• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

RicVin’s FREDAGSTRÅD™️ 22/7 by erow

Trevlig helg!
06EE5481-7781-4439-BFD2-9540075E8BE9.jpeg

Bra budskap @erow och det gäller även på motorcykel. Den lille pojken får symbolisera att utmaningar ibland blir större än man tidigare anat.

013Ajt39cfkd.jpeg

Rätt som det är kan man hamna i spenaten om man inte är uppmärksam.
IMG_3887.JPG

IMG_3520.JPG

Trevlig fredag!

Efter att @SalvadorDali förra fredagen med bravur startade vikariatet för @RicVin (som har sin välförtjänta semester) är det nu min tur att ta över stafettpinnen!

Jag vill börja med att tacka RicVin för alla trevliga fredagstrådar, vilket jobb du gör 👌
Tyvärr blev det en ganska avslagen auktion i år, men 10k samlade vi iaf in till BCF 🙏
Fuck-cancer.jpg

Jag har funderat på vilket ämne jag vill passa på att belysa när detta utmärkta tillfälle ges och kommit fram till ”wristshot under bilkörning”.
Detta fenomen diskuterades flitigt i tråden ”Vad gör du och din klocka just nu” för något/några år sedan och det blev bättre, tyvärr tycker jag mig se dessa foton ganska ofta igen.

SNÄLLA tänk efter lite, även om du tycker att det är säkert och att du har full koll på körningen så finns faktiskt lagen om mobil under körning av en anledning. Det behövs inte många millisekunders frånvaro om oturen är framme, även om det inte känns som det är det faktiskt en väldigt hög hastighet man kör i (tänk 90 km/h = 25 m/s).

Som vi alla vet är bilen en perfekt fotostudio, men inget wristshot är värt denna risk. Sedan är det inte bara sig själv man utsätter utan alla medtrafikanter.
Så min uppmaning till er alla är att stanna bilen och då ta det där perfekta fotot, låt oss föregå med gott exempel!
car-mode.jpg

Bilen stod självklart parkerad vid fototillfället

Detta var tänkt att bli sista arbetsdagen innan en välbehövlig semester. Tyvärr ändrades detta i sista stund då jag visst behövs på jobbet några veckor till. Vi får istället passa på att ta några lediga strödagar när jobbet och vädret passar bättre, samt sikta på en semestervecka utomlands i solen under hösten.

Nu tar vi en kaffe och jobbar undan denna fredag för att sedan ta helg.
20220722_071049.jpg

Önskar er ALLA en fantastisk fredag, helg och sommar!

Se nu till att njuta riktigt ordentligt av sommaren och kom ihåg att det aldrig blir för varmt för en kopp kaffe! ☕☀️

-Mycket bra budskap och tack för du påminner oss alla @erow 🙏🏼

Önskar alla en fin fredag!
3D54D9F4-3299-43E1-BA9A-22E488FA87E6.jpeg

Gött snack @erow, bilkörning och fotografering hör inte ihop. Får nöja mig med en bild ifrån terrassen i nerja. Lite smolk i glädjebägaren är datejusten tog in lite vatten, borde kanske trycktestat innan semestern😂. Idag ser man ju datumet iallafall, så får bli en service när man kommer hem....
6ED35F9A-9F47-4638-B93C-5A3903A51D71.jpeg

Tillbaka
Topp