• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

RicVin’s FREDAGSTRÅD™️ 17/3 “Det är fan svårt att välja!..”

Jag har sålt en del i klocklådan, så jag har en minskande mängd klockor att välja på. Det blir Orient Flight denna första morgon i frihet på ett tag. Trevlig helg allesammans!
20230317_080554.jpg

För att svara på den intressanta frågeställning herr @RicVin tar upp i sin trådstart:

Jag har övervägt båda dessa lifehack, och har i perioder varit OWG för att slippa välja. Det var nog 1-1,5 år nu fram tills härom månaden som jag bar samma klocka varje dag och lät övriga vila i klocklådan. Det var skönt på sitt sätt, men som klockintresserad vill man ju se och uppleva en uppsjö olika ur. :)

Klädmässigt vore det bra. Jag jobbade några år på ett företag med arbetskläder/uniform och det var faktiskt väldigt skönt. Man fick ett par uppsättningar så att man kunde tvätta dem vid behov eller på lediga dagar. Det jag tänkt på som lite hindrar mig på kontoret är att folk ska tro att man har samma kläder varje dag. Även om det är en bra devis att inte fästa vikt vid andra åsikter om en själv så vill jag ändå inte uppfattas som någon som aldrig byter kläder. Kanske man kan deklarera det på något stormöte så alla känner till det? ;)

Klocka för relevans (och likes):
AF7C372B-6C95-478D-ADD6-47A9299830FC.jpeg

Tillbaka
Topp