• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

RicVin’s FREDAGSTRÅD™️ 16/12 “Idag ere läderfredag!!..”

Klockbyte! Bio! GT ( i termosbugg)
4B1F5759-376B-4493-AB5C-6D0F8853B6D2.jpeg

Fredag och varit på "finmöte" idag med lite "kostymer" med fina klockor.

Då passade världens första elektriska klocka bra på armen. En Hamilton Electric Van Horn från 1957, 14K guld.

"Kostymerna" fick svårt att mäta sig med den😉

Rolig historia bakom...

Början på 90-talet ville jag testa om det var en affärsidé att erbjuda internethemsidestjänster (ren HTML på den tiden) som gick ut på att göra dåliga hemsidor lite snyggare.

Eftersom jag gillade klockor och på den tiden speciellt Hamilton. Så sprang jag på Hamilton electric legenden René Rondeaus hemsida i USA.

Kontaktade honom och föreslog att jag skulle hjälpa honom. Han nappade och sen jobba jag fram en ny snyggare och bättre hemsida.

Som betalning fick jag välja en klocka ur hans på den tiden uppkopierade svartvita "katalog" av klockor. Det var inte foton utan designskisser av klockorna och liten beskrivning.

Jag valde en Van Horn. Ångrar inte det, men om jag istället valt en Ventura som Elvis hade så hade jag tjänat mer på mitt "uppdrag" idag😉

Hur gick det med affärsidén i övrigt då, ställer sig kanske någon frågan?

Det är en annan historia..😉

20221216_181214.jpg

Senast ändrad:
EB601A3E-86FB-4937-A4A4-EB1A955066DF.jpeg

Nu är frun å jag mätta och belåtna. Skogstema stod på menyn denna Fredagskväll. En värmande viltgryta med lite Västerbotten creme som tillbehör och kall Porter därtill, satt inte helt fel. Ha ´re bäst. // 🧐

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp