• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

RicVin’s FREDAGSTRÅD™️ 20/8 ”Börjar vi kanske återgå till livet en smula?!”

RicVin

Dirty Grandpa
Forumpersonal
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Är det fler än jag som återkommit efter semestern till en värld, i alla fall på arbetet som börjar återgå till ”pre pandemi mode” ?
Vi får helt plötsligt träffas på jobbet igen. Under förutsättning att vi är vaxade såklart. Eller man kanske ska skriva ”vaccade”?. Ni får säkert andra bilder i huvudet av den första stavningen..;-)
Första mötet IRL krävde lite förberedelser för att funka smidigt men vad gör man inte för sina kollegor…
305E74B3-15D6-49A0-AEB3-95081B0661C2.jpeg

Skämt åsido, visst kan det vara skönt att läget normaliseras. För egen del är jag dock fortfarande lite orolig för alla Deltamutationer som verkar hugga även på folk som är fullvaccinerade.. Jag klarade ju den ”vanliga” Covidsmittan i våras men har fan ingen lust att chansa på en till…

Men nu skippar vi alvaret och siktar på lite helg eller hur??!! Börjar dagen med det närmaste fredagsgüld jag kommer!
29AD720E-8A61-4257-8C37-AA677BF10FA9.jpeg

Har dock på känn att jag kommer behöva lite rajraj till kvällen. Blir nog byte till Panerairaj senare..;-)

Appropå rajraj!! Det blir faktiskt lite rajraj med jobbet inom kort. Vi ska få åka på en IRL kick-off!!! Visst! Härliga tider. Chefen har fått ett jävla bra pris på en kursgård som fått en massa avbokningar nyligen. Tror den låg strax utanför Molkom!! De blev jätteglada att vi skulle komma. De hade även lite roliga ”aktiviteter” de kunde erbjuda om vi var ”fria i sinnet”... Lite oklart men det ska bli kul!!

Ta hand om er där ute och ha en härlig helg!!

Solen tittar fram idag, det var ju skönt efter flera dagars dåligt väder med massor av regn!

5D105123-07A3-4624-A27C-CE19B56218DD.jpeg

Måste få dela med mig av detta! Igår...vid femtiden så blev jag uppringd av min chef, där han berättade att jag fått fast tjänst på heltid från och med 1 september, dom hade haft möte igår och kommit fram att dom ville värva mig. Så idag så känns det rätt så bra kan jag säga att åka till jobbet 🤙🏼!

Vissa av er kanske kommer ihåg att jag var en av fem som startade fredagstråden då fader @RicVin valde att ta semester från fredagstråden. Det är lite av en tradition numera, då han auktionerar ut fredagstråden, och alla pengar som kommer in går oavkortat till BCF. Det är ju skit bra, alla blir nöjda och glada men framför allt så drar vi in pengar till något gott. I den fredagstråden tog jag upp att min chef snackade om att anställa mig på fast tjänst. Men han gjorde det sent en fredag då vi var på personalfest, detta var väl 22:00 - 22:30 cirka, så man visste inte hur mycket man skulle ta detta på allvar som sagt, men det visade sig att det var det!

1C598834-6CD0-47E5-99A9-10ADAF145352.jpeg

B647AFF2-C8C8-4978-A34D-BD6C97C5124C.jpeg

Senast ändrad:
0919F423-189D-4C3A-9439-57FF4D56D52E.jpeg

Godmorgon @RicVin och övriga klocksnackare Idag är det fredag och Bernard och Bernt har namnsdag. Nu något helt annat. 20 augusti 1959 skedde det första lyftet av Regalskeppet Vasa ur leran där hon legat nedsänkt i flera hundra år.Hon sjönk 10 augusti 1628 efter ca 1000 meters färd ! 1961 skedde det slutliga lyftet av skeppet och Ni flesta vet säkert vart hon ligger numera.
Nog om Regalskeppet Vasa. Nu tycker jag att Ni tar helg och vilar, bara myser och tar hand om Era Nära och kära så… trevlig helg allihopa. Ha,re bäst//🦊

Är det fler än jag som återkommit efter semestern till en värld, i alla fall på arbetet som börjar återgå till ”pre pandemi mode” ?
Vi får helt plötsligt träffas på jobbet igen. Under förutsättning att vi är vaxade såklart. Eller man kanske ska skriva ”vaccade”?. Ni får säkert andra bilder i huvudet av den första stavningen..;-)
Första mötet IRL krävde lite förberedelser för att funka smidigt men vad gör man inte för sina kollegor…
305E74B3-15D6-49A0-AEB3-95081B0661C2.jpeg

Skämt åsido, visst kan det vara skönt att läget normaliseras. För egen del är jag dock fortfarande lite orolig för alla Deltamutationer som verkar hugga även på folk som är fullvaccinerade.. Jag klarade ju den ”vanliga” Covidsmittan i våras men har fan ingen lust att chansa på en till…

Men nu skippar vi alvaret och siktar på lite helg eller hur??!! Börjar dagen med det närmaste fredagsgüld jag kommer!
29AD720E-8A61-4257-8C37-AA677BF10FA9.jpeg

Har dock på känn att jag kommer behöva lite rajraj till kvällen. Blir nog byte till Panerairaj senare..;-)

Appropå rajraj!! Det blir faktiskt lite rajraj med jobbet inom kort. Vi ska få åka på en IRL kick-off!!! Visst! Härliga tider. Chefen har fått ett jävla bra pris på en kursgård som fått en massa avbokningar nyligen. Tror den låg strax utanför Molkom!! De blev jätteglada att vi skulle komma. De hade även lite roliga ”aktiviteter” de kunde erbjuda om vi var ”fria i sinnet”... Lite oklart men det ska bli kul!!

Ta hand om er där ute och ha en härlig helg!!
Helt klart! På mitt jobb är det nästan som vanligt igen och jag både tror och tycker att det är lite för tidigt!

Tillbaka
Topp