• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

RicVin’s FREDAGSTRÅD™️ 12/12 ”Undrar om vi blir klara till Jul??!!..”

RicVin

Dirty Grandpa
Forumpersonal
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Jepp, det är lite extra bråda dagar här hemma fram till den 24:e!!
Idag kommer förhoppningsvis byggställningarna runt huset att tas ner. Taket ligger på plats och blev riktigt bra!
Men nu väntar nästa projekt… På söndag ska köket levereras…Det var därför jag skrev ”förhoppningsvis” när det gäller ställningen… Det har lovats att den skulle ner denna vecka för annars blir det till att köra slalom i trappan med alla platta paket som ska bilda det nya köket….
Tror INTE transportören blir glad då…🫣
Igår var det i alla fall dags att hämta lite testfärg till väggarna i köket.

IMG_7277.jpeg

Det blev vitt,vitt eller vitt…
Ser ju för fan ingen skillnad på nyanserna… Men som tur är så är ju frugan både konstnär och bildlärare. Det är liksom bara att hålla med…🤣
Så imorrn ska det testmålas så det ryker…
Senast vi bytte kök här i huset så fogade jag på förmiddagen på julafton medan skinkan var i ugnen… Bara timmar innan hela huset fylldes av familj. Det gör vi INTE om!!! Denna gång har vi ingen förhoppning om att projektet ska bli klart till jul.
Det får fixas lite då och då.
Men jag lär säkerligen återkomma med gnäll om hur jävla jobbigt och tråkigt det är…

Ta hand om er där ute och glöm inte att kolla era brandvarnare snart brinner tredje ljuset!!!

IMG_6796.jpeg

God morgon @RicVin och övriga KlockSnackare. Fredag å julstjärnans dag samt snart tänds det tredje ljuset i advent men innan dess får vi besök av en dam med ljus i håret. Trevlig helg å ha`e bra men för sjutton. Glöm inte bort de nära och kära//🧐

Senast ändrad:
TGIF!

Gött att det är helg igen, denna veckan har varit ren för jävlig så det ska bli skönt med lite vila! Och så ska jag tillaga ett gäng chokladbollar med ett nytt recept jag hittade i AB.

IMG_7628.jpeg

Det verkar bli en grön JuL år enligt vad väderleksrapporten säger! Om det är bra eller dåligt får andra avgöra! Jag och Bulleglufsen blir kvar på hemmaplan. Medans Los Tantos åker söder ut till sina päron.

" Ha en skön Fredag och en jätte trevlig helg aLLa KLOCKSNACKARE! "

IMG_7619.jpeg

När Juldraken kommer fram , då vet man att det börjar dra ihop sig mot jul.... 😁
Och väldigt snart är det ju helg dessutom.
Här ska helgen få bjuda på julgransjakt, avloppsgrävning, adventsmingel/pyssel och födelsdagsfirande. Det låter väl som en helt OK kombo.
Sen får jag verkligen hoppas att ingen av våra gäster trillar ner i avloppsdiket som ska grävas imorgon😬
Men, men. härmed önskar jag ER ALLA en riktigt härlig fredag och go helg.😃
15642.jpg

15643.jpg

Sen måste jag ju bara visa en av min kommuns bästa grejer på året.
X antal hundra marschaller som lyser upp hela samhället så här en dag i varje december runt lucia🤩
15636.jpg

15641.jpg

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp