• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

RicVin’s FREDAGSTRÅD™️ 14/3 ”Redo för helgens bravader!..”

RicVin

Dirty Grandpa
Forumpersonal
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Som vanligt är det ju ruggigt skönt att veckans bästa dag är här. DET ÄR FREEEEEDAG!!!
Riktigt najs! Även om det är ett par nyktra dagar som stundar till skillnad från den ”vanliga” fredags/lördags lunken 🤪🥂
Eller i alla fall för mig. Frugan ska på AW ikväll och bor man på landet så betyder det vatten för mig.
Gör inte så mycket. Har druckit en del i mina dagar så bör inte ta för stor skada av att köra lite bil en fredagskväll.
Bra tajming då jag måste vara piggelin imorrn. Då kommer äldsta barnbarnet för en sleep over. Ska bli riktigt mysigt!
Farfarn håller på att ladda upp med leksaker och böcker!

IMG_4696.jpeg

Grabben har nog sett fram emot att hänga i lekparken också men vintern har ju kommit tillbaka..
Pannan får nog bytas mot något tåligare imorrn. Kan gå rätt vilt till 😍
Hans favvo är helt klart Ferrarin i bakgrunden. Den fick jag när jag var typ 25 eller ngt sånt. Den stod i en hylla och glänste som en påminnelse om en avlägsen dröm. (Fortfarande långt bort från uppfyllelse)…
Under mina egna barns uppväxt var den ”ajabaja”!! Bara titta!! Sen åkte den ner i en låda och togs fram igen när barnbarnet var typ 1 1/2 eller kanske 2.. Klart grabben ska ha en rejäl bil att leka med tyckte jag.. Båda mina söner blev upprörda in i själen av det tilltaget.. VA FAAAN!! Får HAN leka med den?? Men VI då??? 😱
Ooops… Tror inte de smält det än faktiskt. De får alltid ngt mörkt i blicken när han kommer med bilen i famnen… 🫣
Men det var nog lite för tidigt. Bilen tappades en gång och nu är ena hjulupphängningen kapajko..
Spelar ingen roll. Det ÄR roligare att leka med ”farfars bil” än de andra fjuttbilarna i korgen🤣

Ha en otroligt härlig helg mina vänner!!
Å förresten! @Affe … Har du också fått mer snö i veckan? Jävla onödigt….

IMG_5010.jpeg

God morgon @RicVin och övriga KlockSnackare. Fredag och det är den internationella pidagen ∏ 3/14. Matilda och Maud har namnsdag och OWG March steppar på för fullt. Fladderlappen har fått börjat jobba å örfilat några som kroknat( nämner inga nickname ). Trevlig helg allihopa och stötta gärna med en peng till insamlingen MIN STORA DAG. Ha` re bäst och glöm för fasiken inte bort de nära å kära//🧐

Senast ändrad:
TGIF!

Det har vi fader @RicVin . Fakk, då har vi fått vinter här igen, fick iaf vara vår i några dagar, man får vara glad åt det lilla. Jaha, Ja…då är man inne på vecka 2 med Röda Pilen! Känns helt OK faktiskt, skulle nästan kunna bli OWG med den här. Men bara nästan…

Ikväll så blir det Tacos det har Affe bestämt, ganska så fantasilöst, jag vet, men jävligt gott är det.

Så vad händer i helgen då?! JO…det ska jag tala om, jag och Los Tantos ska på Auktion igen! Såg att det fanns lite klockor som såg intressanta ut! Om det händer något mer återstår och se.

IMG_6418.jpeg
IMG_6419.jpeg

Som sagt, OWG-Mars år i full gång, har då lite tid och kosing över, titta då in här och skänk en slant till Min Stora Dag!

" Ha en skön FREDAG och en jätte trevlig helg aLLa KLOCKSNACKARE! "

IMG_6425.jpeg

Senast ändrad:
På väg mot det som tidigare kallades grabbresa. Numera får man nog betrakta det hela som en gubbresa istället, men det är inte mindre kul för det!
Ha en trevlig helg på er - det tänker jag ha, var vi nu hamnar!
IMG_8088.jpeg

99% av felen i "tjockleksfrågan" är att folk har för tjocka band, här ser jag dock ut att ha hamnat i det andra - med ett för tunt... får byta under dagen...

Och den här nya klockan på OWG-mars som började som en smekmånad... har två veckor senare mer börjat kännas som en provanställning... som inte kommer bli förlängd... jag får bita ihop ett par veckor och försöka gå imål... :rolleyes:

Trevlig helg klocksnackers!

IMG_8627.jpeg

Tillbaka
Topp