grund av att en del tyckte jag sov för länge på fredagen och började starta egna trådar som såklart försvann blixtsnabbt.
Då bestämde jag att om jag inte startat innan 8:27 var det fritt fram för någon annan. Precis som laketwig berättade förra veckan. Föredömligt!!
Tror jag missat ett par, kanske tre gånger sen detta spektakel startade 🤣
Så nu vet ni bakgrunden till både tråd och starttid. Vare sig ni ville veta eller ej..🤪

Ha en härlig helg mina vänner!!
Välkommen åter @RicVin och grattis till barnbarnet!🥰❤️ Trevlig helg alla!

39F88BF3-E140-4720-8428-403B3DDBDF44.jpeg

Tillbaka
Topp