• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

RicVin’s FREDAGSTRÅD™️ 20/3 ”Hur har ni det i dessa dagar?..”

Hej på Er...
Hade lite dåligt med inspiration för dagens tråd. Men helt ärligt. Kunde den handla om något annat?..
1A40EB2D-5B3D-4E76-8872-E758ED14FB71.jpeg

Hur är det med er därute? Inga symptom eller konstaterad Corona?
Själv har jag varit på 2 sjukhus med konstaterade fall i vecka bara för att..
Nä då, plikten som kallar :)
Jag gjorde i alla fall en medmänsklig gärning i början på denna vecka. När hyllorna var som tommast på dasspapper så hittade jag 2 paket Lambi exstra lång på en Ok Q8 mack. Jag köpte bara det ena och lämnade det andra till en medmänniska. Tänk på det alla hamstrar därute!!!;-)
Hoppas ni och alla i er närhet har hälsan i behåll.
Nu försöker vi göra allt för att kicka Covidien-19:s ass!!

Kan inte nån arrangera en Webex GTG?

Tack @Margarinkungen för inspirationen!!!
Helt rätt. Bunkring är rätt jävla egoistiskt. De som har pengar kan bunkra och de handlar sånt de som inte har pengar att bunkra brukar köpa.....
ni som köper på er som om världen skulle gå under i morgon....tänk för fan ett varv till...

Ingen Corona här, men skolorna stängda minst till efter påsken, jobb hemifrån med avbrott flera gånger per minut då barnen behöver hjälp med skoluppgifter eller uppmärksamhet i allmänhet. Tre dagar snart avklarade, läääänge kvar....värre än OWG march ju (tur att jag inte deltar i den galenskapen, skulle ju bli helt outhärdligt). Men trevlig helg KS, trots allt!
FCDC7606-2C55-45EA-AF3B-BCF544BA65F9.jpeg

Ingen Corona här inte. Dock inte speciellt orolig för att få det då jag känner mig långt bortom en ev., riskgrupp. Men men, hemmajobbande fortsätter. Med övernitisk förskola fick det bli med dotter hemma vilket sänker ens effektivitet avsevärt.
Ta hand om er KS och trevlig helg!
20200320_094522.jpg

Trevligt att få posta gårdagens köp här :)

Jag vet inte om jag haft Corona eller ej för några veckor sedan.
Det började med en tjock klump i halsen och kunde knappt svälja i 2 dagar.
Sen bröt en förkylning ut och va orkeslös,ingen feber dock.
Småhostig och blev andfådd så fort jag gjorde något.
Eller så heter det Mancold :)
4E974E93-9784-46F3-A7AE-4AD2D57AEBCF.jpeg

Ingen Corona här, men skolorna stängda minst till efter påsken, jobb hemifrån med avbrott flera gånger per minut då barnen behöver hjälp med skoluppgifter eller uppmärksamhet i allmänhet. Tre dagar snart avklarade, läääänge kvar....värre än OWG march ju (tur att jag inte deltar i den galenskapen, skulle ju bli helt outhärdligt). Men trevlig helg KS, trots allt!
FCDC7606-2C55-45EA-AF3B-BCF544BA65F9.jpeg
Var är här? (Utomlands, gissningsvis)

Svärfar kom förbi och föreslog att jag skulle skämma bort mig själv med 1 kg Bassett's. Jag vägrade - men övriga familjen har varit flitiga! Kvar finns blott en liten skål. Jag håller mig till kaffe och roddmaskinen.

Bassetts.jpeg

Helt rätt. Bunkring är rätt jävla egoistiskt. De som har pengar kan bunkra och de handlar sånt de som inte har pengar att bunkra brukar köpa.....
ni som köper på er som om världen skulle gå under i morgon....tänk för fan ett varv till...
Jag undrar hur utbredd bunkringen egentligen är. Vad gäller toalettpapper och handsprit så räcker det ju att de som veckohandlar passar på att ta lite extra var för att det ska gapa tomt i hyllan tills nästa leverans kommer. Toalettpapper är dessutom skrymmande och begåvas sällan med så många hyllmeter eftersom det är en lågmarginalprodukt.

Dessutom är resonemanget lite trasigt. OM det är så att varuförsörjningen fungerar som den ska, då är det väl inget större problem om folk försöker förbereda sig för sämre tider. Det är störst problem att folk bunkrar då varuförsörjningen är bristfällig, då måste man kanske prioritera. Om det är total katastrof att man får vänta ett par dagar tills en vara kommer in, då har man uppenbarligen ingen som helst framförhållning och borde rätta till det problemet istället för att gnälla på att folk bunkrar.

Personligen sitter jag som alltid med välfylld frys och kyl och oroar mig inte nämnvärt över viruset. Jag är mer orolig över ekonomin, i så fall. Hemmakontoret fungerar åtminstone utmärkt och det gör ju dessutom att man som ickedeltagare i OWG-mars kan byta klockor på minutbasis om andan faller på :)

zAwDwpceN_fVSrsM5zdsm2evWOtYyochoo4lqCoWZGr_OUQZRQggJoKPBf9Wv3DYYJCrhamFM85k17YzPW2FyO-rckxI2O9I3nUI3npVVgPKXmwXdyV1SrHb1nccsLpIMTdGjOA8NeTiDQyj7RPN9L_h9f6G8boPcXmf8SXnS1oufafuZ3l0K-jEx75Tg8vnaS5mH7iqMLKWeVB2PoIlnUz7mcRERDPMnhsEcA7QOoG66_bzXVLVQjaUvHHSXcc8Bcv3oj_AS14yatKwxmYgMesmOq06XOEPn6M5EhfGpGS9roVGDcrILwT3708C9AX2C8NvAElbfa_F5h6NsoRmBI4ElBg_bjDGfaSFIFD77X5PbIZ11f01fLsPEJ3olKGWvNLbQiX9EKcMQME0eteMWwJ93OUr69NPE2JG26-ElMTydIbDFftAZSKCBKp67peDiRircw3p8bO-z0yBrMzLazGu7QGxVZPpocruo5x2FECZ8P3bSjTyfgw9jYo2P2r7yXGEB3y4iUSvhMnYVYBBVo7lgpgliGsHV152K2R9k--ut8aq0pls4pW9e5vQAGlQrPAckaIfMObcNam0FbtcAvqu0R_pDEM6jg7Tfl6HGj5yeiNW3hH7OaPyFH9xtWW5hNLYU27zu4BtqgUGJIKq5-EoUSI7s0UUUQ9nAgxcQEkhLDt7asKLJ1YpHajVnQ=s943-no

tUxqim26hFrQKZV33fZEW9xs77pinf5_r2uE9_qZs7bMsn7VT0DI3MV40hVytGZVy33hZIGQgN1xDPFBj1Wigfi1D8olnpDtiS5z_BfmFPh9Y26PLkx9GeM0fRgpbIPy_-zk20O_DFFZIr2Ib3cXwKYLL-Hjo7idMaPRK3hHVvz06ncJS_fswM1DqJknhfZqZomu_CnoGkanUmUEoFXkHjL6Lxv0YnZvSaPQQxhvDhM830rSGX85K7BYtDqQkteJijUt2b07Sd2sPDmjbllpkFxQ9v-to2WTR0OBA8f4xXVrouu1Cdj13LZ1_zFeXBOLPG_UZ1RdH-oPwDeBHAcg2P-aS8uH7eDLig1nQkZ_fzoDVL0fEKLW8g8ox4zliKfwWBJ7W-_LO4adUR9KaMC59LFhr1qVIMxIWU3flFUEgJuMg-VRFWfRel1LtwFnjSqDE33dHtCRD6apAj2joqvBOKRRVDfeewDGtjFrnswK9s-zuzQmgAm4gl8g3I7ituL2hjnPlR4kc9QPYQpB7HZhCvFpM5_-sc-ok9SyeDLAplh3vCGvNJVaipZldZGetpJWV4-JwC6ZxuYb_P7YWZn4_pBTw8oXO3ekDMb2mC7b2dpk2Gu54hPTwxD9Q8lLrMbpCTrD4NNj0sPOhktk26RimUclS3Yn_v78AUd4AN2cFPYofqyHmssrsintvFqsiw=s943-no

Tillbaka
Topp