• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

RicVin’s FREDAGSTRÅD™️ 22/10 ”Vad ÄR det för fel på en egentligen?!”

RicVin

Dirty Grandpa
Forumpersonal
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Kände att det var dags för lite Panerairaj idag.. Det är inte det som det är något ”fel” på. Inte alls!! Det är ju fredag för tusan!! Rairaj är aldrig fel på en fredag.
Men nu kommer vi till pudelns kärna…
I fodralet som min Panerai 312 ligger på så får det plats 12 straps…
B059DB55-117E-47A0-9F37-13B74C53213C.jpeg

Det kanske inte är något generalfel det heller då det är en Panerai vi pratar om här. Men… Då dessa 12 band inte ens är hälften av alla Paneraiband man har…Då ÄR det fanimej något fel i huvudet på en, eller är det bara jag?!?…
Valmöjligheter är fan inte alltid bra.. I detta fall är det ju ett hinder!!
Har tidigare tänkt testa en 422:a till exempel. Men det går ju fetbort att byta storlek på Panna, då är ju alla straps oanvändbara…Skit också!!
Så många straps och så lite tid… Fan vet vilket jag ska börja med idag…

Ha en härlig helg och ta hand om er där ute!!

Önskar jag hade fått Panerai PMet då hade vi varit BFFs även där! Men jag kör en sketen kronograf från Rolex, visserligen förstått att det är en relativt eftertraktad modell men det är ingen Panerai!
69CF8AF6-3D11-4C78-8209-045898BF65C0.jpeg

TGIF, önskar mina vårdare @RicVin och Dr @Denke alla vänner här, sökmotorer och troll en riktig fin helg, ja ja lilla smurfan också.
Idag är förövrigt den första fredagen som jag har lite luft i kalendern och ska t.o.m. nätverka lite idag. Det här blir en bra bra fredag!

Senast ändrad:
588753DE-9830-4540-B318-D3953D038617.jpeg

Godmorgon @RicVin och övriga klocksnackare. Denna fredag för 224 år sedan,så var det en modig man i Frankrike som från en luftballong hoppade med en mjuk fallskärm. Det var alltså världens första fallskärmshopp som genomfördes med en lyckad landning från 1000 meters höjd. Tuff grabb,eller hur! Trevlig helg på Er. Ha,re gött och glöm inte att ta hand era nära och kära.//🦊

Senast ändrad:
Svårt läge... Men vi får väl kalla det lite av ett lyxproblem. 🤗
Själv ska jag strax försöka välja skjorta och manschettknappar. Inte helt lätt det heller och förmodligen samma kategori av problem.
Glad fredag och trevlig helg KS:are!
PSX_20211022_080002.jpg

Senast ändrad:
TGIF!! Äntligen!!
Tidiga möten hela vecka. Idag började det kl 5.30. Kul. Eller inte. Blir nog en skön tupplur i soffan i eftermiddag. Annars riskerar kvällens första GT att slå lite hårdare än vanligt...
Även här kör vi Panerai-raj. Just nu på original-gummi. Har inte riktigt lika många band som @RicVin men lite sjukt är det även här.
Önskar er alla en fantastisk fredag och underbar helg!
745AE8EB-D24B-4725-B377-196EEEADC9EE.jpeg

Tillbaka
Topp