• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

RicVin’s FREDAGSTRÅD™️ 18/10 ”Hur var det nu egentligen??..”

Glad fredag alla klocksnackers och annat löst folk som hänger i trådarna.
IMG_5541.jpeg

IMG_8637.jpeg

Fredagen är sedan ett par timmar i full gång. Flugan är på, det allra trevligaste humöret följer med den och butiken står i givakt redo att bjuda alla som handlar för helg på godsaker och klipp. Även jag förbereder mig för en resa nästa vecka, så helgen kommer gå till att packa, handla saker som man inser att man saknar i packlistan, klippa barn och bara allmänt ladda. Kortvecka nästa vecka för att på torsdag ÄNTLIGEN styra kosan mot varmare breddgrader och semester☀️ Phuket 18 dagar med familjen för att bara umgås och ha det bra, det är precis vad vi behöver efter en rätt utmanande höst. Avslutningsvis kan jag meddela att Negroni kommer inmundigas även i min boning ikväll, men inte den första(och säkerligen inte heller den sista) för i år😎 trevlig helg på er klocksnackare!

Min fredag/helg börjar inte förrän 22 idag och då passar det med en G-shock när det kan bli en del praktiska övningar på jobbet. Hursomhelst så stämmer det väl det Svante Nilsson sa i något avsnitt svenska klockkanalen ” har man inte en G shock i samlingen har man inte en klocksamling” 😜
Trevlig fredag på er😊
IMG_4495.jpeg

Bologna är en trevlig stad! Stort klockintresse också; har köpt många vintage Zenith från de trakterna! Det var t.o.m. så att ett par guldsmeder i staden fick i uppdrag att göra boetterna till de grymma 06 El Primero på 80-talet när urverket togs ur malpåsen. Om ni vill läsa mer, så har jag skrivit lite nedan. Jag stärker mig idag dock med en Dirty Dozen efter onsdagens operation!
IMG_3871.jpeg

Senast ändrad:
Bologna är en trevlig stad! Stort klockintresse också; har köpt många vintage Zenith från de trakterna! Det var t.o.m. så att ett par guldsmeder i staden fick i uppdrag att göra boetterna till det grymma 06 El Primero på 80-talet när urverket togs ur malpåsen. Om ni vill läsa mer, så har jag skrivit lite nedan. Jag stärker mig idag dock med en Dirty Dozen efter onsdagens operation!
IMG_3871.jpeg
så jävla bra! du behöver bara en ökenmålad Jerry-can som komplement... här min 1943:a...
wk2a.jpg

Tillbaka
Topp