• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

RicVin’s FREDAGSTRÅD™️ 22/7 by erow

Arbetsklockan på som vanligt på landstället.
Idag blir det nog lite trädfällning och gräsklippning på schemat.
Trevlig helg!
20220722_084015.jpg

Efter att @SalvadorDali förra fredagen med bravur startade vikariatet för @RicVin (som har sin välförtjänta semester) är det nu min tur att ta över stafettpinnen!

Jag vill börja med att tacka RicVin för alla trevliga fredagstrådar, vilket jobb du gör 👌
Tyvärr blev det en ganska avslagen auktion i år, men 10k samlade vi iaf in till BCF 🙏
Fuck-cancer.jpg

Jag har funderat på vilket ämne jag vill passa på att belysa när detta utmärkta tillfälle ges och kommit fram till ”wristshot under bilkörning”.
Detta fenomen diskuterades flitigt i tråden ”Vad gör du och din klocka just nu” för något/några år sedan och det blev bättre, tyvärr tycker jag mig se dessa foton ganska ofta igen.

SNÄLLA tänk efter lite, även om du tycker att det är säkert och att du har full koll på körningen så finns faktiskt lagen om mobil under körning av en anledning. Det behövs inte många millisekunders frånvaro om oturen är framme, även om det inte känns som det är det faktiskt en väldigt hög hastighet man kör i (tänk 90 km/h = 25 m/s).

Som vi alla vet är bilen en perfekt fotostudio, men inget wristshot är värt denna risk. Sedan är det inte bara sig själv man utsätter utan alla medtrafikanter.
Så min uppmaning till er alla är att stanna bilen och då ta det där perfekta fotot, låt oss föregå med gott exempel!
car-mode.jpg

Bilen stod självklart parkerad vid fototillfället

Detta var tänkt att bli sista arbetsdagen innan en välbehövlig semester. Tyvärr ändrades detta i sista stund då jag visst behövs på jobbet några veckor till. Vi får istället passa på att ta några lediga strödagar när jobbet och vädret passar bättre, samt sikta på en semestervecka utomlands i solen under hösten.

Nu tar vi en kaffe och jobbar undan denna fredag för att sedan ta helg.
20220722_071049.jpg

Önskar er ALLA en fantastisk fredag, helg och sommar!

Se nu till att njuta riktigt ordentligt av sommaren och kom ihåg att det aldrig blir för varmt för en kopp kaffe! ☕☀️

Glad Sommar @erow och bra ämne att belysa!

Jag tycker att det är skrämmande ofta man möter bilar som kör på mittsträcket (eller i vissa fall över!). 10/10 gånger sitter dessa förare med en mobiltelefon i handen☹️

Ta det försiktigt i sommartrafiken vänner!

20220721_151820.jpg

Go fredag och trevlig helg på er alla härliga KSare!
Förra helgen gick åt till en matförgiftning. Tänker hålla mig ifrån räkor denna helg! 🤢
Tänker lite extra på min far i dag. 10 år sedan han gick bort.
Ska byta till hans Certina senare i dag. Börjar faktiskt bli lite rädd om den!
Ska stöka med husbilen och tror inte den ska tjänstgöra som beater längre!
image.jpg

God fredag på er alla Klocksnackers och trådchef @erow 😀
Mitt ute på en av Sveriges värsta semesteröar och just semestrar. Jag och @Roosterwife vimsar runt här i behagligt tempo med Hagge, Toppolan.
Se till att njut av en god helg nu, oavsett om det är första eller sista helgen på semestern 😃😎
IMG_20220722_102012.jpg

IMG_20220722_103000.jpg

RIP lilla humlan😟
IMG_20220722_105153.jpg

Fick bli en liten editering med en Hagge bild från igår😉
IMG_20220721_204617.jpg

Senast ändrad:
Glad fredag på er alla klocksnackers och annat löst folk som hänger runt i trådarna!
Jobb jobb jobb… eller rättare sagt det är inte jättepåfrestande! Tur är det för då hinner jag njuta extra mycket av ett av gårdagens nyförvärv. Hittade dessutom ett passande band i gömmorna, inte helt självklart med 19mm luggar.
B045A619-7D38-4D20-A4D0-403A3EB6EA58.jpeg

Tillbaka
Topp