• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

RicVin’s FREDAGSTRÅD™️ 22/9 ”De e mycket Nu…!!”

Fisherking

Rolex
2-Faktor
Pga semester har jag haft två kortveckor i rad. Känns fint. Trevlig helg alla KS:are
IMG_2012.jpeg
 

Scipio

Patek
2-Faktor
intressant med konstutställningen i Gustavsberg nästa helg. Kanske vi blir många från KS som samlas runt en forumrävs alster? Hoppas det! Efter Monet-utställningen i Artipelag, en sorgesam begravning, en vattenskada som drar ut på tiden och en film som fortfarande sitter kvar i sinnet, drar jag mig undan för retrospektion. Jag måste samla tankarna och bearbeta alla veckans intryck för att gå vidare lite klokare. Trevlig fredag alla trevliga vidsynta folk på KS som delar med er av era erfarenheter på ett ödmjukt sätt.

IMG_0086 1.JPG


En otroligt bra film om man gillar att inte bara bli underhållen. De ostyriga fick utmärkelsen nordens bästa film vid filmfestivalen i Göteborg.
9499A7C0-5CD0-4700-9263-2C929C138744.jpeg


Baka eget bröd är en närmast helig ritual. Som en inre rening när man behöver komma bort från trångsyntheten. Här är det bara jag och brödet, inget annat får komma emellan. När världen utanför jäser destruktivt jästen min deg med ro.
9021ECBB-2FF3-4B72-B11C-AE53B00F5FA3.jpeg


Impressionismen när den är som bäst. Efter att ha målat motiv ville impressionisterna avbilda det som finns mellan vår blick och motivet. Då blev det så här, när en mästare försökte avbilda det som vi upplever men som inte syns i bild. Hela utställningen gav också ytterligare en dimension, klassisk musik för hörselsinnet. Fantastiskt!

7857CCE9-0B11-425B-A75A-B5A9C248C1ED.jpeg
 
Senast ändrad:
Topp